Pravidla pro firemní profily

Pravidla pro firemní profily na Seznamu

 

 

Na Firmy.cz můžete přidávat pouze firmy s aktivní činností působící na území ČR.

Chcete vložit firmu, která nemá IČO? Kontaktujte info@firmy.cz. Více informací o vložení firmy bez IČO naleznete zde.

Název firmy

 

Název a právní formu uveďte tak, jak stojí v Obchodním rejstříku, Živnostenském rejstříku či Rejstříku ekonomických subjektů.

Nebo se prezentujte obchodním názvem, který používáte na trhu (na webu, na provozovně, v reklamních materiálech).

Firma musí jít podle názvu identifikovat. Obecný název Pekařství nestačí. Doplňte ho konkrétním jménem, např. Pekařství Novotný. 

Pobočky

 

Máte několik fyzických poboček, kde vás a kontakty na vaši firmu klient najde? Klidně vytvořte každé samostatný profil.

Pokud se nejedná o klasickou kamennou prodejnu, je nutné, aby daná adresa byla zapsaná v RŽP, popřípadě byla pobočka viditelně označena v terénu. Na dané adrese tedy musí být štítek s názvem firmy a kontaktem (tel. číslo, e-mail). 

Subjekt, který provozuje jinou činnost na stejné IČO, ji může uvést jako samostatný firemní profil. U takového firemního profilu se musí ale výrazně lišit předmět činnosti podnikání než na centrále Subjektu nebo již existujícím firemním profilu u daného IČO. Firemní profily se jinak v rámci jednoho IČO nesmí duplikovat. 

 

Kategorie

 

Každý profil můžete zařadit do více kategorií, odpovídají-li činnosti firmy. Pro profil Seznam zdarma budeme vydávat tu nejrelevantnější. U profilu Seznam naplno se budou u firemního profil zobrazovat všechny relevantní kategorie.

Provozujete víc RŮZNÝCH činností pod jedním IČ? Vytvořte samostatný firemní profil třeba pro každou z nich.

Máte několik profilů se shodným IČ i poštovní adresou? Pak nesmějí být ve stejné kategorii. Pokud se tedy nejedná o e-shopy.

 
Zařazení některých firem a institucí do kategorií vyžaduje povinné registrace.
  • Pracovní agentury musejí být registrované u Ministerstva práce a sociálních věcí
  • Lékárny u Státního ústavu pro kontrolu léčiv
  • Soudní exekutoři v registru Exekutorské komory
  • Školy na Ministerstvu školství
  • Daňoví poradci a certifikovaní účetní v Komoře daňových poradců
  • Advokáti v Advokátní komoře
  • Lázně ve Svazu léčebných lázní ČR nebo v Registru zdravotnických zařízení
  • Autorizovaní architekti v České komoře architektů
  • Mezi Certifikované archivy lze zařadit pouze archivy, které mají akreditaci udělenou Ministerstvem vnitra
  • Společnosti, které poskytují sázkovou/loterijní hru, dále kasina, herny a jiné podniky, které hazardní hry provozují, musí mít povolení od Ministerstva financí ČR
​​​​​
 

Kategorie, které nebudou relevantní k činnosti firmy nebo budou odporovat pravidlům pro firemní profily, jsme nuceni z vašeho profilu odstranit.

Nekomerční instituce

Institucím a úřadům, které mají nekomerční charakter, chceme ponechat výhody v obsahu firemního profil.
Jde například o církevní instituce, úřady, neziskové organizace, vědecké a výzkumné instituce.
Institucím, které jsou zařazené ve zde vyjmenovaných kategoriích, nebo jejich podkategoriích, zobrazíme až 5 telefonních čísel a emailů, jednu, nebo i více odpovídající kategorií, fotogalerii a logo, i když nemají aktivní aukci.
Pokud si organizace bude přát zařazení do jiných kategorií, než jsou v uvedeném seznamu, pak přebírá podmínky a pravidla, které mají běžné komerční firmy.

 

Popis činnosti

 

Sepište to hlavní, co firma nabízí, čím se zabývá. Použijte celé věty. Snažte se použít klíčová slova, která člověk píše do vyhledávače, když hledá vaše produkty/služby.

Máte na to maximálně 300 znaků včetně mezer a interpunkce. Popis musí být v českém jazyce.

 
Buďte:
věcní – nepoužívejte prázdné fráze jako „vše, co jste kdy chtěli vědět o…“, „přijďte se přesvědčit sami“
popisní, ne reklamní – nepoužívejte slogany, výzvy, vykřičníky, neposouditelnou chválu, např. „vyráběné naší nepřekonatelnou špičkovou technologií“, nebo superlativy, které hodnotí vlastnosti firmy, nebo produktů („naše firma je nejlepší“, „máme nejlevnější okna na trhu“…)
nadčasoví – uvádějte pouze informace, které se nemění v čase, takže žádné „již 10 let na trhu“, „nově zrekonstruovaný“
 
