Nejčastější dotazy

                                                                                               
   1. Kde najdu informace k serveru Sreality.cz?
Veškeré potřebné informace naleznete pod tímto odkazem: https://napoveda.seznam.cz/cz/sreality/o-sluzbe-sreality.cz/

   2. Potřebuji vložit inzerát jako soukromá osoba, je to možné?
Samozřejmě, inzerovat může každý. Potřebné informace k vložení a úhradě tzv. jednorázové inzerce naleznete zde: https://napoveda.seznam.cz/cz/sreality/vlozeni-inzeratu-sreality/
Jednorázově můžete vložit a publikovat až 6 inzerátů.

    3. Jakým způsobem dobiji kredit v tzv. Peněžence?
Kredit dobijete po přihlášení do klientské zóny na klient.seznam.cz e-mailem zvoleným jako „Peněženka“. V levém menu dále zvolíte sekci „Peněženka“ a po kliknutí se hned zobrazí možnost pro dobití kreditu.
Nejrychlejším způsobem úhrady je platba kartou online, kdy se kredit propíše do půl hodiny. Dobít ho můžete i bankovním převodem, v tom případě však bude kredit propsán se zpožděním, tj. do druhého dne.
Cenu inzerce naleznete v ceníku služeb: https://napoveda.seznam.cz/cz/sreality/pravidla-sreality/cenik-sluzeb/

    4. Jaká je minimální doba inzerce?
Minimální doba stanovena není. Při vkládání inzerátu se sice volí jeho platnost, ta však není závazná. Inzerát můžete deaktivovat kdykoliv v průběhu inzerce, klidně už druhý den.

    5. Musím dobít kredit na celou dobu, po kterou chci inzerovat?
Není nutné dobíjet hned celou částku. Kredit lze dobíjet průběžně podle potřeby. Aby mohl být inzerát zveřejněn, je nutné mít v peněžence kredit odpovídající poplatku, alespoň za jeden den inzerce.

    6. Jak získám doklad o uhrazenému kreditu?
Veškeré doklady naleznete v klientské zóně na klient.seznam.cz. Přihlaste se e-mailem zvoleným jako peněženka a v levém menu v sekci „Peněženka“ a dále „Transakce“ máte k dispozici všechny potřebné doklady ve formátu PDF.

 

    7. Potřebuji doklady o platbách vystavit na IČ, jde to?
Ano. Stačí si Peněženku propojit s IČ. Propojení lze provést po přihlášení e-mailem peněženky v klientské zóně na klient.seznam.cz. V sekci „Nastavení“ vyplníte fakturační údaje, uložíte je a vyčkáte na schválení od fakturačního oddělení. Schválení propojení může trvat až 2 pracovní dny (běžně to však bývá obratem).



   8. Kredit v Peněžence dobíjím kartou online, ale na účtu Srealit ho stále nevidím. U inzerátu se zobrazuje hláška, že nemám dostatečný kredit.
V případě dobití kreditu online může trvat cca půl hodiny, než se transakce propíše v našich systémech. Propisování se děje vždy v půl a v celou hodinu. Samotný převod je v Peněžence vidět okamžitě. Po propsání kreditu se připravené inzeráty automaticky vypublikují.
 

    9. Mohu si zažádat o převod neutraceného kreditu zpět na účet?
Samozřejmě, stačí zaslat požadavek na fakturace@firma.seznam.cz, zde uvést e-mail Peněženky a číslo účtu, kam mají být prostředky vráceny.

   10. V administraci nejdou vkládat či mazat fotografie.
Tento problém nejčastěji způsobuje doplněk prohlížeče AdBlock, což je blokátor reklamy a výrazně omezuje funkce naší administrace. Při zadávání či editaci inzerátu je potřeba ho alespoň dočasně vypnout.
Pokud tento doplněk zapnutý nemáte, může to způsobovat přímo prohlížeč. Pak stačí prohlížeč změnit. Ideální je Mozilla Firefox, tento prohlížeč je všeobecně s našimi systémy nejvíce kompatibilní.
Parametry fotografií, které dokáže systém zpracovat, jsou tyto:
Min. rozlišení 480×360px
Max. rozlišení 1920×1080px
Poměr stran 4:3
Max. velikost jedné fotky 5 MB
Formát JPG

    11. Lze v případě jednorázové inzerce změnit kontaktní e-mail?
Toto bohužel není technicky možné. Údaj se propíše automaticky z účtu, do kterého se přihlásíte konkrétním e-mailem. Potřebujete-li změnit telefonický kontakt, můžete ho upravit přímo v nastavení údajů v e-mailové schránce.
Potřebujete-li inzerovat pod jiným e-mailem, je nutné vložit inzerát pod ním.

