Pravidla pro firemní profily

Pravidla pro firemní profily na Seznamu

 

Na Firmy.cz můžete přidávat pouze firmy s aktivní činností působící na území ČR.

Chcete vložit firmu, která nemá IČO? Kontaktujte info@firmy.cz. Více informací o vložení firmy bez IČO naleznete zde.


Název firmy a obchodní název

Název a právní formu uveďte tak, jak stojí v Obchodním rejstříku, Živnostenském rejstříku či Rejstříku ekonomických subjektů.

Nebo se prezentujte obchodním názvem, který používáte na trhu (na webu, na provozovně, v reklamních materiálech).

Firma musí být podle názvu rozpoznatelná. Obecný název Pekařství nestačí. Doplňte ho konkrétním jménem, např. Pekařství Novotný. 

Pokud obchodní název firmy obsahuje výpis klíčových slov, potřebujeme doložit, že jde o pevnou součást názvu (na webu, vizitkách a dalších materiálech je název vždy uveden včetně klíčových slov, např. „František Skalický – voda – topení – koupelny“).

Název obce (nebo jiného místa) můžeme ponechat v obchodním názvu pouze tehdy, když firma doloží, že se jedná o pevnou součást názvu (firma používá pouze variantu s názvem města, např. „4kolky Zlín“).

Dokládat název nemusíte v případě, že nemáte webové stránky, vizitky ani jiné reklamní materiály a zároveň jde o název, podle kterého lze provozovnu identifikovat, nebo je tento obchodní název obecně známý mezi veřejností (např. „Občerstvení u trati“).
 

Pobočky
Máte několik fyzických poboček, kde vás a kontakty na vaši firmu klient najde? Klidně vytvořte každé samostatný profil.

Pokud se nejedná o klasickou kamennou prodejnu, je nutné, aby daná adresa byla zapsaná v RŽP, popřípadě byla pobočka viditelně označena v terénu. Na dané adrese tedy musí být štítek s názvem firmy a kontaktem (tel. číslo, e-mail). 

Subjekt, který provozuje jinou činnost na stejné IČO, ji může uvést jako samostatný firemní profil. U takového firemního profilu se musí ale výrazně lišit předmět činnosti podnikání než na centrále Subjektu nebo již existujícím firemním profilu u daného IČO. Firemní profily se jinak v rámci jednoho IČO nesmí duplikovat. 

Kategorie

Každý profil můžete zařadit do více kategorií, odpovídají-li činnosti firmy. Pro profil Seznam zdarma budeme vydávat tu nejrelevantnější. U profilu Seznam naplno se budou u firemního profil zobrazovat všechny relevantní kategorie.

Provozujete víc RŮZNÝCH činností pod jedním IČ? Vytvořte samostatný firemní profil třeba pro každou z nich.

Máte několik profilů se shodným IČ i poštovní adresou? Pak nesmějí být ve stejné kategorii. Pokud se tedy nejedná o e-shopy.

 
Zařazení některých firem a institucí do kategorií vyžaduje povinné registrace.
  • Pracovní agentury musejí být registrované u Ministerstva práce a sociálních věcí
  • Lékárny u Státního ústavu pro kontrolu léčiv
  • Soudní exekutoři v registru Exekutorské komory
  • Školy na Ministerstvu školství
  • Daňoví poradci a certifikovaní účetní v Komoře daňových poradců
  • Advokáti v Advokátní komoře
  • Lázně ve Svazu léčebných lázní ČR nebo v Registru zdravotnických zařízení
  • Autorizovaní architekti v České komoře architektů
  • Mezi Certifikované archivy lze zařadit pouze archivy, které mají akreditaci udělenou Ministerstvem vnitra
  • Společnosti, které poskytují sázkovou/loterijní hru, dále kasina, herny a jiné podniky, které hazardní hry provozují, musí mít povolení od Ministerstva financí ČR
​​​​​
 

Kategorie, které nebudou relevantní k činnosti firmy nebo budou odporovat pravidlům pro firemní profily, jsme nuceni z vašeho profilu odstranit.

Nekomerční instituce

Institucím a úřadům, které mají nekomerční charakter, chceme ponechat výhody v obsahu firemního profil.
Jde například o církevní instituce, úřady, neziskové organizace, vědecké a výzkumné instituce.
Institucím, které jsou zařazené ve zde vyjmenovaných kategoriích, nebo jejich podkategoriích, zobrazíme až 5 telefonních čísel a emailů, jednu, nebo i více odpovídající kategorií, fotogalerii a logo, i když nemají aktivní aukci.
Pokud si organizace bude přát zařazení do jiných kategorií, než jsou v uvedeném seznamu, pak přebírá podmínky a pravidla, které mají běžné komerční firmy.

 

Popis činnosti

Sepište to hlavní, co firma nabízí, čím se zabývá. Použijte celé věty. Snažte se použít klíčová slova, která člověk píše do vyhledávače, když hledá vaše produkty/služby.

Máte na to maximálně 300 znaků včetně mezer a interpunkce. Popis musí být v českém jazyce.

 
Buďte:
věcní – nepoužívejte prázdné fráze jako „vše, co jste kdy chtěli vědět o…“, „přijďte se přesvědčit sami“
popisní, ne reklamní – nepoužívejte slogany, výzvy, vykřičníky, neposouditelnou chválu, např. „vyráběné naší nepřekonatelnou špičkovou technologií“, nebo superlativy, které hodnotí vlastnosti firmy, nebo produktů („naše firma je nejlepší“, „máme nejlevnější okna na trhu“…)
nadčasoví – uvádějte pouze informace, které se nemění v čase, takže žádné „již 10 let na trhu“, „nově zrekonstruovaný“
 
Nepoužívejte:
tázací, rozkazovací a zvolací věty
celá slova velkými písmeny (kromě oficiálních názvů a zkratek)
zkrácená slova (např. „el.“ místo „elektrický“)
ceny a slevy
konkurenci
údaje obsažené jinde v profilu
název firmy a kontakt mají vlastní pole a do popisu nepatří
pokud vykonáváte svoji činnost i v jiné lokalitě než je sídlo nebo pobočka vaší firmy, můžete upřesnit působnost firmy a poboček, ubytovací zařízení a restaurace můžou i v popisu zopakovat, kde stojí
 
 

URL – adresa WWW stránek

Vkládáme základní tvar WWW stránek a tvar bez přesměrování (redirect). 
Odkaz na podstránku můžeme vložit v případě, že odkazuje na odlišnou činnost, než se prezentuje na základní URL, nebo jde o přímý odkaz na profil konkrétní pobočky s jejími kontakty.
V případě uvedení odkazu na podstránku pak klient ručí za aktuálnost a funkčnost daného odkazu.
URL uvádíme s „www“ před doménou, pokud v tomto tvaru funguje.
Webové stránky musí obsahovat IČ, název firmy nebo jméno dle Živnostenského rejstříku a platné kontakty. K prezentaci Vaší firmy můžete rovněž využít odkaz na Facebookové stránky, ze kterých bude patrný provozovatel.
 

Adresa firmy

Zadejte přesnou adresu provozovny firmy, aby vás uživatelé našli v tom správném regionu.
Je vaše firma na místě, které se hůře hledá? Přidejte do kolonky „Doplňující kontaktní údaj“ upřesňující informace, které zákazníkům pomohou, aby nebloudili.
Máte jakékoli potíže se zadáním adresy? Dejte nám o tom vědět přes Mapy.cz "Nahlásit chybu".


Kontaktní údaje

Můžete zadat až 5 telefonních čísel (s předvolbou pro ČR +420) a 5 e-mailových adres. U profilu Seznam zdarma se ve firemním detailu zobrazuje jeden telefon a jeden e-mail.
Firma může, podle oboru zařazení, využít bodu zájmu. Bod zájmu se zobrazuje jako samostatná ikona na Mapy.cz.

Sociální sítě
Vkládáme pouze profily/účty firmy, na kterých se daná firma prezentuje.
Z profilu na sociální síti musí být jasně rozpoznatelné, že se jedná o profil dané firmy.
Je možné vložit pouze vybrané sociální sítě, které najdete ve výběrovém menu. Ostatní sociální sítě nebudou schváleny.
Ikonka s názvem sociální sítě, musí vždy odpovídat URL odkazu.
URL odkaz na sociální síť musí být funkční a klient ručí za jeho správnost. Je doporučeno odkazovat na otevřené účty, kde není potřeba registrace uživatele.
V případě, že firma nemá vyplněné webové stránky firmy, ale má vyplněnou sociální síť Facebook.com bude jako webová stránka firmy použit odkaz na facebookový profil firmy.
 
 

Úvodní fotografie, loga pro firemní profily

Kompletní pravidla pro grafiku firem naleznete zde

 
Hodnocení
Prozrazují kvalitu firmy a spokojenost zákazníků.
Hodnotit firmu může pouze uživatel přihlášený do uživatelského účtu Seznam.cz.
Výsledné hodnocení se zobrazuje pomocí hvězdiček.
Majitel firmy může na každou recenzi reagovat.
Recenze i reakce na ně podléhají zpětnému schvalování katalogem.

Nabídky a události

Firmy s firemním profilem Seznam naplno mohou na svém profilu zaujmout potenciální zákazníky či návštěvníky svými akční nabídkami, běžnými nabídkami či událostmi. Uživatelé je uvidí u přímo u firemního profilu.
V náhledovém obrázku bude vaše firma navíc označena štítkem „akce“ nebo „nabídka“ nebo „událost“, který zvýrazní vaši firmu, což vám může pomoci přivést více potenciálních zákazníků.
 
Nabídky a události se dělí na tři druhy.

  1. Událost - jedná se o časově omezenou událost, jako je výstava, oslava (například novoroční), workshop, show a další. Má specifický červený štítek “událost”.
  2. Akční nabídka - jedná se o akční nabídky produktu nebo služby (sleva, 2+1 zdarma) Je časově omezená. Má specifický oranžový štítek “akce”.
  3. Běžná nabídka - upozorňuje na zajímavé zboží, produkty nebo služby, které firma nabízí. Jde o časově neomezenou nabídku. Má tmavě šedý štítek “nabídka”.
 
  • Nabídky a události upravujete v klientském adminu.
  • Nabídky a události se zobrazují ve firemním detailu firmy na webovém portálu firmy.cz
  • U každé akční nabídky, nabídky i události zobrazujeme název, typ, krátký popisek v českém jazyce, odkaz na webové stránky, cenu a je možné vložit i datum.
  • Nutnou položkou je vždy fotografie. Minimální rozměr fotografie je 900 x 600 px a maximální datová velikost je 12 MB.
  • Tuto službu nelze využít pro prezentaci loterie, sázek, činnosti kasín a jiných hazardních her, tabákových výrobků a elektronických cigaret.
 
Nabídky a události podléhají obecným pravidlům pro reklamu na Seznam.cz.
Podrobné pravidla pro zadávání nabídek a událostí najdete v sekci “Nabídky a události”.
 

E-shopy

Internetový a zásilkový prodej patří do kategorií v sekci Nakupování na internetu.
Webová stránka musí:
být v češtině nebo slovenštině
obsahovat IČ prodávajícího nebo přesný název, podle kterého jde firmu identifikovat v ARES
obsahovat obchodní podmínky
uvádět nabídku zboží s cenami v Kč
v profilu musí být uveden funkční telefon, nebo e-mail a kontaktní adresa v ČR
• obsahovat košík (případně objednávkový formulář) 
 
Provozujete e-shop i kamennou prodejnu? Můžete:
mít 1 profil, který zařadíte do kategorií pro e-shopy i kamenné prodejny (v případě profilu Seznam naplno)
založit zvlášť 2 profily (jeden bude pouze pro e-shop s online kategoriemi a druhý pro prodejnu s kategoriemi pro kamenné provozovny)
 
Název e-shopu
 
Název internetového obchodu pro prezentaci v katalogu Firmy.cz a Zboží.cz může být:
 
  • podle domény internetového obchodu s prvním písmenem velkým
  • podle prezentace firmy na webu (logo, kontakty), pokud je název příliš obecný (Dětské hračky), bude přidán i oficiální název dle obchodního nebo živnostenského rejstříku, v případě, že název obsahuje obec nebo značku, je potřeba ho doložit obchodními materiály
  • podle názvu v obchodním nebo živnostenském rejstříku
  • jiný název, pod kterým se subjekt prezentuje a je obecně známý mezi veřejností, tento název je nutné doložit obchodními materiály (např. razítko, vizitka, fotografie provozovny, leták)
 
Máte víc e-shopů? Do Firem.cz můžete vložit všechny, pokud:
zařadíte každý do jiné kategorie (do stejné kategorie lze zařadit maximálně 5 e-shopů a jen tehdy, mají-li odlišné domény)
se obsahy e-shopů designově liší (rozdílné logo, položky zboží…)
se nejedná o podstránku http://www.seznam.cz/hracky nebo subdoménu http://hracky.seznam.cz
 
 
Konečnou podobu neplaceného firemního profilu určují administrátoři katalogu Firmy.cz a vyhrazují si právo upravit jeho konečné znění a umístění.