POP3 nastavení Mozilla Thunderbird
Nastavení programu Mozilla Thunderbird k výběru a odesílání pošty provedete dle následujícího návodu:
- Spusťte Mozilla Thunderbird a v pravém horním rohu klikněte na ikonku
- přejděte k volbě "Možnosti..." a klikněte na "Nastavení účtu..."


- klikněte na tlačítko "Akce účtu" a zvolte "Přidat poštovní účet"

- do pole "Vaše jméno" zadejte své jméno
- do pole "E-mail" zadejte svou e-mailovou adresu (ve tvaru celé e-mailové adresy)
- do pole "Heslo" zadejte své přístupové heslo a klikněte na tlačítko "Pokračovat"
- POZOR! Používáte-li dvoufázové ověření při přihlašování, zadejte své heslo pro poštovní protokoly a CalDAV.
Následuje automatická detekce nastavení. Tato by si měla správně ověřit a nastavit potřebné údaje pro POP3 a SMTP.

Ne vždy ovšem může automatická detekce zjistit potřebná nastavení správně, Thunderbird zpravidla upřednostňuje protokol IMAP. Trválte-li na nastavení protokolu POP3, je zapotřebí nastavení ručně upravit.
- klikněte na tlačítko"Ruční nastavení"

- v pole "Příchozí" zvolte protokol "POP", zadejte název serveru "pop3.seznam.cz", port "995" a volbu zabezpečení změňte na "SSL/TLS"
- v poli "Odchozí" nastavte název serveru "smtp.seznam.cz" port "465" a zabezpečení "SSL/TLS"
- poté klikněte na tlačítko "Znovu otestovat nastavení", upravená nastavení se znovu překontrolují
- po dokončené kontrole upraveného nastavení klikněte na tlačítko "Hotovo"

Po vytvoření účtu se tento zobrazí v levém sloupci okna "Nastavení účtu". Díky automatické detekci by již nyní mělo být vše v pořádku nastaveno. Doporučujeme pro jistotu i tak překontrolovat nastavení ponechávání zpráv na serveru a nastavení SMTP serveru.
- v levém menu u vytvořeného účtu klikněte na položku "Nastavení serveru"
- v další části "Nastavení serveru" můžete zaškrtnutím či zrušením zaškrtnutí u volby "Ponechat zprávy na serveru" zvolit, zda chcete stahované zprávy ponechávat ve schránce na Seznamu či se mají zprávy při stažení ze schránky automaticky mazat.
Kontrola nastavení odchozíhoo serveru
- pomocí postupu pro přidání účtu výše se dostaňte do části Nastavení účtu
- v levém menu klikněte na položku "Server odchozí pošty (SMTP)" a zvolte tlačítko "Upravit..."

- v poli "Adresa serveru" musí být zadáno "smtp.seznam.cz"
- port by měl být "465"
- v části "Zabezpečení a autentizace" u volby "Zabezpečení spojení" nastavte "SSL/TLS"
- u volby "Způsob autentizace" zvolte "Heslo, zabezpečený přenos"
- v poli "Jméno uživatele" zadejte své uživatelské jméno. Pokud máte adresu končící @seznam.cz, můžete jej uvést ve tvaru celé e-mailové adresy nebo jen uživatelského jména. Pokud máte adresu končící @email.cz nebo @post.cz uveďte své uživatelské jméno ve tvaru celé e-mailové adresy (například: vesely.uzivatel@email.cz nebo vesely.uzivatel@post.cz)

- nastavení potvrďte tlačítkem "OK"
Tímto je poštovní program Mozilla Thunderbird nastaven a připraven pro stahování a odeslání pošty.
Thunderbird ve výchozím stavu maže poštu (ihned či po 14 dnech)
Po přidání POP3 e-mailového účtu dle postupu výše bude v Thunderbirdu zapnuto automatické mazání zpráv ze serveru. Chcete-li, aby vám ve webovém rozhraní e-mailové schránky pošta zůstávala, nebo naopak, aby se hned po stažení do Thunderbirdu mazala, postupujte následovně:

Po přidání POP3 e-mailového účtu dle postupu výše bude v Thunderbirdu zapnuto automatické mazání zpráv ze serveru. Chcete-li, aby vám ve webovém rozhraní e-mailové schránky pošta zůstávala, nebo naopak, aby se hned po stažení do Thunderbirdu mazala, postupujte následovně:
- V Thunderbirdu přejděte do hlavní nabídky (☰) > Možnosti > Nastavení účtu.
- V levém menu najděte účet, kterého se problém týká a klikněte pod jeho názvem na Nastavení serveru.
- V části Nastavení serveru můžete:
- Vypnout/Zapnout možnost Ponechat zprávy na serveru
- Vypnout/Zapnout možnost nejdéle po dobu 14 dní (aby se pošta vůbec nemazala, tuto volbu odškrtněte a ponechte zatrženou volbu níže – dokud je nesmažu).