Nepoužívejte:
tázací, rozkazovací a zvolací věty
celá slova velkými písmeny (kromě oficiálních názvů a zkratek)
zkrácená slova (např. „el.“ místo „elektrický“)
ceny a slevy
konkurenci
údaje obsažené jinde v profilu
název firmy a kontakt mají vlastní pole a do popisu nepatří
pokud vykonáváte svoji činnost i v jiné lokalitě než je sídlo nebo pobočka vaší firmy, můžete upřesnit působnost firmy a poboček, ubytovací zařízení a restaurace můžou i v popisu zopakovat, kde stojí
 
 

URL – adresa WWW stránek

 
Vkládáme základní tvar WWW stránek a tvar bez přesměrování (redirect). 
URL uvádíme s „www“ před doménou, pokud v tomto tvaru funguje.
Webové stránky musí obsahovat IČ, název firmy nebo jméno dle Živnostenského rejstříku a platné kontakty. K prezentaci Vaší firmy můžete rovněž využít odkaz na Facebookové stránky, ze kterých bude patrný provozovatel.

 

Adresa firmy

 
Zadejte přesnou adresu provozovny firmy, aby vás uživatelé našli v tom správném regionu.
Je vaše firma na místě, které se hůře hledá? Přidejte do kolonky „Doplňující kontaktní údaj“ upřesňující informace, které zákazníkům pomohou, aby nebloudili.
Máte jakékoli potíže se zadáním adresy? Pište na mapy@firma.seznam.cz.

Kontaktní údaje

 
Můžete zadat až 5 telefonních čísel (s předvolbou pro ČR +420) a 5 e-mailových adres. U profilu Seznam zdarma se ve firemním detailu zobrazuje jeden telefon a jeden e-mail.
Firma může, podle oboru zařazení, využít bodu zájmu. Bod zájmu se zobrazuje jako samostatná ikona na Mapy.cz.Fotografie
 

Úvodní fotografie, loga pro firemní profily

Kompletní pravidla pro grafiku firem naleznete zde

 
Hodnocení
 
Prozrazují kvalitu firmy a spokojenost zákazníků.
Hodnotit firmu může pouze uživatel přihlášený do uživatelského účtu Seznam.cz.
Výsledné hodnocení se zobrazuje pomocí hvězdiček.
Majitel firmy může na každou recenzi reagovat.
Recenze i reakce na ně podléhají zpětnému schvalování katalogem.

Akční nabídky

 
Firmy s aktivní aukcí mohou vložit foto své akční nabídky (foto letáků s akcí, reklamní tabule apod., např. „dnes k vepřovému kolenu pivo zdarma“.) Nelze vkládat informace o dlouhodobých stálých slevách.
Akce vkládejte přes klientský admin nebo mobilní aplikaci.
Fotografie: rozměr min. 600 × 450 px; datová velikost max. 12 MB.
Popisek musí souviset s uvedenou fotografií a popisovat akci.
Dobu zobrazení akce lze nastavit od 1 do 14 dní.
Tutéž akční nabídku můžete vložit maximálně 2× po sobě.
Akce nelze využít pro prezentaci loterie, sázek, činnosti kasín a jiných hazardních her, tabákových výrobků a elektronických cigaret.

E-shopy

 
Internetový a zásilkový prodej patří do kategorií v sekci Nakupování na internetu.
Webová stránka musí:
být v češtině nebo slovenštině
obsahovat IČ prodávajícího nebo přesný název, podle kterého jde firmu identifikovat v ARES
obsahovat obchodní podmínky
uvádět nabídku zboží s cenami v Kč
v profilu musí být uveden funkční český telefon a kontaktní adresa v ČR
• obsahovat košík (případně objednávkový formulář) 
 
Provozujete e-shop i kamennou prodejnu? Můžete:
mít 1 profil, který zařadíte do kategorií pro e-shopy i kamenné prodejny (v případě profilu Seznam naplno)
založit zvlášť 2 profily (jeden bude pouze pro e-shop s online kategoriemi a druhý pro prodejnu s kategoriemi pro kamenné provozovny)
 
Název e-shopu
 
Název internetového obchodu pro prezentaci v katalogu Firmy.cz a Zboží.cz může být:
 
  • podle domény internetového obchodu s prvním písmenem velkým
  • podle prezentace firmy na webu (logo, kontakty), pokud je název příliš obecný (Dětské hračky), bude přidán i oficiální název dle obchodního nebo živnostenského rejstříku, v případě, že název obsahuje obec nebo značku, je potřeba ho doložit obchodními materiály
  • podle názvu v obchodním nebo živnostenském rejstříku
  • jiný název, pod kterým se subjekt prezentuje a je obecně známý mezi veřejností, tento název je nutné doložit obchodními materiály (např. razítko, vizitka, fotografie provozovny, leták)
 
Máte víc e-shopů? Do Firem.cz můžete vložit všechny, pokud:
zařadíte každý do jiné kategorie (do stejné kategorie lze zařadit maximálně 5 e-shopů a jen tehdy, mají-li odlišné domény)
se obsahy e-shopů designově liší (rozdílné logo, položky zboží…)
se nejedná o podstránku http://www.seznam.cz/hracky nebo subdoménu http://hracky.seznam.cz
 
 
Konečnou podobu neplaceného firemního profilu určují administrátoři katalogu Firmy.cz a vyhrazují si právo upravit jeho konečné znění a umístění.