Fórum nápovědy

Seznam

do mého mailu se někdo naboural a rozeslal spam

Jan Neumann

12.9. 2021 v 13:07

Dobrý den,

chtěl bych Vás tímto způsobem poprosit o pomoc, do mého mailu se dnes někdo naboural a rozeslal spam, dá se s tím něco dělat, respektive jdou informovat všichni adresáti nebo lze již rozeslaný e-mail u adresátů označit jako škodlivý nebo vymazat?

Moc Vám děkuji.
relevantní

Ivana 2 Helpdesk • Moderátor

14.9. 2021 v 13:03

relevantní
Dobrý den,

rozumím Vám. Dle informací od kolegů skutečně zaregistrovali zvýšené množství spamů.
V tomto případě se jedná o robotické přihlášení spambota (robota posílajícího spam) na všechny kontakty ve schránce. Je to vcelku běžný způsob šíření spamů. Z naší strany nedokážeme přihlášení nijak zabránit, protože daný robot zná přihlašovací údaje. Vzhledem k tomu, že jsou schránky zcela anonymní, tak skutečně nijak neověřujeme kdo se přihlašuje. K tomu slouží dvoufázové ověření, které si můžete kdykoliv nastavit a pak každé přihlášení schvalovat.

Obecně takové systémy obsah schránky nezajímá, pouze rozešlou spam. V tomto případě doporučuji důkladnou kontrolu antivirem všech zařízení, kde jste se přihlašovali k emailu. Vyhnout se všem nezabezpečeným sítím a změnit přihlašovací údaje všude tam, kde jste mohli použít stejné nebo podobné.

Ve většině případů mají takové hromadné "kampaně" něco společného. Buď napadená zařízení nějakým virem nebo malwarem (většinou nějaké aplikace v telefonu, které stahují vaše data) nebo se může jednat o nějaká uniklá data nějakých webových stránek (nejčastěji eshopů). Doporučujeme tedy skutečně nikde nepoužívat stejné údaje jako do emailu.

Všichni uživatelé, u kterých jsme detekovali rozeslání spamů, a ještě tak neučinili, byly vyzváni ke změně hesla.

Ivana

Ivana 2 Helpdesk • Moderátor reagoval na příspěvek od Honza

3.10. 2021 v 13:43

relevantní
Dobrý den,

rozumím. Pokud někdo disponuje platným heslem ke schránce a nebo máte v nějakém zařízení nějaký škodlivý program, který umožňuje ovládání zařízení, tak teoreticky ano. V takovém případě doporučuji na stránce profil.seznam.cz ověřit, zda máte nastavené správné ověřovací údaje pro obnovu hesla. Následně změnit heslo a poté odhlásit všechna aktivní zařízení. V takové chvíli máte pak jistotu, že k účtu není nikdo přihlášen. Poté je vhodná kontrola antivirem vašeho zařízení, případně změna hesla k routeru na wifi apod.

Ivana

Nový dotaz

Přiložené přílohy

    Zbývá 12MB (z 12MB)

    do mého mailu se někdo naboural a rozeslal spam

    Přiložené přílohy

      Zbývá 12MB (z 12MB)