Nofollow


Instrukce nofollow byla zavedena pro boj s komentářovým spamem. Slouží správci webu k distancování se od odkazované stránky a sděluje vyhledávačům, že odkazovanou stránku nemají zahrnovat do výpočtu ranků stránky a webu.

Používá se například když:

  • vaše stránka má blog s veřejnými komentáři;
  • vaše stránka má obsah vytvářený uživateli, nad kterými nemáte zcela kontrolu (návštevní knihy, diskusní fóra apod.).

Nofollow lze použít dvěma způsoby. Pokud je nofollow přítomen jako rel=“nofollow“ v tagu <a>, znamená to, že odkazovaná stránka se nemá počítat do odkazových ranků. Pokud je nofollow uveden jako content=“nofollow“meta tagu robots, znamená to, že žádný odkaz na stránce se nemá počítat do jejích odkazových ranků.

Příklady zápisu nofollow

Tento odkaz nebude zohledněn pro počítání odkazových ranků:

<a href=“http://seo-napoveda.cz“ rel="nofollow">SEO nápověda</a>



Žádné odkazy na stránce nebudou zohledněny pro počítání odkazových ranků:

<meta name="robots" content="nofollow" />

TIP

Nofollow doporučujeme nastavit v případě, že se na vašem webu vyskytují odkazy na stránky, u kterých si nejste jisti jejich důvěryhodností.