Lákání osobních údajů

Uživateli je zobrazena stránka se soutěží o hmotné ceny a elektroniku, vzbuzující dojem, že soutěž pořádá některá ze známých společností. Dostupnost výhry je většinou množstevně omezena či je jiným způsobem uživatel nucen s vyplněním údajů pospíchat a nevěnovat tak pozornost veškerým okolním informacím a podmínkám tzv. soutěže.

Během vyplňování informací zadává uživatel své osobní údaje, kterými se však zároveň registruje k odběru reklamních a informačních zpráv, případně dává souhlas s využitím osobních údajů pro marketingové účely, telefonické hovory s nabídkami služeb apod.

V případě reklamních a informačních zpráv je pro odhlášení doporučeno sledovat obsah zprávy, kdy většinou na začátku zprávy či na jejím konci je uveden postup pro odhlášení dalšího příjmu zpráv, např. kliknutím na odkaz a následováním uvedených kroků, případně odesláním odpovědi na zprávu s konkrétním předmětem zprávy.

V případě telefonických hovorů je možné volajícího operátora informovat o nezájmu dalšího kontaktování a oznámit požadavek o vyřazení vašeho telefonního čísla z jeho databáze kontaktů. Případně požádat o postup, jakým lze souhlas s využitím osobních údajů odvolat.

Jak taková fiktivní soutěž může vypadat:
  
  
(pro zvětšení klikněte na obrázek)


Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás