Rozložení výsledků
Po odeslání dotazu se zobrazí stránka s výsledky vyhledávání. Tato stránka obsahuje více výsledků různého typu. Popis prvků, které se mohou na jednotlivých pozicích zobrazovat, najdete pod obrázkem.
Ukázka běžného rozložení výsledků vyhledávání
1Karusely
V této části výsledků vyhledávání se zobrazují nejen nejrůznější karusely, je to též oblast určená pro zobrazování opravy překlepů, miniaplikací a odpovídače, který odpovídá nejen na informace zmíněné v nápovědě, ale třeba též na změnu času a další zajímavosti. Na vybrané dotazy se může zobrazit rozcestníková tabulka, která vás odvede na důležité stránky, které s tématem souvisí (např. Ukrajina).
2Reklamní karusel
Pokud se nezobrazí některý z prvků zmíněný v bodě 1, může se reklamní karusel zobrazit místo nich.
3Chytré karty
Chytrá karta má za cíl usnadnit cestu k informacím různého druhu. Při specifických dotazech například na živočichy, rostliny, politiky či sportovní kluby a další se zobrazí wikipedické informace, při dotazu na konkrétní firmu se zobrazí užitečné informace ze služby Firmy.cz. Přehled chytrých karet, které se mohou zobrazit, najdete na stránce chytré karty.
Na této pozici se může zobrazit box s dotazy "Právě se hledá", nebo reklama, která vypadá podobně jako výše zmíněný reklamní karusel. Na některé dotazy se může reklama a chytrá karta zobrazit zároveň, v tom případě je reklama umístěna vždy výše.
4Reklama Sklik
Výsledky, u kterých si klient zaplatil zobrazování na určitou množinu dotazů. Vždy jsou označené nápisem Reklama. Reklama Sklik se může zobrazit i pod přirozenými výsledky vyhledávání. Další informace naleznete na stránce nápovědy Skliku.
5Upoutávky
V případě, že zadaná slova odpovídají záznamu některé z dalších služeb Seznam.cz a partnerů, se v hlavní oblasti výsledků vyhledávání mohou mezi přirozenými výsledky zobrazovat také tzv. upoutávky. Mezi přirozené výsledky jsou automaticky řazeny na takovou pozici, jaká jim odpovídá z hlediska relevance. Stránka s výsledky vyhledávání je díky tomu pestřejší a zároveň nedochází ke zhoršení její kvality.
TIP
Upoutávky, stejně jako chytré karty, jsou označeny symbolem tlapky. Obsah upoutávek dodávají interní a partnerské služby společnosti Seznam.cz.
6Přirozené výsledky
Oblast přirozených výsledků je hlavní částí stránky vyhledávání a běžně se v ní zobrazuje 10 přirozených odkazů. Pozice jednotlivých výsledků je určována algoritmem nezávisle na názvu domény a jejím vztahu ke společnosti Seznam.cz. Struktura přirozeného výsledku je popsána v části struktura výsledku.7Související dotazy
Související dotazy vám mohou pomoci zpřesnit váš dotaz. Pokud prokliknete některý z výledků a poté se tlačítkem zpět vrátíte zpět do výsledků vyhledávání, zobrazí se vám přímo pod ním také nabídka souvisejících dotazů.
TIP
Stránka s výsledky vyhledávání využívá responzivního zobrazení: uzpůsobuje rozvržení výsledků podle rozlišení obrazovky zařízení, na němž se zobrazuje.