Nevlastní schránky

V části Nevlastní schránky u napojené, výjimečně i nově zaregistrované, domény se zobrazují tzv. účty registrované s vlastní adresou. Jde o účty náležící této doméně, majitelem dříve zaregistrované skrze běžnou registraci na Seznamu pro využití na některých službách, ještě před jakýmkoli napojením či převodem domény.

Správce domény může nevlastní schránku:

 
Co to je účet registrovaný vlastní adresou aka "nevlastní schránka"?
Když se chcete přihlásit na Seznamu, nemusíte si k tomu nutně zakládat e-mailovou schránku @seznam.cz. Na Seznam.cz se můžete registrovat vlastní adresou, která má e-mailovou schránku jinde, např. svým účtem u @gmail.com, @centrum.cz nebo na vlastní doméně, kterou jste jinde zakoupili. Takto vytvořeným účtem u nás můžete třeba vkládat inzeráty na Sbazar, inzerovat na Srealitách, spravovat Sklik kampaně, ukládat si místa a trasy na Mapy.cz a mnoho dalšího.

Přidání existujícího účtu s vlastní adresou pod doménu

Zná-li majitel účtu s vlastní adresou heslo pro přihlášení na Seznam, správce jej může pozvat do domény i s celým obsahem a všemi službami navázanými na tento účet. 
 
  • Po přihlášení správcovským účtem domény na Email Profi a otevření organizace, ve které je doména, uvidíte v části Schránky oddíl Nevlastní schránky (pouze, pokud nějaké nevlastní schránky existují). Zde jsou zobrazeny dříve registrované účty, je u nich uvedeno "Existující účet bez správy na této doméně".
  • Vpravo u účtu klikněte na Zažádat o zařazení.

 
  • Potvrzení o odeslání pozvánky se zobrazí v horní částí stránky. Na daný uživatelský účet je tak odeslán požadavek na přidání k doméně, který musí uživatel této nevlastní schránky schválit ve svém Profilu po přihlášení, více v části Schválení pozvánky níže.

 
  • Svoji žádost na stejném místě může správce domény odvolat kliknutím na Vzít zpět žádost. Zaslaná pozvánka se tím zneplatní.



 

Schválení pozvánky pod doménu uživatelem

  • Pozvaný uživatel přijme pozvánku ve svém Profilu na adrese https://profil.seznam.cz v části Osobní údaje.
    • Pro přihlášení do Profilu musí znát pozvaný uživatel heslo k účtu na Seznamu. Nezná-li ho, pozvánku nebude moci přijmout a musí kontaktovat svého správce, aby účet odstranil a vytvořil jej znovu.
  • V Profilu stačí přiřazení pod doménu schválit kliknutím na odkaz "Povrdit zařazení".

 
  • Po odsouhlasení se účet v administraci Email Profi přesune ze sekce Nevlastní schránky do Správa schránek a může využívat i e-mailovou poštu, stačí se s ním přihlásit do služby Email.cz a tím schránku založit.
  • Ve Správě schránek od té chvíle správce domény může účtu nastavovat přístupové heslo a nebo jej celý odstranit, včetně všech jeho dat.
     
  • V administraci se část Nevlastní schránky přestane zobrazovat ihned, jakmile nejsou dostupné již žádné další pod doménu nepřiřazené účty na Seznamu.
 
Pozor: Účty přiřazené pod doménu nelze opět uvolnit. Správce je může pouze odstranit se všemi daty.
Pokud z Email Profi přejdete k jinému poskytovateli, může si uživatel znovu účet zaregistrovat coby účet s vlastní adresou. Ten se však již bude jevit jako zcela nový, nebude obsahovat žádné předchozí údaje.
 

Přidání adresy, ke které neznáte heslo

Účty, které po registraci domény do Email Profi najdete v části Nevlastní schránky, jsou zpravidla staré a dlouho nevyužívané. K takovým pak často již nikdo, ani jejich majitelé, neznají hesla. Potřebujete-li ovšem adresu na doméně přesto zprovoznit, správce může nevlastní schránku smazat a vytvořit znovu, již pod doménou. Smazáním účtu s vlastní adresou dojde k odstranění všech dat na tomto účtu. Nově vytvořená schránka pod doménou nebude obsahovat žádná původní data.
 
  • Po přihlášení na Email Profi a otevření požadované domény uvidíte v části Schránky oddíl Nevlastní schránky. To jsou již dříve registrované účty s vlastní adresou na této doméně; je u nich uvedeno "Existující účet bez správy na této doméně".
  • Vpravo klikněte na ikonu koše  pro smazání adresy. 

 
  • Administrace vás vyzve k potvrzení, že chcete nevlastní schránku opravdu odebrat a umožní vám nastavit přesměrování.
    • Pokud nastavíte přesměrování, odebíraný účet se změní na virtuální adresu, ze které se zprávy budou přeposílat na vybraný účet na doméně.
    • Plánujete-li tuto adresu opět vytvořit jako běžnou schránku (do které se půjde přihlásit, odesílat z ní poštu apod.), vyberte možnost nevytvářet přesměrování. 
  • Odebrání nevlastní schránky potvrdíte tlačítkem Odstranit účet. Dojde tím k odstranění celé historie tohoto účtu na Seznamu. Pak stejný účet můžete vytvořit běžnou cestou v části Správa schránek.




Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás