Pravidla pojmenování nabídek

Tato pravidla popisují povinný formát pojmenování nabídky v nabídkovém XML feedu pro internetové obchody.
Současně pravidla platí pro tvorbu žádoucího názvu produktu při vytváření požadavku na založení produktu.
Název nabídky je uveden ve značce <PRODUCTNAME>, povinně přítomné pro každou nabídku (značku <SHOPITEM>). Doporučená délka názvu je 70 znaků.
V názvu nesmí být žádné prvky specifické jen pro daný obchod – jde o obecné pojmenování výrobku z pohledu spotřebitele. Měl by obsahovat výrobce, jméno výrobku a hodnoty klíčových parametrů, v kterých se od sebe odlišují případné varianty (barva, paměť, velikost…)

Správně: Apple iPod Touch (5. gen.) 32GB Black and Slate
Špatně: Nový černý mp3 přehrávač IPOD touch + doprava a dárek zdarma

Název nabídky musí obsahovat všechny potřebné údaje tak, aby byla nabídka pomocí názvu odlišitelná od ostatních nabídek v XML feedu. Struktura názvu se řídí jednotnou šablonou:

 

Výrobce - Produktová řada - Produktové označení - Druh produktu - Varianta
Příklad: De'Longhi Esam 5500 W



Pro některé kategorie platí výjimky názvosloví

Výrobce   
  • Jedná se o název výrobce respektive brand. Pokud je obecné povědomí trhu o jeho brandu nikoli výrobci (např. Ceresit Aero 360° bude uveden výrobce Ceresit, nikoli Henkel)
  • Výrobce uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá
  • Pokud je výrobce obecně znám pod zkratkou, preferujeme zkratku (např. HP, D&G)
  • Zkratku uvádíme celou velkým písmem (př.: DKNY, LEGO, LG, ECG)
  • Speciální znaky & a pomlčka uvádíme s mezerami (v případě zkratky bez mezer)
  • Speciální znaky apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer
  • Znaky pro copyright © nebo trademark ™ neuvádíme
  • V dvouslovném názvu uvádíme obě první písmena velká (př. Western Digital, David Beckham)
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iRiver, iRobot)

Produktová řada, produktové označení
  • Řada sjednocuje podobné produkty, je vždy určena výrobcem dle brandu. Např.: Bosch Tassimo, Barum Brillantis
  • Označení je název samotné položky bez názvu výrobce, řady, parametrů nebo produktového čísla
  • Rozšířený název definuje parametr, kterým se liší produkty s jinak stejným názvem
  • Uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá
  • Speciální znaky & a pomlčka uvádíme s mezerami
  • Speciální znaky apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer
  • Znaky pro copyright © nebo trademark ™ neuvádíme
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iPhone, iMac)
  • Nesmí obsahovat parametry

Druh produktu
  • Nepovinný údaj
  • Uvádíme pouze v případě, že název produktu může být více různých druhů výrobků (např. „Adidas Real Madrid Anthem kalhoty“, “Adidas Real Madrid Anthem tričko“ a „Adidas Real Madrid Anthem bunda“)
  • Nesmíme uvádět zkrácený (např.: koš prád., mikina dám.)

Varianta
(kategorie, ve kterých s variantami pracujeme, je k dispozici v sekci Kategorie využívající slučování variant)
  • Udává údaj o variantě odlišující od jiné varianty produktu stejného produktového označení
    Př.: Apple iPhone 5C 15GB modrý
  • Údaj o barvě je vždy skloňovaný podle jednotného čísla názvu kategorie. Variantu píšeme celou malými písmeny
    Př.: De'Longhi Icona ECO 310.R červený
  • Pokud výrobce uvádí svůj specifický název barvy, uvedeme specifický.
    Př.: Crocs Baya Lined Espresso/Khaki
  • Při výskytu více barev používáme lomítko (př. černý/červený)
  • Měrné jednotky uvádíme zkratkou l, ml, kg, g, apod.
  • Hodnotu nižší než jednu jednotku převádíme do nižšího řádu
    Př.: Marimex Mamut Glue 0,5 Kg špatně
          Marimex Mamut Glue 500 g správně
  • Jednotky definující rozměr vždy píšeme stylem „mezera“ „x“ „mezera“ (lze použít jak multiplikační znaménko ×, tak zástupné písmeno x)
  • Př.: Intex Easy Set 1,83 m x 0,51 m
  • Nosič se uvádí vždy pouze v těchto formách: [CD], [DVD], [LP], [EP], [Flash], [Blu-ray]. Pokud se jich vyskytuje víc, uvede se s „+“
    Př.: Smutkům na kabát – Zuzana Navarová [CD]
    Př.: [Blu-ray+DVD] Avatar 2D+3D (2009)
  • Rozsah licence uvádí, na kolik zařízení lze jeden kus nabídky použít
    Př.: Microsoft Office 365 1 PC 1 rok
  • Délka licence uvádí, na jak dlouhou dobu je platná licence použití
    Př.: Norton Antivirus 2014 3 PC 1 rok
  • Velikost oblečení uvádíme vždy v podobě „S“, „M“, „L“, „XL“, „2XL“, „3XL“,…, případně číselně v podobě 38, 40, ...  V případě dětského oblečení povolujeme uvádět rozměr v měsících resp. letech (př.: 3-4 roky, 5-6 let, 15 měsíců, 7-9 měsíců, 12 let)
  • Velikost obuvi povinně požadujeme pouze ve velikosti EUR (př.: 37, 42, …).
  • Určení parfému definuje, zda se jedná o man, woman či unisex. Popisujeme zkratkou „M“, „W“ nebo „U“. V případě, že je součástí názvu od výrobce i určení, uvádíme pouze podobu od výrobce (př. pour femme, man)
  • Koncentrace parfému určuje, zda se jedná o parfém, parfémovanou vodu (eau de Parfum), toaletní vodu (eau de Toilette) či kolínskou (eau de Cologne). Vždy uvádíme zkratkami „P“, „EDP“, „EDT“ či „EDC“
  • Umístění pneumatiky uvádíme pouze u pneumatik s předem určeným umístěním např. Pirelli GTS 23 110/70 R16 S52 přední
  • Protektor pneumatiky se uvádí povinně u všech pneumatik protektorového typu
  • Typ toneru definuje, zda se jedná o toner originální, kompatibilní, či renovovaný. Kompatibilním tonerem je myšlen toner, který nevyrábí přímo výrobce tiskárny, pro kterou je určen