Heslo jsem nezapomněl, najednou přestalo fungovat

Může nastat situace, kdy se přihlašujete svým uživatelským jménem a heslem a přesto do schránky nepřihlásíte. Zobrazuje se totiž chybové hlášení „Chybně zadané heslo nebo uživatelské jméno“. V prvním kroku si samozřejmě překontrolujete správnost zadávaných údajů a zjistíte, že údaje jsou stejné jako kdykoliv dříve, ale systém je přesto odmítá přijmout. 

Přečtěte si níže několik možných důvodů tohoto chování:
 

„Heslo zadávám určitě správně.“

Objeví-li se při přihlašování chybové hlášení „Chybně zadané heslo nebo uživatelské jméno“, pak lze říci, že se vyplněné heslo opravdu neshoduje s aktuálně platným heslem u účtu. Nemusí to však hned znamenat, že je heslo zcela odlišné. Důvodem může být jen menší překlep způsobený nepozorností, chybou při kopírování či opisování, nastavením klávesnice nebo prohlížeče a dalšími důvody.

Než začnete s obnovou hesla, zkontrolujte následující:

 
  • Zkuste přihlášení několikrát a dbejte zvýšené opatrnosti při jeho zadávání, abyste vyloučili, že neděláte pouhý překlep.
  • Podívejte se, zda máte v operačním systému aktivní českou klávesnici (např. anglická klávesnice má některé znaky na jiných klávesách).
  • Přesvědčte se, že na klávesnici nemáte zapnutý Caps Lock (psaní velkých písmen) a máte aktivní Num Lock (pro správné psaní číslic).
  • Máte-li v hesle číslice a používáte klávesnici bez numerické části, ujistěte se, že při psaní číslic z horní řady kláves držíte klávesu Shift.
  • Otevřete si textový editor a zkuste do něj heslo napsat (tak, aby jej samozřejmě nikdo neviděl). Text psaný v poli Heslo je skryt tečkami či hvězdičkami, ale v textovém editoru si můžete ověřit, co skutečně do pole Heslo píšete. Nezapomeňte pak textový soubor zavřít a neukládat jej.
  • Kopírujete-li heslo z jiného zdroje, přesvědčte se, že nekopírujete i znaky před či za heslem (např. mezeru). Případně heslo pro jistotu nekopírujte a zkuste jej opsat.
  • Vyplňuje-li vám heslo automaticky internetový prohlížeč nebo správce hesel, zkontrolujte v jeho nastavení, že je v něm heslo uloženo správně. Mohlo se stát, že jste v minulosti heslo zadali s chybou a prohlížeč či správce hesel správné heslo přeuložil.

 

„Na Seznamu se něco rozbilo a přihlašování nefunguje.“

Technologické řešení kritických komponent Seznamu je takové, že by případný výpadek neměl být v žádném případě dlouhodobý. Současně by se pravděpodobně neprojevoval hlášením „Chybně zadané heslo nebo uživatelské jméno“, ale například hlášením „Interní chyba systému.“
Zároveň platí, že pokud jsou nám známy nějaké potíže s našimi službami, tedy i systémem přihlašování, vždy o nich informujeme na stránce s přehledem stavu našich služeb.

Shrnutí výše uvedeného by tedy mohlo znít: Pokud se zobrazuje hlášení „Chybně zadané heslo nebo uživatelské jméno“, není to tím, že by něco nefungovalo.
 

„Heslo mi musel změnit Seznam, nikdo jiný, než já, ho nezná.“

Naše společnost skutečně nemá žádný zájem na tom, aby naši uživatelé přicházeli o přístup ke svým účtům. Zájem Seznamu je v tomto případě zcela opačný, tedy poskytovat kvalitní služby všem svým uživatelům a poskytnout jim snadný přístup k jejich účtům.

Je třeba se však pozastavit nad prohlášením „nikdo jiný než já heslo nezná“. Tento základní předpoklad se bohužel velice často nemusí zakládat na pravdě. Samozřejmě nepochybujeme o tvrzení, že jste své heslo nikomu nesdělili. Jestliže jste si však nastavili heslo takové, abyste jej nezapomněli, tedy jendoduché nebo takové, které může někdo jednoduše zjistit nebo odvodio, může jej několika pokusy zjistit takřka kdokoliv.
V souvislosti se slabými hesly dokonce nemusí být žádnou výjimkou ani situace, kdy se uživatel do cizí schránky přihlásil omylem; např. si jen stačí splést doménu schránky a namísto josef.novak@seznam.cz se přihlásit do josef.novak@email.cz, protože oba uživatelé si zvolili "velmi silné heslo" pepa123.

Při volbě hesla dbejte vždy na jeho bezpečnost. Pokud si nejste jistí, jak takové bezpečné heslo zvolit, některé základní poznatky naleznete v článku Bezpečné heslo k účtu.

Výše popsané případy mají jedno společné: uživatel není schopen se přihlásit ke svému účtu a potřebuje přístup obnovit. Jediným možným řešením této situace je vždy vyplnit formulář pro obnovu hesla a postupovat dle kroků, které formulář k danému obnovovanému účtu nabízí.

 

Užitečné odkazy

 

Časté dotazy k obnově hesla


 

Pomohl Vám tento článek? Ne