Statistiky

Statistiky provozovny na Zboží.cz

„Statistiky provozovny“ naleznete v administraci Zboží.cz hned pod „Přehledem“.

Zde můžete sledovat statistiky za celou historii vaší provozovny na Zboží.cz. K dispozici jsou souhrnné statistiky v grafickém zobrazení či podrobné statistiky ve formátu CSV ke stažení. 

Souhrnné statistiky

V administraci je možné sledovat statistiky dle umístění nabídek za konkrétní období. Graf vývoje za dané období znázorňuje vámi vybraná kritéria, např. zobrazení, prokliky, cena za prokliky, hodnota konverze aj.

Pod výsledky hledání jsou započítávány i statistiky ze Zboží inzerátů a Sbazaru.

Od 11.1.2024 se do výpisu kategorie a hledání v kategorii nezapočítávají statistiky!

Podrobné statistiky

Sledovat můžete zobrazení, prokliky i konverze nabídek z jednotlivých umístění na Zboží.cz. Stačí v administraci Zboží.cz v záložce „Statistiky“ přejít na „Podrobné statistiky“, kde si na základě vámi vybraných kritérií vyberete soupis nabídek zobrazených za dané období. Po stažení CSV souboru můžete sledovat u jednotlivých nabídek konkrétní statistiky.

Zobrazení nebo prokliky mohou být z několika typů umístění nabídek na Zboží.cz.

Umístění nabídky

Přehled typů umístění nabídek a CPC

Umístění nabídek
  • Detail produktu – TOP – výpis nabídek v detailu produktu v sekci „Doporučené nabídky“
  • Detail produktu – výpis nabídek v detailu produktu v sekci „Nabídky dle cen“
  • Výpis kategorie – výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii (do 11.1.2024)
  • Výsledek hledání – Zboží inzeráty ve vyhledávání na Zboží.cz a Seznam.cz*
  • Hledání v kategorii – výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii při hledání klíčových slov (do 11.1.2024)

*Do 11.1.2024 se jednalo také o výpis samostatných nabídek napříč celým Zboží.cz.

Detail produktu

Co ovlivňuje pořadí obchodů v sekci Doporučené nabídky?

  • maximální nabídnutá cena za proklik (MAX_CPC)
  • skóre uživatelského hodnocení
  • doprava zboží zdarma
  • skladová dostupnost
  • porovnání ceny nabídky vůči průměrné ceně na trhu
  • ve výpočtu mohou být zohledněny také další faktory
  • ve statistikách provozovny umístění nabídky: Detail produktu – TOP

Co ovlivňuje pořadí obchodů v sekci Nabídky dle ceny?

  • nabídky jsou seřazeny dle nejnižší ceny
  • ve statistikách provozovny umístění nabídky: Detail produktu

Výsledek hledání

Výsledek hledání po zadání klíčového slova, např. „Dřevěné chytré hračky pro nejmenší“. Nejdříve Zboží.cz zahledá a zobrazí manuální produkty, následně vypíše všechny automaticky vytvořené produkty, které jsou relevantní vůči hledanému dotazu. 

Co ovlivňuje pořadí obchodů při výchozím řazení?

  • relevance na klíčové slovo – hledaný dotaz
  • CTR položky konkrétního e-shopu
  • cenová výhodnost
  • možnosti dopravy a osobního odběru
  • dostupnost
  • kvalita obchodu podle hodnocení od zákazníků
Hledání dle klíčových slov

Jak měřit efektivitu kampaně?

Abyste mohli správně vyhodnocovat kampaně, je třeba nasadit tzv. konverzní kód. Ten slouží k měření konverzí, tedy počtu a hodnoty objednávek od zákazníků, kteří do vašeho obchodu přišli přes Zboží.cz. Měření konverzí internetového obchodu na Zboží.cz.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše konzultanty.