Zprávy doručované do složky Spam

Jste-li odesílatelem zpráv na uživatele Email.cz a řešíte, že vaše zprávy končí ve složkách Spam, níže naleznete přehled nástrojů, které pomohou zlepšit doručitelnost vašich zpráv. Ať už chcete preventivně zvýšit validitu odesílaných reklamních kampaní, transakčních zpráv i osobní pošty, nebo se již potýkáte s tím, že jsou vaše zprávy na Seznam.cz vyhodnocovány za spam či hromadné.
 

Co mám dělat, když mé zprávy padají do Spamu?

Padají-li vaše zprávy u příjemců do spamu, doporučujeme zaměřit na následující faktory:
 
  • Rozesílejte na relevantní příjemce, kteří se k odběru novinek a obchodních sdělení přihlásili.
  • Nezískávejte odběratele neeticky – nákupem či převzetím od jiných subjektů, vyhledáváním adres na internetu, generátorem adres aj. Příjemce musí udělit souhlas se zasíláním přímo vám.
  • Udržujte databázi příjemců čistou, mažte příjemce, kteří vyjádří nesouhlas se zasíláním či dodatečně odhlásí odběr, odstraňujte i neexistující adresy či takové, na které se vrátí permanentní chyba.
  • Umožněte jednoduché odhlášení příjemcům, kteří o vaše zprávy nadále nemají zájem. Nejlepší je odkaz pro odhlášení přímo ve zprávě. 
  • Implementujte moderní mechanismy pro zlepšení doručitelnosti a pokročilý monitoring zpráv – DMARC, DKIM, SPF, FBL. Tyto mechanismy, využíváte-li je efektivně, výrazně zlepšují doručitelnost zpráv na Seznamu. Přečtěte si více o validačních technologiích DMARC, DKIM, SPF a službě FBL (Feedback loop) pro reportování zpráv označených za spam.
  • Posílejte zprávy, které mají hlavu a patu. Přehledné, srozumitelné, bez zbytečného balastu. Vyhněte se předmětu psanému kapitálkami, přehnanému množství emoji, rozumně zvolte délku předmětu i zprávy. Všechny odkazy ve zprávě by měly být funkční a nevést na podezřelé domény. Vyvarujte se nadbytečného skrytého obsahu. Povolené jsou skryté trackovací obrázky.
  • Nezasílejte příliš mnoho zpráv, aby se nestaly pro příjemce obtěžujícími. To, jak s vašimi zprávami příjemci nakládají, používáme jako jeden z parametrů při vyhodnocování zpráv. Není ve vašem zájmu, aby naši uživatelé zprávy hromadně označovali za spam nebo mazali bez otevření.
  • Monitorujte reputaci IP adres odchozích serverů. Volte spolehlivé externí partnery pro zasílání e-mailingu. Roli může hrát i to, co dalšího proudí z poštovních serverů vašeho externího partnera, tj. zda jiný subjekt nesnižuje reputaci serverů.
 
Pravidla naleznete přehledně sepsána na stránce projektu Dobryemail.cz a stránce věnované FBL.


Končí-li u příjemců ve složce Spam transakční zprávy (tj. registrační e-maily, obnova hesla, potvrzení objednávek, zakoupený digitální obsah, komunikace zákaznické podpory) a dospěli jste k názoru, že body výše byly naplněny, kontaktujte naši technickou podporu.


Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás