Rozložení výsledků

Po odeslání dotazu se zobrazí stránka s výsledky vyhledávání. Typicky tato stránka obsahuje více výsledků následujících druhů:

1Přirozené výsledky

Toto jsou ty odkazy v hlavní oblasti výsledků, jejichž pozice je určována stejným algoritmem nezávisle na názvu domény a jejím vztahu ke společnosti Seznam.cz. Oblast přirozených výsledků je hlavní částí stránky vyhledávání a běžně se v ní zobrazuje 10 přirozených odkazů. Struktura přirozeného výsledku je popsána v části struktura výsledku.

2Upoutávky

V případě, že zadaná slova odpovídají záznamu některé z dalších služeb Seznam.cz a partnerů, v hlavní oblasti výsledků se můžou vedle přirozených výsledků zobrazovat také tzv. upoutávky – odkazy na tyto služby. Upoutávky jsou vlevo označeny symbolem ťapka tlapky. Mezi přirozené výsledky jsou automaticky řazeny na takovou pozici, jaká jim odpovídá z hlediska relevance. Stránka s výsledky vyhledávání je tak pestřejší a zároveň nedochází ke zhoršení její kvality.

3Reklama Sklik

Výsledky, kde si klient zaplatil zobrazování na určitou množinu dotazů. Tyto výsledky jsou označené nápisem Reklama. V bočním panelu se mohou zobrazit tzv. Produktové inzeráty. Další informace o reklamě Sklik naleznete na stránce nápovědy Skliku.

4Oblast určená k zobrazení souvisejících dotazů.

5Oblast pro zobrazování podpůrných funkcí a miniaplikací.

TIP

Stránka s výsledky hledání využívá responzivního zobrazení: uzpůsobuje rozvržení výsledků podle rozlišení obrazovky zařízení, na němž se zobrazuje. Proto se například na mobilních zařízeních s úzkým displejem nezobrazuje boční panel Skliku - Produktové inzeráty 3.

Ukázka běžného rozložení výsledků vyhledávání

rozložení výsledků
Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás