Nofollow
Instrukce nofollow byla zavedena zejména pro boj s komentářovým spamem. Slouží správci webu k distancování se od odkazované stránky a sděluje vyhledávačům, že odkazovanou stránku nemají zahrnovat do výpočtu ranků stránky a webu.
Používá se například když:
- vaše stránka má blog s veřejnými komentáři;
- vaše stránka má obsah vytvářený uživateli, nad kterými nemáte zcela kontrolu (návštevní knihy, diskusní fóra apod.).
- když potřebujete odkázat na obsah, u kterého si nejste jisti jeho kvalitou.
Nofollow lze použít dvěma způsoby. Pokud je nofollow přítomen jako rel=“nofollow“ v tagu <a>
, znamená to, že odkazovaná stránka se nemá počítat do odkazových ranků. Pokud je nofollow uveden jako content=“nofollow“ v meta tagu robots, znamená to, že žádný odkaz na stránce se nemá počítat do jejích odkazových ranků.
Příklady zápisu nofollow
Tento odkaz nebude zohledněn pro počítání odkazových ranků:<a href=“http://seo-napoveda.cz“ rel="nofollow">SEO nápověda</a>
Žádné odkazy na stránce nebudou zohledněny pro počítání odkazových ranků:<meta name="robots" content="nofollow" />
TIP
Nofollow doporučujeme nastavit v případě, že se na vašem webu vyskytují odkazy na stránky, u kterých si nejste jisti jejich důvěryhodností.
Nofollow není instrukcí pro robota
Ačkoli by se z názvu instrukce nofollow (angl. nesleduj) mohlo zdát, že takto označené odkazy robot nesleduje, není tomu tak. Odkazy označené jako nofollow může náš robot sledovat a stahovat je. Ačkoli je pravděpodobné, že v důsledku přepočítávání ranků se cíli odkazu zmenší pravděpodobnost stažení nebo frekvence stahování, cíl odkazu s rel="nofollow" může být sledován a zařazen do databáze URL adres, které náš robot zná. Toto chování je v souladu s tím, jak se chovají i roboti jiných vyhledávačů.
TIP
Když potřebujete, aby nějaká část vašeho webu nebyla stahována, použijte na to soubor robots.txt. Nechcete-li, aby se pro titulek nebo popisek stránky ve vyhledávání použil její textový obsah, použijte meta tag robots s parametrem content="noindex".