Nejčastější dotazy ohledně párování nabídek (FAQ)

Otázka 1: Nabízím unikátní výrobek, který přes Zboží.cz nikdo jiný neprodává. Mám posílat požadavek na založení produktu?

Posílat požadavek na produkt z unikátní nabídky není vhodné. Aby byl vytvořený produkt viditelný na Zboží.cz, musí obsahovat alespoň dvě nabídky (výrobek musí přes Zboží.cz nabízet minimálně dva obchody).

Doporučujeme si ověřit, zda je vaše nabídka skutečně unikátní a nikdo jiný stejný výrobek nenabízí. Toho dosáhnete tak, že si na webu Zboží.cz zkusíte vyhledat název své nabídky, ovšem očištěný od druhu produktu, produktového čísla, parametrů apod.

Jak to vypadá v praxi?
Do vyhledávacího políčka jste vložili přesný název nabídky „PIVO – Estrella Galicia 0,33 sklo 0,33 / 5,5%“

Presny nazev nabidky

Vyhledaná nabídka se tváří jako unikátní. Je však možné, že výrobek nabízí i další obchody, jen částečně jinak pojmenovaný. V dalším kroku tedy zkuste zadat název nabídky bez doplňujících údajů a znaků, výsledkem by měl být holý konkrétní název např. „Estrella Galicia 0,33“. Pokud ani poté ve výsledku hledání nevidíte žádnou další nabídku, jedná se skutečně o nabídku unikátní.

unikatni nabidka

Další příklady správné úpravy hledaného výrazu:
1)    „Čtečka eknih Amazon Kindle Paperwhite 2, 6", 4GB, WIFI sponzor - (V700217587)“ změnit na frázi „Amazon Kindle Paperwhite 2“
2)    „Zahradní traktor McCulloch M 115-77 TC se sběrným košem + ZDARMA DOPRAVA!“ změnit na frázi „McCulloch M 115-77 TC“
3)    „Dámské boty Reebok ONE GUIDE 2.0 M47729“ změnit na frázi „REEBOK ONE GUIDE 2.0“

 
Náš tip: Pro unikátní sortiment doporučujeme využít schopností XML tagů <CATEGORYTEXT> a <PARAM>. Správně použitý tag <CATEGORYTEXT> vám umožní zobrazit vaše nabídky v kategoriích i bez nutnosti napárování na produkt. Díky tagu <PARAM> budou vaše nabídky zobrazeny i v případě, že uživatel použije při hledání na Zboží.cz filtry v kategorii v levém sloupci. Více se dozvíte v naší nápovědě v sekcích o tagu <CATEGORYTEXT> a <PARAM>.


Otázka 2: Na Zboží.cz jsem našel produkt odpovídající mojí nabídce. Produkt není ovšem ve vyhovujícím stavu.
 
Na Zboží.cz je možné v detailu produktu vpravo nahoře chybu nahlásit. Není nutné žádat o založení produktu nového. Nahlášené chybě se následně věnují naši administrátoři, kteří chybu obratem napraví.

nahlaseni chybneho obsahu



Otázka 3: V rámci párovacího nástroje jsem mezi kandidáty nenašel vhodný produkt k napárování. Mám rovnou posílat požadavek na produkt nový?

Pokud se vám vhodný produkt nenabízí v párovacím nástroji, ani vám nebyl nabídnut při vyhledávání fulltextem, pravděpodobně v naší databázi opravdu chybí a je nasnadě požádat o založení nového. Ovšem před tím, než požádáte o jeho vytvoření, ujistěte se, že vaši nabídku prodává přes Zboží.cz alespoň jeden další obchod (viz otázka č. 1).

Jak odpovídající nabídky dalších obchodů najít?

Do vyhledávacího políčka na Zboží.cz zadejte přesný název vaší nabídky. Např. „Amazonas stojan na houpací síť Hippo“ a dejte vyhledat:

Presny nazev


Jestliže jste nalezli pouze vaši nabídku, je možné, že byl váš dotaz příliš konkrétní. Někteří prodejci mohou stejný výrobek prezentovat pod částečně jiným názvem. Zkuste omezit všechny nadbytečné údaje, jako je druh produktu, produktové číslo, parametry nedefinující variantu apod. Zachovejte pouze výrobce, případnou řadu a modelové označení.


obecny nazev


POZOR!: Pokud dotaz omezíte příliš, zobrazí se mezi výsledky i jiné druhy nabídek (viz obrázek níže). Pokud byste takovou frázi následně použili jako název nového produktu, párovaly by se k němu nesprávně všechny tyto nabídky.


Prilis obecny nazev
 

Otázka 4: Mám produkt, který je vyráběný v několika variantách (liší se jen jedním parametrem, například barvou). Mám založit jeden společný produkt pro všechny varianty?

Společný produkt určitě nezakládejte. Požadavek musí být vytvořen pro každou variantu zvlášť. Vazby mezi variantami po založení produktů vytvoří administrátor služby. Všechny požadavky musí mít stejný název. Parametr, který varianty odlišuje, musí být uvedený v kolonce „Varianta“.

pozadavek na zalozeni varianty

 

Otázka 5: Zadal jsem požadavek na založení produktu a nikde nevidím výsledek.
 
 
K jeho zpracování zatím nemuselo dojít. Požadavky zpracováváme postupně podle daných pravidel do 48 hodin. Pokud bude požadavek schválen, nabídka se v párovacím nástroji přesune ze sekce „ XY jste vybrali k napárování“ do sekce „XY jsme napárovali.“ Pokud dojde k zamítnutí požadavku, nabídka se přesune do sekce „ XY jsme nenapárovali“ (pokud nebyla před vytvořením požadavku napárována na produkt). U své nabídky uvidíte čas a důvod zamítnutí požadavku.


Otázka 6: Mám nabídky, které nemají známého výrobce, a chci pro ně založit produkt.

Existuje několik prvků, podle kterých dokážeme rozpoznat naprosto identické nabídky, které poté spojujeme do tzv. produktů. Jedním z těch naprosto klíčových prvků je jméno výrobce. Z toho důvodu neumožňujeme vznik produktů bez výrobce v názvu produktu a neschvalujeme požadavky, které výrobce v názvu neuvádějí.