Přehled kompatibilních shopsystémů

 
Přehled kompatibilních shopsystémů se Zboží.cz
Shop systém Typ řešení Rychlá registrace na Zboží.cz Kompletní XML feed Zboží.cz

Nastavení ceny dopravy a výdejních míst

Standardní konverzní kód Zkušební e-shop zdarma Doporučení Zboží.cz Nápověda
Shoptet krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ne ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ne ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ne ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ne ano ano ano Přejít na nápovědu
krabicové ano ano ano ano ano ano  
krabicové ano ano ano ano ano ano  
                 
na míru ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
na míru ano ano ano ano ano ano Přejít na nápovědu
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ne ano  
na míru ano ano ano ano ne ano  
na míru ano ano ano ano ne ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ne ne ano  
na míru ano ano ano ano ne ano  
NetDIRECT na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ano ano ne ano  
na míru ano ano ano ano ano ano  
na míru ano ano ne ano ano ano  


Seznam podporovaných modulů

Abychom internetovým obchodům usnadnili používání Zboží.cz, podporujeme tzv. e-shopová řešení. Ta Vám pomohou nejen s registrací, ale i s následnou prezentací svého sortimentu. Ne každé e-shopové řešení ale nabízí stejné možnosti, a tak je porovnáváme v přehledné tabulce. Existuje celkem pět různých modulů Zboží.cz, které mohou podporovat. Pojďme si vysvětlit, k čemu slouží.
 

Rychlá registrace přes Klientskou zónu

Abychom zjednodušili používání služeb od Seznam.cz, vyvinuli jsme tzv. Klientskou zónu. Stránku, která klientům pomůže s registrací do jednotlivých služeb Seznam.cz a zároveň poskytne statistiky a informace o jejich kampaních, včetně grafického přehledu. 
 
Registrovat obchod přes Klientskou zónu je možné i prostřednictvím e-shopového řešení. Nový obchod je pak na Zboží.cz během několika minut. Stačí jen do e-shopového řešení přidat registrační tlačítko. Po kliknutí na něj se k nám odešlou potřebná data o registrovaném obchodu, a to v následujícím formátu: 
 
Pokud e-shopové řešení rozpoznalo IČ:
https://klient.seznam.cz/registration/zbozi/47346094/?acquisitions=0&url=aaa&name=bbb&feed=ccc 
 
Pokud e-shopové řešení nerozpoznalo IČ: 
https://klient.seznam.cz/registration/zbozi/?acquisitions=0&url=aaa&name=bbb&feed=ccc 
 
Tyto odkazy obsahují několik údajů o registrovaném obchodě:
47346094 IČ 
aaa         URL obchodu 
bbb         Název obchodu 
ccc         URL feedu 
 
Ve všech hodnotách je důležité použít escape sekvence.


Kompletní XML feed Zboží.cz

E-shopové řešení umí využít všechny povinné tagy Zboží.cz, a tak obchodům umožní dodat Zboží.cz více informací o dané nabídce.

Například:

Kategorie Zboží.cz
 
E-shopové řešení k jednotlivým položkám v XML feedu doplňuje kategorie dle našeho stromu kategorií. Díky tomu se samostatné nabídky (nenapárované do založených produktů) mohou zobrazit v odpovídajících kategoriích na Zboží.cz. 
Eshopové řešení na Zboží.cz
 
Zařazením do kategorií mohou obchody získat více zobrazení pro své nabídky. Díky tomu potenciální zákazníci častěji uvidí jejich sortiment. 
 
Návaznost na produktové inzeráty v systému Sklik.
 
Podle kategorií ve feedu je také možné lépe připravovat inzertní sestavy v systému Sklik, tzv. Produktové inzeráty.
Eshopové řešení na Zboží.cz

Parametry Zboží.cz
 
Lidé mohou na Zboží.cz vyhledávat výrobky v kategoriích i podle toho, jaké by měly mít vlastnosti, dle parametrů. Například mohou specifikovat barvu, velikost, typ atp. 

Aby se nabídka zobrazila při vyhledávání pomocí filtrů, je třeba v rámci XML feedu vyplnit tag PARAM s hodnotami dle Zboží.cz. Jeho používání pomáhá obchodům získat více zobrazení, a díky tomu i pravděpodobnost více prokliků do obchodu.
 

Nastavení ceny dopravy a výdejních míst

Na Zboží.cz máme definovaný seznam dopravců a sítí výdejních míst, které podporujeme. Dopravcem může být i eshop sám (podporujeme pouze dopravce s dopravou po celé ČR), stejně tak může prezentovat síť svých výdejních míst. 
 
  • DELIVERY_ID – identifikátor dopravce nebo sítě výdejních míst ze seznamu podporovaných
  • DELIVERY_PRICE – cena s DPH za dopravu nebo vyzvednutí položky při platbě předem
  • DELIVERY_PRICE_COD – cena s DPH za dopravu nebo vyzvednutí položky při platbě dobírkou


Pokud pro položku, dopravce nebo výdejní místo není dobírka možná, by neměl být tag DELIVERY_PRICE_COD u položky uveden. Stejně tak pokud není možné položku na výdejní místo nebo konkrétním dopravcem doručit, nesmí být u této položky tag uveden (např. nadrozměrné položky).

Výhodou uvedení tagu DELIVERY do XML feedu je, že u každé položky můžete uvést jiného dopravce i jinou cenu za doručení. U konkrétních položek tak můžete rozlišit ceny doručení dle informací, které máte ve svém systému uvedené (rozměr, hmotnost, omezení na dopravce aj.).
 

Standardní konverzní kód

Díky standardnímu konverznímu kódu je možné získat přesnější statistiky a více detailů o uskutečněných objednávkách. K dispozici jsou i údaje o tom, přes jaké zboží se zákazníci dostali do obchodu, co nakoupili a jaká byla celková hodnota objednávky. To vše v kombinaci se statistikami je možné využít k přesnému vyhodnocení nákladů na kampaň. 
 
Obchody mají přehled i o tom, které položky jsou konverzní a u kterých je vhodné zvýšit cenu za proklik. Mohou se tak zaměřit na produkty, u nichž je větší pravděpodobnost, že je zákazníci uvidí a skutečně nakoupí. To vše vede k větší efektivitě kampaní.

V případě nasazení standardního konverzního kódu Zboží.cz zasílá výzvu k hodnocení vašeho e-shopu zákazníkovi, který u vás nakoupil. Tím se zvýší počet hodnocení, které budou u vašeho e-shopu pro zákazníky k dispozici. Váš e-shop navíc budou moci ohodnotit jen zákazníci, kteří u vás opravdu nakoupili.
 

Zkušební e-shop zdarma

Zeleně označená e-shopová řešení nabízí možnost vyzkoušení e-shopu na určitou dobu zdarma. Můžete se tak rozhodnout, zda si e-shopové řešení zaplatíte, až po jeho reálném vyzkoušení.
 

Jak dostat e-shopové řešení do našeho přehledu

Stačí podporovat alespoň jeden z uvedených modulů a zaslat nám své logo (formát png a 160 x 40). Následně e-shopové řešení zařadíme do přehledu. V něm označíme podporované moduly zelenou ikonou, zbylé pak červenou. Internetové obchody díky tomu snadno zjistí, které moduly e-shopové řešení podporuje. 
 
Máte-li jakýkoliv dotaz, rádi jej zodpovíme na e-mailu zbozi@firma.seznam.cz.