    12.  Mohu vložit fotografii ke kontaktu u jednorázové inzerce?
Toto bohužel možné není. Fotografie/portréty lze vložit pouze u makléřských profilů pod registrovanou realitní kanceláří.


 
   13. Jak dlouho trvá, než se inzerát zobrazí na webu?
Zpracování dat a schvalovací proces po vložení nového inzerátu či po provedení jakýchkoli úprav ve stávajícím inzerátu může trvat 15 až 20 minut, poté se automaticky data propíší i na web. 

    14. Zadaný inzerát je označený jako duplicitní. Co to znamená?
Systém vyhodnocování duplicit je opatření proti obcházení pravidel inzerce a služby Topování tím, že je původní inzerát smazán a zadán znovu jako nový.
Tento postup není správný. Vždy je nutné upravovat a aktualizovat původní verzi inzerátu a pro jeho přesun na přední pozice využít službu Topování. Jakékoliv úpravy inzerátu, ať už jde o cenu, výměnu fotografií nebo úpravy parametrů nemovitosti, lze provádět v původní verzi.  
Pokud tedy nastane situace, že je původní inzerát smazaný a zadaný jako nový, systém tomu novému nastaví příznak duplicity, což znamená, že inzerát je vypublikovaný na webu, ale má přiřazené datum vložení původního inzerátu. Příznak duplicity však nebrání zveřejnění a inzerát lze i topnout.



   15. Jak dlouho zůstává inzerát v administraci?
Systém funguje tak, že k přesunu inzerátu do interního archivu dochází podle dvou nastavených pravidel.
Je-li inzerát deaktivovaný, pak se přesune po 40 dnech od expirace čili od konce nastavené platnosti.
Je-li inzerát smazaný, pak platnost nehraje roli a k přesunu dojde po 40 dnech od data smazání.
Po přesunu inzerátu do archivu se již nedá obnovit. Proto je lepší nastavit vždy delší platnost.
 

    16. Co znamená expirace inzerátu?
Expirace znamená, že inzerátu skončila nastavená platnost a aby mohla inzerce pokračovat, je nutné platnost prodloužit. Pokud k prodloužení platnosti nedojde, inzerát je v následující den po konci platnosti automaticky deaktivovaný.

    17. Jak mohu inzerát Topovat?
V případě jednorázové inzerce naleznete službu Topování pod možnostmi u inzerátu. V případě inzerce jako realitní kancelář je Topování pod ikonou TOP, na kterou stačí kliknout.
Služba není dostupná první den vložení inzerátu a je dočasně nedostupná ve chvíli, kdy dojde k úpravě inzerátu. Data po úpravě se zpracovávají cca 20 minut, poté se Topování opět zpřístupní.

    18. Mohu k inzerátu nahrát video?
Samozřejmě, lze vložit jedno video jako soubor. V případě jednorázové inzerce nelze v současné době videa nahrávat v administraci, nicméně nám můžete na e-mail info@sreality.cz zaslat odkaz ke stažení (ideálně úschovna.cz či uložto.cz), ID inzerátu a my vám video nahrajeme.
Žádné odkazy např. na Facebook, YouTube či jiný web použít nelze.
Informace k parametrům videa naleznete pod tímto odkazem: https://napoveda.seznam.cz/cz/sreality/uzitecne-informace.cz/technicke-parametry-fotografie-videoprohlidky-virtualni-prohlidk

   19. Mohu k inzerátu vložit virtuální prohlídku?
K inzerátu lze vložit jednu virtuální prohlídku ve formě odkazu od společnosti Matterport. Jiné prohlídky v současné době využít nelze. Odkaz se vkládá do příslušné kolonky v sekci „Fotogalerie“.

   20.  Musí mít e-mail, pod kterým budu inzerovat, doménu Seznamu?
Podmínkou to není. Pokud má e-mail jinou doménu, stačí ho jen registrovat přes tento odkaz: https://registrace.seznam.cz/.
 
Do políčka e-mailová adresa zadáte celý e-mail včetně domény, následně přes rolovací lištu vyberete „Vlastní adresa“ a pokračujete vyplněním až po „Registrovat“. Po registraci potvrďte notifikační
e-mail, který bude doručený na registrovanou e-mailovou adresu.

