Fórum nápovědy

Seznam

Podvodný prodej do zahraničí

Karel Mikyšek

18.10. 2018 v 00:07

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na tohle, mám podobný případ, napsala mi paní, jenž je na služební cestě na Slovensku, navíc v krkolomné češtině(catherinejlambert01@gmail.com), že má zájem o moje zboží, pak hned na to mi přišel email z ING direct paymant, že mi poslala částku převyšující zboží a já že mám hned zboží poslat někam do Nigérie pro jejího bratrance. Takže poslal jsem a nyní za převýšenou částku musím provést refundaci přes Money gram, po té začaly nastávat problémy a refundace se zvyšovaly (jednou důvod byl, že zrovna v bance probíhaly aktualizace databáze a platba se mi zdvojila,čili zbytek musím vrátit, poté zas výmluva že, pán, co jsi měl vyzvednout peníze z money gramu, které jsem poslal, měl autonehodu a ztratil formulář o převzetí (dokonce mi přišel email z nemocnice i s fotkou oběti, což absolutně nechápu , atd....a nyní jsme na refundaci 7000 kc, a nevím jestli ji provést, už jsem poslal asi 5000 kč celkem. Jinak komunikujeme přes WhatsApp, což ve mě vzbuzuje důvěru. Ted tedy nevím, jestli je to podvod, který je tedy perfektně propracovaný nebo skutečnost. Dá se v bance ING nějak zjistit dle kodu, zda se jedná o podvodnou transakci nebo je skutečná.

Děkuji velice všem a níže ukázkový email z ING banky.

Zde malá ukázka jednoho z nich:
Transaction code:ING-755953N953900ES

Dear Karel Mikysek,

ING Direct Bank® hereby apologized for the inconveniences this transaction might have caused you but we are using this procedure as a security measure (SMTP) to ensure that all your extra expenses on this transaction are paid by your buyer and activate into your bank account.

We are using this medium to informs that you are given the sum of Kč 600.00 CZK as the MoneyGram money transfer commission/charges of the previous transfer you sent and for the final expected refund from you. we GUARANTEED that the issue with the delay of your payment has been successfully solved and the transaction has been completed on our database because balancing of an account have already done on your account and we have confirmed from our accounting department that your funds has been already processed on your account.as soon as we receive the final proof from you and confirmed that it is genuine, your account will be activate with your funds without any further delay.

Note: Your total sum of Kč 12.000 CZK has been processed ready on your account and cannot be reverse back nor cancel due to that fact that it is an international transfer payment. Therefore, we encouraged you to proceed with the final transfer and we assure that as soon as we receive the transfer details from you and successfully verified, you will receive and automatic E-mail from us and your account will be activate without any further delay.

Once again, we really apologized for the inconveniences this procedure might have caused you but we appreciate your doing transaction with ING Direct Bank® as we look forward to serve you better.
You are adviced to complete this transaction with us.
Sincerely,
ING Direct Bank®.

David Helpdesk • Moderátor

18.10. 2018 v 08:26

Dobrý den,

děkujeme za konkrétní příklad. Jedná se o podvod na který upozorňujeme i na stránkách naší nápovědy. Určitě nereagujte a přerušte kontakt. Pokud jste již uhradil část peněz tak doporučíme se obrátit přímo na orgány činné v trestním řízení. Např. Policii ČR.

Tyto podvodníci mají typické znaky ať už se jedná o : špatnou češtinu,
nacházejí se v "zahraničí"
požadují číslo balíku předem

Theo Prvni

24.10. 2018 v 08:15

Dobrý den. Včera se mi stalo skoro totéž. Prodávám své kolo a ozval se mi prodávající z gmailu nejdříve jako holka pak se změnil na chlapa. Legenda stejná, je v zahraničí, ale čeština dobrá bez chyb. Co mě zarazilo, bylo příliš informací včetně info o lodní přepravě. Trochu jsem vtipkoval, ale odpovědi byly stále stejné, jako z formuláře úřadu. Chtěl po mě email na Paypal a že hned pošle peníze o 5% více a druhý den že přijede dopravce a kolo si odveze. Celé mi to přišlo divné - chlápek zaplatí, kolo na vlastní náklady odveze, tak v čem bude problém. V Paypalu. Ten totiž v odůvodněných případech vrací peníze složiteli "když není dodáno zboží". Přijde mi to trochu složité, ale jak jsem pánovi napsal, že radši zůstanu u klasického prodeje s osobním převzetím už se neozval. Co mě ale trochu děsí je, ze se po ČR, potulují dodávky vyhledávající zboží od důvěřivých prodejců... Neměl by na to někdo upozornit nějakou vhodnou PR formou? Díky Theo

Matěj Lorenz

24.8. 2019 v 10:46

Stalo se mi úplně to samé ještě že jsem neodeslal žádné zboží a žádné peníze teď mi zkoušejí vyhrožovat soudem takže bacha na ně jsou pěkné drzí

