Kontrolní údaje již neznám, co mám dělat
Situace kdy uživatel nezná heslo k účtu a nezná ani kontrolní údaje je velice vážná, ve velkém počtu případů dokonce fatální. Vždy doporučujeme v průběhu užívání účtu záchranné kontakty průběžně aktualizovat, stejně jako byste to dělali u dalších online a bankovních účtů, osob nebo úřadů po změně svých kontaktů apod.
Neznám ověřenou e-mailovou adresu nebo do ní nemám přístup
E-mailovou adresu, kterou formulář nabízí, má účet nastavenou jako ověřenou. Do této adresy je nutné získat přístup, abyste si mohli vyzvednout e-mail pro obnovu hesla k účtu. Neznáte-li tuto adresu nebo k ní přístup nemáte, existují tato řešení:
1. Znovu se pokuste pátráním zjistit o jakou e-mailovou adresu se může jednat. Pokud jste účet neregistrovali vy, kontaktujte osobu, která tak učinila, zda adresu nepozná ona.
2. Jedná-li se o vaši starou e-mailovou adresu, ke které nemáte přístup, bude nutné se pokusit obnovit heslo nejprve k této e-mailové schránce.
Neznám ověřené telefonní číslo, číslo není mé nebo ho již nemám
Pakliže vám formulář Zapomenuté heslo nabídne obnovu hesla pomocí ověřeného telefonu, ve druhém kroku je uveden počátek telefonního čísla, které je u daného účtu nastaveno. Nepoznáváte-li toho číslo nebo jedná-li se o vaše staré telefonní číslo, které již nemáte, máte tyto možnosti:
1. Pokuste se zajistit znovuzprovoznění telefonního čísla. Kontaktujte mobilního operátora s dotazem, zda existuje možnost pro toto číslo vystavit SIM a znovu jej tak zprovoznit, abyste si na něj mohli nechat zaslat SMS s PIN kódem pro obnovu hesla.
2. Má-li účet vedle telefonního čísla nastavenou i ověřenou e-mailovou adresu, ve formuláři uvidíte možnost přepnout na obnovu hesla pomocí e-mailu.
Neznám odpověď na rok/datum narození
Aktuálně jsou zde alternativami ověření pomocí doplňkových údajů (emailové adresy, složky a štítky, vzhled e-mailové schránky). Tyto údaje je třeba zadat ve druhém kroku formuláře Zapomenuté heslo. Pokud není umožněno nastavení nového hesla ani na základě těchto údajů, zbývají tyto možnosti:
1. První možností je opětovné podání žádosti přes formulář Zapomenuté heslo, ve které uživatel uvede co nejpřesnější informace, případně vyplní více informací či alternuje nějakou odpověď, pokud existuje více možností (např. nejste-li si jisti jaký vzhled e-mailové schránky jste využívali, zkuste vyplnit formulář vícekrát; vždy zadejte maximum informací a v jednotlivých pokusech zvolte jiný vzhled schránky, který připadá v úvahu).
2. Druhou a poslední možností je založení nového účtu. Tuto možnost doporučujeme uživatelům, kteří svůj účet mají krátkou dobu, případně jej velmi dlouhou dobu nepoužili nebo v minulosti nikdy neověřovali ani kontaktní e-mail ani telefonní číslo. Rovněž se jedná o vhodnou alternativu pro uživatele, kteří ani po opakovaných pokusech o zpřístupnění účtu neuspěli.
Užitečné odkazy:
- Návod: Jak na zapomenuté heslo
- Formulář Zapomenuté heslo
- Bezpečné heslo k účtu
- Bezpečné chování na internetu