Poštovní klient se nepřipojí pomocí SSL/TLS

Server nepodporuje zadaný typ šifrování připojení. Zkuste způsob šifrování změnit. Potřebujete-li další pomoc, obraťte se na správce poštovního serveru nebo na poskytovatele internetových služeb.

Nepodařilo se navázat zabezpečené spojení (SSL nebo TLS). Zkontrolujte nastavení a opakujte pokus.

Číslo chyby: 0x800CCC1A
Číslo chyby: 0x800CCC0F

Chyby se vyskytují při stahování (POP3 a IMAP) a odeslání pošty (SMTP) z programů a zařízení, při použití zabezpečeného spojení SSL/TLS, na starších operačních systémech a v programech. Důvodem je skutečnost, že tyto systémy a programy nepodporují bezpečnostní protokoly TLS 1.2 a 1.3, ale pouze starší verze 1.0 nebo 1.1, které však již na Seznamu nejsou podporovýny pro stahování ani odeslání pošty (podpora TLS 1.1 byla ukončena v lednu 2020).

Chyba se může projevit na zastaralých operačních systémech:

  • Windows 7 a starší
  • OS X 10.11 (El Capitan) a starší
  • Android 4.x a starší
  • iOS 8.1 (resp. iOS 9.0) a starší


Zastaralých poštovních programech:

  • Outlook 2003, 2007, 2010 a 2013
  • Windows Live Mail


Dalších zařízeních a službách:

  • starší webové aplikace a formuláře
  • neaktualizovaná zařízení (typicky síťové tiskárny a skenery, fotopasti atd.)

 

Řešení

Windows
 
  • Windows Vista (a starší) – není jiná možnost než systém aktualizovat na novější verzi
  • Windows 7 by měl protokol TLS 1.2 podporovat. Pokud tomu tak není, může to být způsobeno chybějícími aktualizacemi. Pokud by to nebylo možné, je také řešením přechod na novější verzi OS, případně zkusit postup doporučený výrobcem systému Windows

OS X a macOS
 
  • OS X 10.11 El Capitan (a starší) – nutná je aktualizace systému minimálně na verzi macOS 10.12 Sierra, lépe však novější

Android
 
  • Android 4.x – řešením je pouze aktualizace na vyšší verzi systému
  • Ve výchozí aplikaci Email by měla pošta fungovat na Androidu 5.x (a novějších)
  • Situace se může lišit v případě poštovních aplikací od externích vývojářů (stažené z Google Play)

iOS
 
  • Starší verze (9.3.x a níže) potřebné verze TLS nepodporují
  • Výchozí aplikace Mail podporuje všechny potřebné protokoly až od iOS 10.x.
  • Situace se může lišit v případě poštovních aplikací od externích vývojářů (stažené z AppStore)

Používáte-li výše jmenované starší operační systémy, na které již výrobce nevydává aktualizace (a nemají tedy podporu TLS 1.2 a TLS 1.3), je třeba přejít na jiný poštovní program. Podporu moderních protokolů nabízí zejména aktuální verze klientů Microsoft Outlook a Mozilla Thunderbird.

Další zařízení
 
  • U zařízení jako tiskárny, skenery, fotopasti nebo vlastní webové formuláře (odesílající přes smtp.seznam.cz), doporučujeme zkontrolovat nastavení a pokud to zařízení umožňuje, zvolit zabezpečené šifrování TLS 1.2 a vyšší, případně kontaktovat výrobce řešení s dotazem na aktualizaci


 

Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás