Časté dotazy k Emailu


Nelze otevírat zprávy a pracovat ve schránce

Pokud po přihlášení není možné otevírat na zprávy, není možné otevřít psaní nové zprávy či se zobrazuje informace "Hned to bude", doporučujeme aktualizovat prohlížeč na poslední dostupnou verzi. Případně můžete použít i náš prohlížeč Seznam.cz.
 

Hlášení „Váš prohlížeč není podporovaný“

Toto hlášení se zobrazuje v případě, kdy máte některý ze starších a již nepodporovaných prohlížečů na PC nebo používáte již starší a nepodorovaný prohlížeč na mobilním zařízení (tabletu či telefonu).

  • V případě prohlížečů na PC doporučujeme aktualizovat na poslední dostupnou verzi. Případně můžete použít i náš prohlížeč Seznam.cz.
  • V případě prohlížečů na mobilních zařízení doporučujeme také aktualizovat na poslední dostupnou verzi mobilního prohlížeče, případně použít jiný prohlížeč.
    Alternativou je použití přímo mobilní aplikace Email.cz.
 

Chybí mi některé kontakty

Automaticky ukládané časté kontakty se již ve schránce nadále nezobrazují. Nelze je ani editovat či odstranit.
Pokud potřebujete k adrese doplnit nějaké informace, vytvořte si nový záznam přímo v Kontaktech.   
 

Nefunguje poštovní program (IMAP/POP3/SMTP) – vypínání TLS 1.1

Z bezpečnostních důvodu je na službách Seznam.cz postupně ukončována podpora protokolu TLS 1.1 pro zabezpečenou komunikaci na internetu. Nadále lze využívat protokoly TLS 1.2 a nově také TLS 1.3. Více se dozvíte v článku Vypnutí podpory TLS 1.1.
V důsledku toho může přestat fungovat synchronizace a odeslání zpráv v některých poštovních programech a aplikacích. Více v článku Poštovní klient se nepřipojí pomocí SSL/TLS.
 

Přišla mi zpráva z mé vlastní adresy

Může se stát, že vám do e-mailové schránky dorazí zpráva, která má v poli Odesílatel vaši vlastní e-mailovou adresu. Jedná se o poměrně běžný druh podvodné zprávy. Více se dočtete v článku Nevyžádaná pošta a SPAM, v němž jsme se tomuto typu spamu věnovali.
 

Výhružný e-mail s požadavkem na zaslání bitcoinů

Na popularitě získává, zejména v poslední době, tzv. bitcoin spam. V takové zprávě váš útočník zkouší přesvědčit, že obdržel kompromitující materiál k vaší osobě (video z webkamery, vaše hesla apod.) a požaduje zaslání bitcoinů, jinak video zveřejní. Více se dočtete v článku Nevyžádaná pošta a SPAM.
 

Z e-mailové schránky mi mizí zprávy

Všimnete-li si toho, že vám z webového rozhraní e-mailové schránky (Email.cz) mizí zprávy, může to být způsobeno nastaveným poštovním programem. Ten je na nějakém vašem zařízení paralelně spuštěn a je v něm nastavena e-mailová schránka pro stahování přes protokol POP3. Věšina poštovních programů, které nastavíte pro stahování přes POP3, má aktivní promazávání schránky – některé po 7 či 14 dnech, jiné ihned po stažení zpráv. 

Máte-li tento problém, postupujte dle našich návodu pro úpravu nastavení POP3 účtu v programech: Microsoft Outlook 2016 a výše, Mozilla Thunderbird, Apple Mail, Gmail pro AndroidMail pro iPhone a Mail pro iPad.

Kontaktujte nás