Ověření účtu bankovní identitou
Účet ověřeného uživatele je na vybraných službách označen modrým symbolem ověření a získává některé další výhody – možnost obnovit přístup k účtu při ztrátě hesla pomocí bankovní identity, větší důvěryhodnost napsaných recenzí, větší význam komentářů pod články a podobně.
Stejně tak vaše banka ověřením nezískává žádné informace o vašich aktivitách na službách Seznamu.
Podrobné informace o používání bankovní identity získáte na stránkách poskytovatele služby BankID.
Postup pro ověření účtu pomocí bankovní identity
- Přihlaste se na svůj Účet.
- V levém menu klikněte na odkaz Osobní údaje.
- U položky Ověření účtu u položky Bankovní identita klikněte na odkaz Ověřit.
- Zobrazí se úvodní informace k ověření bankovní identitou, se kterými se prosím seznamte.
- Pro pokračování v ověření klikněte na tlačítko Ověřit účet.
- Budete přesměrováno na stránku s poskytovateli služby BankID, kde si vyberete banku, u které máte zřízenou bankovní identitu.
- Následně pokračujte procesem přihlášení, jak jste u své banky zvyklí.
- Během ověřování vás bude vaše banka informovat o údajích, které společnosti Seznam.cz předá v rámci procesu ověření. Kdykoliv můžete proces ověření ukončit a data tak nebudou předána.
- Pokud ověření potvrdíte a dokončíte, přesměruje vás poskytovatel služby BankID zpět na stránku s vašimi osobními údaji a budete vyzváni k zadání hesla k Vašemu účtu.
- Následně se zobrazí okno potvrzující úspěšné dokončení ověření.
Ve vašem účtu je nyní nastavené jméno a rok narození v souladu s údaji v bankovní identitě. Ruční aktualizaci lze rovněž spustit kliknutím na tlačítko Změnit u položky Bankovní identita. Proces ověření je v tomto případě shodný s prvním ověřením.
Změny jednotlivých údajů přímo v Seznam účtu nejsou u ověřeného účtu možné. To proto, abychom zajistili, že údaje ověřených účtů budou vždy aktuální a pravdivé.
Ověření bankovní identitou se nezdařilo?
Pokud ověření selže nebo jej z vlastního rozhodnutí přerušíte, zobrazí se okno upozorňující na nedokončení ověření.
Účet v tomto případě zůstane neověřený, případně zůstane v platnosti dříve provedené ověření, pokud jste prováděli aktualizaci.
V případě, že máte ověřený účet, ale nechcete svou bankovní identitu nadále s účtem spojovat, klikněte na tlačítko Změnit u položky Bankovní identita a zvolte možnost Odebrat ověření. Z bezpečnostních důvodů budete znovu požádáni o ověření bankovní identitou, abychom si byli jistí, že jste to skutečně vy, kdo chce ověření zrušit. Po úspěšném ověření bankovní identitu od účtu odebereme a vy budete moci opět ručně upravovat své jméno a rok narození..
Nemám bankovní identitu, co teď?
Seznam bank aktivně zapojených do možnosti ověření pomocí Bankovní identity naleznete vždy na stránkách poskytovatele služby BankID.
Pokud v seznamu vaše banka uvedená není, Bankovní identitu vůbec nenabízí a nechcete čekat, až ji zprovozní, je zde jedno řešení: Některé další banky totiž umožňují vytvořit a používat Bankovní identitu i bez nutnosti mít u nich účet či využívat další jejich služby. Jedná se např. o Českou Spořitelnu, ČSOB nebo Komerční banku. (Zdroj: Seznamzpravy.cz)