Pravidla pojmenování nabídek

Tato pravidla popisují povinný formát pojmenování nabídky v nabídkovém XML feedu pro internetové obchody.
Současně pravidla platí pro tvorbu žádoucího názvu produktu při vytváření požadavku na založení produktu.
Název nabídky je uveden ve značce <PRODUCTNAME>, povinně přítomné pro každou nabídku (značku <SHOPITEM>). Doporučená délka názvu je 70 znaků.
V názvu nesmí být žádné prvky specifické jen pro daný obchod – jde o obecné pojmenování výrobku z pohledu spotřebitele. Měl by obsahovat výrobce, jméno výrobku a hodnoty klíčových parametrů, v kterých se od sebe odlišují případné varianty (barva, paměť, velikost…)

Správně: Apple iPod Touch (5. gen.) 32GB Black and Slate
Špatně: Nový černý mp3 přehrávač IPOD touch + doprava a dárek zdarma

Název nabídky musí obsahovat všechny potřebné údaje tak, aby byla nabídka pomocí názvu odlišitelná od ostatních nabídek v XML feedu. Struktura názvu se řídí jednotnou šablonou:

 

Výrobce - Produktová řada - Produktové označení - Druh produktu - Varianta
Příklad: De'Longhi Esam 5500 W


 
Výrobce   

 

  • Jedná se o název výrobce respektive brand. Pokud je obecné povědomí trhu o jeho brandu nikoli výrobci (např. Ceresit Aero 360°), bude na pozici výrobce uveden brand Ceresit, nikoli Henkel. Za výrobce nepovažujeme dodavatele.
  • Výrobce uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá
  • Pokud je výrobce obecně znám pod zkratkou, preferujeme zkratku (např. HP, D&G)
  • Zkratku uvádíme celou velkým písmem (př.: DKNY, LEGO, LG, ECG)
  • Speciální znaky &, pomlčka a jednotky definující rozměr (např. "200 x 80 cm") uvádíme s mezerami.
    Apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer.
  • Znaky pro copyright © nebo trademark ™ neuvádíme
  • V dvouslovném názvu uvádíme obě první písmena velká (př. Western Digital, David Beckham)
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iRiver, iRobot)

Produktová řada, produktové označení

 

  • Řada sjednocuje podobné produkty, je vždy určena výrobcem dle brandu. Např.: Bosch Tassimo, Barum Brillantis
  • Označení je název samotné položky bez názvu výrobce, řady, parametrů nebo produktového čísla
  • Rozšířený název definuje parametr, kterým se liší produkty s jinak stejným názvem
  • Uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá
  • Speciální znaky & a pomlčka uvádíme s mezerami
  • Speciální znaky apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer
  • Znaky pro copyright © nebo trademark ™ neuvádíme
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iPhone, iMac)
  • Nesmí obsahovat parametry

Druh produktu

 

  • Nepovinný údaj
  • Uvádíme pouze v případě, že název produktu může být více různých druhů výrobků (např. „Adidas Real Madrid Anthem kalhoty“, “Adidas Real Madrid Anthem tričko“ a „Adidas Real Madrid Anthem bunda“)
  • Nesmíme uvádět zkrácený (např.: koš prád., mikina dám.)