Webspam
Webspam jsou stránky, které neposkytují kvalitní informace ani služby a jejich jediným cílem je zisk z prodeje odkazů, reklamního prostoru, přesměrování nebo oklamání uživatele.
Mezi webspam patří:
MFA
Stránky označované jako MFA (Made For Advert) jsou takové stránky, které byly vytvořeny pouze za účelem vydělávání peněz na reklamě. Nemají téměř žádný text, případně obsahují text s minimální informační hodnotou. Vyznačují se tím, že obsahují velké množství reklamy.
Linkfarmy
Linkfarma je skupina stránek vytvořena s cílem zvýšit jedné nebo více konkrétním stránkám hodnotu ranku získávaného ze zpětných odkazů (tzv. pagerank). Jednotlivé stránky z linkfarmy odkazují na jednu nebo více konkrétních stránek, které z existence těchto odkazů profitují.
SEO PR
Stránky, na kterých jsou publikovány placené články s cílem manipulovat s ranky. Jedná se o podkategorii linkfarem. Články obvykle nespojuje žádné společné téma a mají minimální informační hodnotu.
SEO katalogy
SEO katalogy na první pohled připomínají běžné katalogy, na rozdíl od nich ale jejich hlavním cílem není poskytovat informace, ale generovat zpětné odkazy a tím manipulovat s ranky.
Doorway
Doorway je skupina stránek, které obsahují odkazy na jeden konkrétní web. Často též mají duplicitní obsah. Jejich účelem je umístit se na širokou škálu dotazů na jakékoliv pozici a získat tak potenciální návštěvníky pro web, na který odkazují.
Skrytá přesměrování
Stránky, které za krátký čas po načtení automaticky přesměrovávají a zvyšují tak návštěvnost cílového webu. Nejčastěji se používá přesměrování pomocí JavaScriptu. Robot takové přesměrování nemusí správně interpretovat.
Phishing
Stránky, které byly vytvořeny s cílem oklamat nebo jinak zmanipulovat uživatele, např. vymámit od nich citlivé údaje nebo rovnou peníze. Typicky využívají technik sociálního inženýrství.
POZOR
Stránky porušující zákony platné v České republice se vystavují riziku postihu.
Obsahové farmy
Cílem obsahových farem je umístění ve výsledcích vyhledávání na co největší množství dotazů pomocí automatického generování neužitečného obsahu. To může být motivováno jak ziskem z prodeje reklamy či odkazů (tedy v kombinaci s MFA/linkfarmou), tak zviditelněním vlastního webu mezi konkurencí.