Výsledky vyhledávání
- Proč se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje podstránka mého webu místo hlavní stránky?
- Můj web se propadnul ve výsledcích vyhledávání. Můžete se na to podívat?
- Moje stránky zmizely z vyhledávání. Co s tím?
- Zaznamenali jsme pokles návštěvnosti webu a propad ve výsledcích vyhledávání. Můžete se na to podívat?
- Lze si pozici ve výsledcích vyhledávání zaplatit?
- Stránka je na Seznamu k nalezení mezi firmami, ale při vyhledávání v Internetu ne. Můžete to napravit?
- Můžu změnit titulek a popisek stránky ve výsledcích vyhledávání?
- Co znamená symbol ťapky ve výsledcích vyhledávání?
Proč se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje podstránka mého webu místo hlavní stránky?
Naše algoritmy pravděpodobně vyhodnotili podstránku jako relevantnější na zadaný dotaz. Změna nejrelevantnější stránky může být způsobena mnoha faktory, jako např. změnou textového obsahu stránek, změnou počtu a textu dopředných a zpětných odkazů a v neposlední řadě také úpravami řadícího algoritmu, který je neustále ve vývoji.
Řazení výsledků vyhledávání je prováděno automaticky a nelze jej žádným způsobem přímo ovlivňovat. Pokud chcete, aby se ve výsledcích na konkrétní dotaz zobrazovala jiná stránka webu, doporučujeme vám prozkoumat optimalizaci stránky.
Můj web se propadnul ve výsledcích vyhledávání. Můžete se na to podívat?
Propad i vzestup ve výsledcích vyhledávání je zcela přirozený jev, který ovlivňuje velký počet faktorů. Pozice stránky se může změnit i v případě, kdy se stránka samotná nezměnila. Na vysoce konkurenční dotazy, např. letenky, bazény, parfémy apod., má mnoho stránek jen malé rozdíly v relevanci. I malé změny algoritmu řazení (které probíhají neustále v rámci zlepšování vyhledávače) pak můžou mít silný vliv na pořadí výsledků.
Moje stránky zmizely z vyhledávání. Co s tím?
Jestliže své stránky nemůžete vůbec najít, konzultujte problém nejdříve se správcem svých stránek (webmasterem) a ujistěte se, že na stránkách nepoužíváte obsah nebo nastavení, které by bránili jejich indexování. Může jít například o zapomenutý zákaz stahování v souboru robots.txt, zákaz indexace v meta tagu robots nebo je obsah prezentován v obrázcích místo strojově čitelného textu.
Častým důvodem nežádoucího odstranění stránek z vyhledávání je také delší nedostupnost stránek nebo chybné nastavení webu – web má špatný DNS záznam, DNS servery hostingu jsou přetížené, stránky používají přesměrování nebo kanonický link nesprávným způsobem.
Je také možné, že vaše stránky ve vyhledávání jsou, ale propadly se tak hluboko, že je těžké je najít. V neposlední řadě je možné, že váš web byl penalizován kvůli nepovoleným optimalizačním technikám. Informace o zakázaných technikách najdete v sekci Čeho se při optimalizaci vyvarovat.
Zaznamenali jsme pokles návštěvnosti webu a propad ve výsledcích vyhledávání. Můžete se na to podívat?
Návštěvnost webu závisí na velkém počtu faktorů a pozice stránky ve vyhledávání je pouze jedním z nich. Není v našich silách tento problém zkoumat u konkrétních webů. Doporučujeme vám zvážit investici do SEO a reklamy.
Lze si pozici ve výsledcích vyhledávání zaplatit?
Výsledky vyhledávání spadají do několika kategorií – přirozené výsledky, Sklik, upoutávky. Pozici výsledku lze ovlivnit v rámci výsledků Skliku a upoutávek. Mezi placené služby, které toto umožňují, patří např. Sklik a Firmy.cz.
Pokud jde o přirozené výsledky, pozici si koupit nelze. Zlepšení pozice stránky je možné dosáhnout tzv. optimalizací.
Stránka je na Seznamu k nalezení mezi firmami, ale při vyhledávání v Internetu ne. Můžete to napravit?
Přítomnost stránky v katalogu firem nezaručuje, že stránka bude i v přirozených výsledcích vyhledávání. Přesto se snažíme, aby se všechny stránky z katalogu nacházely i v indexu fulltextového vyhledávače. Pokud chcete stránku přidat dříve, než její přítomnost v katalogu firem zjistí robot, můžete využít přidávacího formuláře.
Můžu změnit titulek a popisek stránky ve výsledcích vyhledávání?
Tvorba názvu a popisku stránky je úplně automatická.
Titulek výsledku (modrý) je tvořen z titulku stránky a také z obsahu stránky.
Úryvek výsledku (černý) je přebírán z textu stránky v okolí nalezeného slova či fráze, a proto se může měnit v závislosti na vyhledávaném výrazu.
Zobrazený název a popisek stránky může ovlivnit pouze tvůrce této stránky – změnou titulku, resp. textu na stránce. Po úpravě stránek je vhodné URL stránky zadat do přidávacího formuláře – aktualizace popisku se tak urychlí.
Co znamená symbol ťapky ve výsledcích vyhledávání?
Symbol ťapky označuje výsledky z dalších služeb Seznamu, které doplňují přirozené výsledky vyhledávání. Podrobnosti čtěte na stránce upoutávky.