Poštovní programy a CalDAV při dvoufázovém ověření
Pokud jste u svého účtu povolili zabezpečení pomocí dvoufázového ověření a zároveň používáte pro příjem a odesílání zpráv poštovní program (Outlook, Thunderbird apod.), mobilní poštovní aplikaci nebo synchronizujete Kalendář, je třeba si pro přístup pomocí IMAP/POP3, SMTP a CalDAV spojení vytvořit nové přístupové heslo.
Jakmile se po povolení dvoufázového ověření pokusíte poprvé prihlásit k poštovnímu či kalendářovému serveru, zobrazí se informace o odmítnutém spojení ve znění např. „Přihlášení k serveru imap.seznam.cz selhalo“. Může vypadat takto:
A to je vše. Nové heslo zadejte do nastavení ve vašem poštovním programu či aplikaci a nyní by se měl poštovní klient znovu připojit k účtu. Pokud se tak nestalo, zkuste poštovní program vypnout a po chvíli znovu zapnout.
Heslo pro IMAP/POP3, SMTP a CalDAV spojení bude platné pouze pro přístup poštovních či kalendářových klientů pomocí těchto komunikačních protokolů.
Heslo pro přihlášení se k uživatelskému účtu vám zůstane stále stejné, to se tímto krokem nijak nezmění.
Heslo pro přihlášení se k uživatelskému účtu vám zůstane stále stejné, to se tímto krokem nijak nezmění.
Jakmile se po povolení dvoufázového ověření pokusíte poprvé prihlásit k poštovnímu či kalendářovému serveru, zobrazí se informace o odmítnutém spojení ve znění např. „Přihlášení k serveru imap.seznam.cz selhalo“. Může vypadat takto:
Nastavení hesla pro přístup pomocí IMAP/POP3, SMTP a CalDAV protokolu
- Přihlaste se ke svému Účtu a přejděte do části Zabezpečení účtu.
- V sekci Dvoufázové ověření na řádku Heslo pro aplikace klikněte na Nastavit.
- Ve formuláři zadejte následující:
- Aktuální heslo, kterým se přihlašujete do Seznam Účtu
- Nové heslo pro IMAP/POP3, SMTP a CalDAV
- Znovu pro kontrolu nové heslo pro IMAP/POP3, SMTP a CalDAV
- Nastavení potvrďte kliknutím na Uložit změny.
POZOR! Nové heslo pro IMAP/POP3, SMTP a CalDAV protokoly nesmí být stejné, jako vaše aktuální heslo pro přihlašování k účtu.
A to je vše. Nové heslo zadejte do nastavení ve vašem poštovním programu či aplikaci a nyní by se měl poštovní klient znovu připojit k účtu. Pokud se tak nestalo, zkuste poštovní program vypnout a po chvíli znovu zapnout.
Jakmile u svého účtu zabezpečení dvoufázovým ověřením vypnete, vypne se i toto speciální heslo pro poštovní protokoly. Platit začne znovu stejné heslo, jaké používáte pro příhlášení ke svému účtu.