   21. Mám zájem o zasílání nabídek konkrétních nemovitostí na e-mail.
Stačí si nastavit službu tzv. Hlídacího psa. Zde zvolíte preferované parametry nemovitosti a uložíte si v účtu hledání. Nové nabídky vám budou chodit každý den večer (pokud nové nabídky budou na web vložené). Více informací naleznete zde: https://napoveda.seznam.cz/cz/sreality/sreality-hlidaci-pes-ulozit-hledani/

   22. Na e-mail nechodí nabídky nemovitostí či nefunguje odkaz.
E-mail s novými nabídkami je odeslaný v případě, že v daný den dojde ke vložení nových inzerátů na web. Pokud k jejich vložení nedojde, e-mail neodejde.
Pokud nefunguje odkaz na nemovitost v odeslaném e-mailu, patrně došlo v době mezi odesláním
e-mailu a jeho přečtením z vaší strany ke stažení dané nabídky.

   23. Jak založit či upravit makléřský profil pod účtem RK?
Makléřské profily se zakládají v případě inzerování s registrací jako realitní kancelář. Lze je zakládat i editovat importními programy, pokud je RK využívaný ke vkládání inzerce. Potřebovat budete údaje uvedené níže.
V případě ručního založení/editaci profilu je nutné obrátit se na naši podporu. Z bezpečnostních důvodů systém ruční založení/editaci neumožňuje.
Na e-mail info@sreality.cz stačí zaslat tyto údaje:
E-mail, který bude využívaný jako přihlašovací login, nesmí se shodovat s e-mailem Peněženky a pokud nemá doménu seznam.cz, pak je potřeba ho registrovat zde: https://registrace.seznam.cz/. Do políčka „E-mailová adresa“ zadáte e-mail, následně vedle přes rolovací lištu vyberete „Vlastní adresa“ a pokračujte vyplněním až po „Registrovat“. Po registraci je potřebné potvrdit notifikační e-mail.
Jméno a příjmení makléře/název.
Telefonní číslo (mobil).
Specifikaci smluvního vztahu mezi makléřem a RK, tj. buď pracovní poměr/jednatel nebo externista a pak je nutné uvést IČ dané živnosti. 

   24. Jak se mohu registrovat jako realitní kancelář?
Abyste se mohli registrovat jako realitní kancelář, je potřeba mít aktivní zápis na Firmy.cz a mít zde zvolenou jednu z realitních kategorií:
https://www.firmy.cz/Remesla-a-sluzby/Reality 
Dále je potřeba si založit tzv. Peněženku, která bude spojená s vaším IČ, více najdete zde: https://napoveda.seznam.cz/cz/platby-kredit-sreality/
Po splnění těchto dvou kroků je třeba zaslat na e-mail info@sreality.cz informaci o plánovaném počtu inzerátů a vaše IČ. Pak vám přidělíme obchodníka, který s vámi registraci dokončí a pomůže vám s nastavením služby.

   25. Je možné změnit v účtu registrované RK IČ?
To bohužel možné není. Ke každému IČ musí existovat samostatný účet a registrace.

   26. Je možné odstranit z webu příznak zlevnění po snížení ceny nemovitosti?
Příznak zlevnění se po snížení ceny nemovitosti zobrazuje na webu týden a poté se automaticky skryje.
Pokud však potřebujete příznak odstranit dříve, možné to je. Stačí nejprve přes editaci snížit původní cenu nemovitosti zhruba o 15 % a změnu uložit. Poté cenu opět přes editaci upravíte na hodnotu, která se má finálně zobrazovat na webu (musí být vyšší než ta původní snížená) a změnu opět uložíte.
Tímto snížením a následným zvýšením ceny se příznak na webu nezobrazí.

   27. Mám zájem o realitní software, jak ho získám a kde najdu potřebné informace?
Pro získání našeho realitního softwaru (importního programu) s názvem SRS je potřeba obrátit se na naši podporu na info@sreality.cz.
Podmínkou pro získání zvýhodněného balíčku je registrace jako realitní kancelář a inzerování na našem serveru.
Více informací k cenám dostupných balíčkům naleznete zde:
https://www.sreality.cz/realitni-software.

   28.  Potřebuji provést změnu importního programu, jaké kroky jsou třeba?
Před plánovanou změnou je nutné zaslat e-mail s informacemi na info@sreality.cz. Je třeba si domluvit termín změny, aby nedošlo ke kolizím při editaci stávajících inzerátů.

   29. Co je třeba k vytvoření nového importního programu?
Informace k vytvoření nového importu včetně importní dokumentace naleznete zde: https://napoveda.seznam.cz/cz/sreality/importni-rozhrani/
Po naprogramování importního programu vám bude vytvořeno testovací prostředí k vyzkoušení správnosti přenosu dat. Po ukončení testů vytvoříme nový importní klíč.


 

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Neváhejte se obrátit na e-mail info@sreality.cz, kde vám se vším rádi pomůžeme.