Marcela Kubicova reagoval na příspěvek od Matěj Lorenz

25.8. 2019 v 22:15

Dobrý večer, mám stejný problém. Před chvíli mi přišel mail s výhružkami. Moje chyba, zboží jsem odeslala. Jak postupujete dál, ignorujete maily nebo jste byl na policii?
Děkuji
Marcela

Miroslav Polák

21.11. 2019 v 11:22

johnfred6046@gmail.com opět má nový e-mail

Ivana Tomaňová

25.11. 2019 v 20:45

Mě se stalo něco podobného, přišlo mi od PayPal, že mám platbu potvrdit a poštovné uhradit nějaké firmě v bit coinech. Prodávám dětské kolo, nic jsem nepotvrdila, kolo neposlala. Jen se teď bojím, aby můj účet někdo nevybral...Obchodující je údajně z USA a také mě zarazila ta bezchybná gramatická jakože čeština...
Máte někdo zkušenost v této fázi podvodu. Jinak mi chodily maily od jelenajuan825@gmail.com, tak si dejte pozor!

Vlacilova Nikola

27.11. 2019 v 12:54

Dobrý den,
včera večer mi také psala kupující z Francie, a mělo to naprosto stejný text...Asi máme všichni stejné obavy aby tímto někdo nevybral náš účet nebo se nám někam nenaboural....
Bohužel jsem se s tímto setkala poprvé - ale naštěstí jsem nic nikam neposlala....
Opravdu je potřeba si dávat velký pozor....
Email je: lukaaneta23@gmail.com a radovan20001@baldmama.de

Přeji všem pevné nervy!

Mardvorak 303

28.11. 2019 v 22:44

Dobrý den,
Hlásím stejný případ. Prodávám kolo a jako první se mi ozvala žena s německým mailem. Poté zacal komunikovat účet gmail a přišla mi výzva k poslání PayPalu. Naštěstí jsem si přečetl tento příspěvek. Dávejte si pozor!

Filip Vohlidal 1 reagoval na příspěvek od Miroslav Polák

2.12. 2019 v 08:16

Děkuji za info, ten člověk se mnou chce uzavřít obchod, tak jsem rád, že jsem tohle zjistil dřív, než k čemukoliv stihlo dojít.

Michal Stuj

2.12. 2019 v 12:10

Stejná zkušenost, e-mailové adresy: první kontakt z dorotamarika@abwesend.de, následovala
lukaaneta23@gmail.com. Pozor na ně!

Tereza Scarlett reagoval na příspěvek od Vlacilova Nikola

2.12. 2019 v 12:53

Děkuji - mě psala lukaaneta23 a baldmama.de taktéž.... :(((( děkuji za tutu info.

Vladimíra Sobotková reagoval na příspěvek od Vlacilova Nikola

3.12. 2019 v 12:12

Dobrý den...tak koukám, že toho je víc než dost. I mě se ozval, ale tentokrát psal jako muž z lucaaneta23@gmail.com Prodávám komodu a něco uvnitř mi říkalo, že je to hodně divné. I to jsem odepsala na poptávku a přišla odpověď...celkem už obsáhlá jak má zájem, že žije v zahraničí, nemůže kvůli vytíženosti na elektr.bankovnictví a tak jedině pay pal....Jen jsem netušila co by z toho kdo měl a to jsem se tu právě díky všem zkušenostem vás ostatních dočetla....Tak mu jdu napsat něco hezkého:.)) Vlaďka
.

Vladimíra Sobotková

3.12. 2019 v 12:21

Tak ted jsem na lucaaneta odepsala a poslala do háje.....email už nelze doručit:-) Takže brzy bude zkoušet z jiného:-)

Mt Power

3.12. 2019 v 18:23

Taky mám podobný případ při prodeji běžeckého pásu. Už na první pohled je divná ta emailová adresa ze které přišel první email : emanuel2009@abwesend.de


Sbazar.cz

Hezký den.

emanuel2009@abwesend.de zaujala vaše nabídka „Běžecký pás“:
Vase polozky jsou stale k dispozici?


VAŠE NABÍDKA:
Běžecký pás
5000 Kč

Vzkaz předal a pozdrav posílá
tým Sbazar.cz



Pak přišel druhý email, tentokrát jiná adresa: lukaaneta23@gmail.com

Kdy to naposledy bylo použito? Jak dlouho to vlastníte? A je to ve skvělém stavu? Jaká je vaše poslední cena?



Podvodné emaily: emanuel2009@abwesend.de
lukaaneta23@gmail.com


znaky těchto emailů:

1. žádné oslovení a špatná čeština
2. cizí emailová adresa
3. odpověď z jiného emailu, ale je tam předchozí text co jste odepsali na první email



Buďte obezřetní :-)

Nový dotaz

Přiložené přílohy

    Zbývá 12MB (z 12MB)

    Podvodný prodej do zahraničí

    Přiložené přílohy

      Zbývá 12MB (z 12MB)