Měření konverzí internetového obchodu na Zboží.cz

Standardní měření

Pro standardní měření konverzí je třeba v administraci své provozovny schválit smluvní dokumenty a získat tzv. tajný klíč. Tajný klíč slouží pro ověření, že data zaslaná konverzním kódem skutečně pochází z vašeho obchodu.

Pokud svůj obchod provozujete na některém z podporovaných shopsystémů, stačí v jeho rozhraní zadat vaše ID provozovny a získaný tajný klíč. Následně v administraci Zboží už jenom měření konverzí zapnete.

Pokud potřebujete měření konverzí implementovat na míru svému shopsystému, pomůže vám technická dokumentace, kde kromě ukázkových kódů naleznete i předpřipravenou třídu v PHP. Správnost implementace doporučujeme před samotným zapnutím měření ověřit na testovací stránce, kde si můžete nechat vygenerovat testovací ID provozovny a tajný klíč a ověřit, zda na náš testovací server dorazí údaje o vygenerovaných objednávkách (bez toho, aniž bychom je ukládali). Pro toto testování je třeba v kódu použít volání useSandbox. Pozor! Nezapomeňte po testu toto volání odstranit, v opačném případě nebudou vaše konverze zpracovávány.

Poznejte výhody standardního měření konverzí

Omezené měření

Pro omezené měření konverzí, je třeba umístit na své stránky jednoduchý JavaScript kód a vyplnit v něm údaje o čísle objednávky. Kód naleznete ve své administraci, záložka Omezené měření konverzí.

Kód by měl být na stránce zobrazující se po odeslání/potvrzení objednávky a jeho optimální umístění je do hlavičky stránky (před </head>) - volání skriptu je prováděno asynchronně, nezpomalí tak načítání jiných prvků na stránce. Jako u každého JavaScript kódu je však možné, že bude při odeslání znehodnocen (např. vlivem některých rozšíření prohlížeče pro blokování reklamy), proto výrazně doporučujeme použít Standardní měření.

Vyhodnocování konverzí

Standardní měření konverzí vám umožní mít přehled o počtu a hodnotě konverzí, a dále také o konverzním poměru, ceně za konverzi, přímých konverzích, počtu prodaných kusů, apod. Základní přehled naleznete v Administraci  > Provozovna > Statistiky provozovny. Můžete také přejít na stránku Podrobné statistiky, kde si můžete vygenerovat přehled pro zvolené období ve formátu CSV.

Pro statistiky ale nemusíte nutně chodit do administrace. E-shopy využívající standardní měření konverzí mají přístup k našemu API, které umožňuje napojit vaše systémy přímo na data Zboží.cz. Technickou dokumentaci API naleznete na api.zbozi.cz.

V administraci Zboží ale doporučujeme sledovat, zda jsou vámi zasílaná data měření konverzí v pořádku a nevykazují chyby. Chybějící nebo chybně zaslané údaje mohou významně zkreslit vaše statistiky inzerce. Při opakovaném výskytu pak mohou vést až k celkovému vypnutí vašeho měření konverzí.