FAQ (Často kladené dotazy)

Jak a kdy mohu hodnotit?

Hodnotit e-shop může:

  1. uživatel, který provedl nákup v daném obchodě (formulář k hodnocení se zobrazí 7 dnů po uskutečnění nákupu)
  2. uživatel, který se přihlásí svým uživatelským účtem na Seznam.cz.

Co znamenají jednotlivá kritéria?

Cena a termín dodání
– vyjadřuje spokojenost zákazníků s cenou produktu a rovněž to, zda-li byla objednávka dodána včas (dle deklarované doby dodání)
 
Komunikace eshopu
– jak jsou zákazníci spojeni s komunikací e-shopu tzn. jak kvalitou, tak např. rychlostí a vstřícností obchodníků

Obsah zásilky
– v jakém stavu dorazila zásilka a zda obsahovala vše, co bylo deklarováno

Zkušenost s vrácením zboží
– uvádí jako zkušenost mají zákazníci s vrácením zboží v zákonné 14 denní lhůtě

Zkušenost s reklamací
– vyjadřuje osobní zkušenost z vyřizováním reklamace u daného subjektu (ochota, doba trvání reklamace atd.)

 

Co znamená symbol vedle přezdívky uživatele a popisek „Ověřený zákazník"?

Takto označujeme hodnocení uživatelů, kteří v obchodě prokazatelně nakoupili.
 

Musím hodnotit všechna kritéria?

Ne, nemusíte. Ohodnoťte pouze ta, se kterými máte osobní zkušenost.
 

Proč jsem vyzván k zadání textového hodnocení?

Protože daný obchod hodnotíte příliš negativně (2 a méně hvězdiček) či pozitivně (5 hvězdiček). Hodnocení by mělo být užitečným vodítkem pro nákup ostatním zákazníkům a zpětnou vazbou pro obchodníky – cílem je tedy předat Vaše zkušenosti s nákupem i ostatním.
 

Mohu dodatečně upravit své hodnocení?

Ano, můžete, ale pouze v případě, že jste byli v době hodnocení přihlášeni uživatelským účtem Seznam.cz. Systém si Vaše hodnocení pamatuje a jestliže např. zboží vracíte či reklamujete, umožní Vám hodnocení změnit. Ke změně hodnocení je vyžadováno přihlášení.
 

Proč se moje recenze neprojevila ve výpisu nabídek, přestože už byl internetový obchod ohodnocen několikrát?

Počet hodnocení a skóre obchodu se začne zobrazovat až v okamžiku, kdy byl obchod ohodnocen alespoň 4x. Do této doby se zobrazuje pouze výzva k zadání hodnocení.
 

Co dělat, když jsem byl obchodem podveden?

Údaje prezentované na službě Zboží.cz jsou dodávány internetovými obchody a společnost Seznam.cz, a.s. nepřebírá odpovědnost za jejich správnost. Z tohoto důvodu se v případech, kdy máte závažné podezření na podvodné jednání obchodu (například při nedodání Zboží po jeho zaplacení), obracejte na příslušné orgány, tedy Českou obchodní inspekci a Policii ČR.