Rozložení výsledků

 

Po odeslání dotazu se zobrazí stránka s výsledky vyhledávání. Typicky tato stránka obsahuje více výsledků následujících druhů:

1 Přirozené výsledky

Toto jsou ty odkazy v hlavní oblasti výsledků, kterých pozice je určována stejným algoritmem nezávisle na názvu domény a jejím vztahu ke společnosti Seznam.cz. Oblast přirozených výsledků je hlavní částí stránky vyhledávání a běžně se v ní zobrazuje 10 přirozených odkazů. Struktura přirozeného výsledku je popsána v části struktura výsledku.

 

2 Upoutávky

V případě, že zadaná slova odpovídají záznamu některé z dalších služeb Seznam.cz a partnerů, v hlavní oblasti výsledků se můžou vedle přirozených výsledků zobrazovat také tzv. upoutávky - odkazy na tyto služby. Upoutávky jsou označeny symbolem ťapka (tlapka). Mezi přirozené výsledky jsou automaticky řazeny na takovou pozici, jaká jim odpovídá z hlediska relevance. Stránka s výsledky vyhledávání je tak pestřejší a zároveň nedochází ke zhoršení její kvality.

 

3 Reklama Sklik

Výsledky, kde si klient zaplatil zobrazování na určitou množinu dotazů. Tyto výsledky jsou označené oranžovým nápisem Reklama. Další informace o reklamě Sklik naleznete na stránce nápovědy Skliku.

4 Oblast určená k zobrazení souvisejících dotazů.

5 Přirozený výsledek obohacený o další potenciálně užitečné odkazy webu.

TIP

Mezi přirozenými výsledky nebo na místě horního Skliku 3 se mohou zobrazovat podpůrné funkce a výsledky miniaplikací.

Ukázka běžného rozložení výsledků vyhledávání

rozložení výsledků