Vynucená změna hesla

Proč zobrazuje výzva ke změně hesla?

Výzva ke změně hesla s hlášením „Někdo se vám naboural do účtu“ se zobrazuje v případě, že se nějakému škodlivému programu či záškodníkovi podařilo vysledovat Vaše přístupové heslo a tím získal přístup k účtu. Z takového účtu jsou následně rozesílány nevyžádané zprávy a spam.

Jaké je řešení?

Nečekejte a ihned pomocí zobrazeného formuláře změnte své přístupové heslo k účtu.

Odpovědi na časté otázky

Nechci zadávat své telefonní číslo, jak postupovat?
Uvedení telefonního čísla je v takovémto případně považováno za nezbytnou součástí zabezpečení účtu.
Zároveň je také na uvedené číslo zaslán PIN kód nutný k postupu formulářem.
Nastavené telefonní číslo může být následně využito v případě ztráty hesla.

Jak mohl někdo zjistit mé přístupové údaje?
Nejčastěji k prozrazení přístupových údajů dochází použitím stejného hesla a e-mailu na nějaké další službě na internetu. Oblíbeným zdrojem přístupových údajů jsou diskusní fóra, online služby, obchody a mobilní aplikace.

Skutečně je třeba heslo změnit?
Ano, změna hesla je v tomto případě naprosto nezbytná. Opakovanou detekcí rozesílání nevyžádaných zpráv a spamu může dojítk trvalé blokaci účtu na Seznamu!
 
Výzva!
Nikdy se nevracejte k původní kombinaci přístupového hesla. Takovým krokem opět poskytnete svůj účet útočníkovi.
 
Zobrazit podrobnější informace

O co se jedná?

Požadavek na změnu hesla je zobrazen v případě, kdy je bezpečnostními systémy zjištěno neobvyklé množství rozesílaných zpráv, případně rozesílání nevyžádaných zpráv, tedy spamu, a to přímo z uživatelovy e-mailové schránky či pomocí nějakého poštovního programu.

Rozesílání hromadných nevyžádaných zpráv (spamování) poškozuje nejen ostatní uživatele e-mailových schránek na Seznamu, ale i dalších službách a škodí reputaci našich poštovních serverů.

V takovém případě je z bezpečnostních důvodů přístup do schránky zablokován a je nutné změnit své přístupové heslo. Škodlivému programu nebo záškodníkovi, který ze schránky spam rozesílá, je změnou hesla v jeho počínání zabráněno a je také znemožněni přístup ke schránce a uživatelskému účtu.

Proč se tak stalo?

Nějakému škodlivému programu či záškodníkovi se podařilo vysledovat vaše přístupové heslo a tím získal přístup k účtu a e-mailovou schránku nadále využívá pro rozesílání nevyžádaných zpráv a spamu, čemuž je nutné zabránit.

Je také možné, že sami vědomě rozesíláte velké množství zpráv na větší množství příjemců. Takové chování může být vyhodnoceno jako podezřelé, případně zprávy mohou být vyhodnoceny jako nevyžádaná obchodní sdělení.

Jaké je řešení?

Řešením je přesně provést kroky popsané v zobrazeném hlášení, tedy změnit si heslo na nějaké bezpečnější (bezpečnost musí být alespoň dobré) a na vaše telefonní číslo si nechat zaslat autorizační kód.

(Telefonní číslo slouží pouze k ověření, že je formulář vyplňován osobou a nikoliv nějakým automatickým programem.)

  • Pokud chcete, aby se uvedené telefonní číslo u účtu zapamatovalo a mohlo být využito i pro případné snadné získání zapomenutého hesla, zatrhněte uvedené políčko.
  • Pokud NEchcete, aby se uvedené telefonní číslo zapamatovávalo, uvedené pole NEzatrhávajte a číslo tak bude použito pouze pro jednorázové zaslání autorizačního kódu. Autorizační systém ani účet si nebude číslo zaznamenávat ani pamatovat.

Poté již stačí do pole zadat doručený kód a kliknout na "Vytvořit nové heslo". Následně dojde k přihlášení pomocí již nového ve formuláři nastaveného hesla.

Jak předcházet potížím?

V první řadě je samozřejmě nutné dbát základů internetové bezbečnosti. Mj. tedy zvážit, zda je skutečně bezpečné používat stejné jméno a heslo i na dalších používaných službách na internetu, nepoužívat příliš jednoduché a snadno uhodnutelné odpovědi na kontrolní otázky, nepřihlašovat se na nedůvěryhodných a podvodných přihlašovacích formulářích či se alespoň pozastavit nad bezelstnou otázkou "Jak se jmenovala tvoje máma za svobodna?" na různých sociálních sítích.

Stejně tak můžete situaci napomoci např. využíváním základních bezpečnostních prvků vašeho počítače, jako je např. využívání vždy aktuálního antivirového programu, firewallu či dalších bezpečnostních prvků a programů.

A samozřejmě pokud sami vědomě rozesíláte  větší množství hromadných a obchodních zpráv a nabídek, které mohou být vyhodnoceny jako nevyžádaná obchodní sdělení, doporučujeme seznámit se se základním Kodexem e-mailingu, kontaktovat naše Obchodní oddělení ohledně možné hromadné rozesílky, nebo využití služeb některé ze společností specializovaných na rozesílku hromadných a reklamních sdělení.



Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás