Třídění zpráv

V každé schránce jsou v základním nastavení tři složky pro třídění doručené pošty a další je možné si vytvořit v nastavení. Příchozí zprávy jsou do těchto složek umisťovány podle obecných pravidel nebo nastavení uživatele.
 

Automatická klasifikace

Na nejobecnější rovině se zprávy dělí na tři typy a podle těchto typů jsou zařazovány do složek:

  • Doručené - do této složky přichází tzv. primární pošta, tedy zprávy určené konkrétnímu uživateli (osobní komunikace, potvrzení o objednávkách či registracích, faktury a další transakční zprávy). 
  • Hromadné - do této složky přichází zprávy hromadného charakteru (obchodní nabídky, newslettery). 
  • Spam - do této složky zařazujeme zprávy, které jsme vyhodnotili jako závadné či nevyžádané. Mezi ty patří zprávy, které vykazují znaky podvodných zpráv (phishing), ale také zprávy od komerčních odesílatelů, kteří nedodržuj pravidla a zásady e-mailingu.

 

Třídění zpráv na základě uživatelských reakcí

Automatickou klasifikaci zpráv do výše uvedených složek můžete ve své schránce ovlivnit tak, že konkrétní zprávu přesunute do jiné za základních složek. Pokud například zprávu, kterou naše automatické algoritmy zařadily do složky Spam, nepovažujete za nevyžádanou, přesuňte ji do složky Doručené či Hromadné nebo použijte tlačítko "Není spam". Tím se adresa daného odesílatele označí jako Důvěryhodná resp. Hromadná a následující zprávy z této adresy vám budou přicházet do příslušné složky. Naopak, když zprávu z kterékoli jiné složky označíte jako Spam nebo přesunete do složky Spam, zprávy od stejného odesílatele vám budou v budoucnu vždy chodit do složky Spam. 

Stejně tak můžete přesouvat zprávy z/do složky Hromadné a Doručené.

Adresy odesílatelů, pro které byl ve vaší schránce nastaven některý z příznaků - Důvěryhodná, Hromadná, Blokovaná - si můžete prohlédnout nebo upravit v Nastavení schránky v sekci Spam. V detailu zprávy jsou navíc označeny barevnou ikonkou.
 

Třídění zpráv pomocí automatických pravidel

V Nastavení schránky je možné vytvořit automatická pravidla, která mohou sloužit mimo jiné i k třídění příchozí pošty do požadovaných složek podle různých parametrů, například podle odesílatele, předmětu či klíčových slov. K tomu je možné si vedle systémových složek vytvářet vlastní strukturu složek a podsložek. Více o nastavení pravidel a vytváření vlastních složek se dočtete v dalších částech nápovědy.

 

Ruční třídění zpráv

Zprávy je možné přesouvat mezi složkami také pomocí manuálních akcí, a to buď po jedné nebo hromadně. Pro hromadný přesun je potřeba zprávy nejprve označit a následně použitím tlačítka "Přesunout" vybrat cílovou složku. Přesun jedné zprávy je dále možný přetažením myší na příslušnou složku v levém navigačním menu.

Pokud přesouváte zprávy do jiných složek než Doručené, Hromadné nebo Spam, nevytváří se na pozadí žádné automatické pravidlo, které by budoucí zprávy od daných odesílatelů rovněž přesouvalo do daných složek a zprávy budou nadále chodit tam, kam je zařadí automatická klasifikace.
 

Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás