Žádost o zrušení účtu a smazání dat

Na stránce svého Účtu v části Ochrana osobních údajů můžete požádat o odstranění uživatelského účtu a smazání veškerých dat uložených na tomto účtu. U volby Žádost o zrušení účtu a smazání uživatelských dat kliknete na tlačítko Požádat, vyplníte formulář a žádost odešlete. Doba rušení je 30 dní od odeslání požadavku.

 

Jak vyplnit formulář

  • Po zobrazení formuláře máte možnost uvést anonymně důvody, které vás vedly k opuštění svého účtu.
    Tento krok formuláře je nepovinný, avšak rádi se případné důvody dozvíme pro další zlepšování služeb.
     
  • Klikněte následně na tlačítko Pokračovat k žádosti.
 
 
  • Dále do pole E-mailová adresa pro zaslání upozornění vepište jinou vaši e-mailovou adresu, kam bude zasláno upozornění, jakmile bude účet, který nyní rušíte, deaktivován.
     
  • Následně do pole Zadejte heslo k účtu napište heslo k účtu, který rušíte (tj. ten, ke kterému jste momentálně přihlášeni).
     
  • Pro pokračování je nutné zatrhnout následující souhlasy:
    • Chci natrvalo smazat tento účet u Seznamu a všechna data v něm obsažená

      Zrušený účet bude deaktivován a smažeme z něj všechna data, která jsou v něm obsažena. Přijdete tak o všechny zprávy a nastavení v e-mailové schránce, záznamy v Mapy.cz a příspěvky a inzeráty napříč všemu službami apod.
       
    • Potvrzuji, že smazanou e-mailovou schránku nebude možné nadále používat nebo ji znovu založit
      Zrušený účet již není možné v budoucnu nikdy obnovit, a to i když se do něj zkusíte přihlásit. Účet taktéž nebude možné znovu zaregistrovat prostřednictvím registračního formuláře.
       
  • Žádost o zrušení účtu a smazání dat odešlete tlačítkem Odeslat žádost.
 



Při zpracování došlo k chybě – kredit v Peněžence

Při pokusu o odeslání formuláře se může zobrazit varování, které zabrání odeslání formuláře. Nejčastějším problémem bývá existence zůstatku kreditu ve službě Peněženka z doby, kdy jste na účtu využívali placené služby.

Při zpracování došlo k chybě
Zdá se, že ve vaší Peněžence chybí nebo přebývá kredit. Pokud chcete svůj účet skutečně smazat, musíte nejprve částku vynulovat. Zůstatek kreditu můžete zkontrolovat v Klientské zóně. Pokud potřebujete poradit obraťte se na fakturace@firma.seznam.cz.


Stav kreditu si můžete ověřit po přihlášení do Klientské zóny v sekci Peněženka. Abychom mohli váš účet zrušit a data smazat, je nutné nejprve kredit v Peněžence vynulovat – utratit na některé z našich službách, převést na jiný Seznam účet s Peněženkou nebo požádat o jeho vrácení. Další informace najdete v častých dotazech služby Peněženka.




Upozornění při zpracování žádosti – účet Seznam Partner

Další možností, která může nastat při odeslání formuláře, je aktivní účet u Seznam Partner. Odesláním žádosti o smazání budou smazána i veškerá data týkající se tohoto účtu.




Doba zrušení a opětovná aktivace

Po odeslání formuláře Žádost o zrušení účtu a smazání uživatelských dat dojde k okamžité blokaci účtu, ze kterého jste žádost odeslali. Budete tak odhlášeni a nebude možné využívat služby navázané k tomuto účtu. Ke zrušení dojde po uplynutí 14 dní od odeslání požadavku ke zrušení.

 

Aktivace pozastaveného účtu

Během tohoto 14denního období, kdy účet čeká na zrušení, se při jakémkoli dalším pokusu o přihlášení do služeb Seznam.cz zobrazí dialog Aktivace pozastaveného účtu. Pomocí něj můžete proces rušení zastavit, účet obnovit a vrátit se k jeho užívání. Stačí v dialogu zopakovat heslo k účtu, zatrhnout souhlas s aktivací účtu a kliknout na Pokračovat.

Jakmile uplyne doba 14 dní od odeslání žádosti ke zrušení, je účet deaktivován, o čemž vám zašleme upozornění na kontaktní e-mailovou adresu vyplněnou v žádosti.

 

Obnova zrušeného účtu

Účet, který již prošel 14denní ochrannou lhůtou a byl definitivně zrušen, již není možné žádným způsobem znovu obnovit, získat z něj žádná dříve dostupná data a údaje a ani jej se stejným uživatelským jménem znovu registrovat.