Pokročilé nastavení pro sledování výkonnosti

Chcete efektivněji sledovat, odkud uživatelé přicházejí přes firmy.cz, sreality.cz, mapy.cz a sauto.cz na váš web a jak efektivní je Pay Per Day inzerce na www.firmy.cz?
Připravili jsme vám možnost, abyste mohli tyto informace dostat do svých analytických nástrojů – šablonovatelná URL pro trackování návštěvnosti.

Jak to funguje?

Jednoduše. Do URL vedoucí na váš web přidáme předdefinované proměnné, které se nahradí hodnotami podle toho, odkud se uživatel k vaší URL dostal.

Jak nastavit šablonovatelnou URL?
Šablonovatelnou URL si můžete nastavit přímo v administraci své firmy na admin.firma.cz. Ve formuláři pro úpravu vaší pobočky najdete políčko www adresa a pod ním odkaz "pokročilé nastavení URL". Po kliknutí na odkaz se objeví políčko, do kterého můžete vložit šablonovatelnou URL. Tu ještě musí schválit administrátoři Firmy.cz. Poté se začne zobrazovat. V detailu firmy bude zobrazena URL bez proměnných ze šablonovatelné URL, aby byla URL stále hezká na oko (ty parametry v URL nejsou hezké). Po kliknutí ale uživatel půjde na adresu s pokročilými parametry.



Na Firmy.cz a search.seznam.cz se změna šablonovatelné URL propíše během několika desítek minut. Na Sreality.cz a Sauto.cz se šablonovatelná URL mění dvakrát denně (jednou ráno kolem 10:00 a podruhé odpoledne kolem 16:00).

URL si předem poskládejte tak, jak potřebujete data měřit, respektive vidět v analytických nástrojích. Pokud si nastavením nejste jisti a používáte nástroj Google Analytics, tak si URL poskládejte podle níže uvedeného příkladu.
Doporučujeme vám podobu URL před použitím velmi dobře promyslet a první dny po nasazení velmi dobře testovat jaká data v šablonovatelné URL dostáváte.

Jaké proměnné můžeme pomocí šablony propisovat do URL?

  • ##TYP## - bude nahrazeno textem "kategorie", "hledani", nebo "hledani-v-kategorii" podle typu stránky, odkud uživatel přišel na váš web,
  • ##NAZEV## - bude nahrazeno názvem kategorie na www.firmy.cz, klíčovým slovem, které hledal nebo kombinací obou předchozích ve formátu "kategorie : hledaná fráze",
  • ##ZDROJ## - bude nahrazeno službou, ze které se uživatel proklikl
  • ##ID## - bude nahrazeno unikátním číslem provozovny podle www.firmy.cz (jedná se o číslo v URL detailu firmy). Tuto proměnnou ocení převážně firmy s více pobočkami.
 
Výchozí hodnota uvedených parametrů je text "(nic)".
 

Příklad možného nastavení šablonovatelné URL pro Google Analytics

Nastavit toto měření je velmi jednoduché. Přidejte si na konec URL 

#utm_source=##ZDROJ##&utm_medium=ppd&utm_content=##TYP##&utm_term=##NAZEV##&utm_campaign=firmy.cz-##ID##
 
Finální URL tak bude například:
 
A je to.
 
 
V případě použití této URL uvidíte v Google Analytics například tato data:
 
 
 

Příklady:

Abyste měli jasno v tom, jaká data můžete v různých proměnných očekávat, tak si projděte tyto příklady:
 
 

Příklad 1:

Uživatel potřebuje opravit auto. Začne hledáním fráze "servis Alfa Romeo" na www.seznam.cz, dostane ve výsledku hledání upoutávku se 3 firmami z www.firmy.cz (viz obrázek). Uživatele zaujme firma "ADS autodílna Sever, s.r.o.", kliká na odkaz a zobrazí si web společnosti.
 
 
V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
  • ##TYP## - "hledani"
  • ##NAZEV## - "servis Alfa Romeo"
  • ##ZDROJ## - "search.seznam.cz"
  • ##ID## - "155411"

 

Příklad 2:
Na Sreality.cz se proměnné propisují například u firmy M&M reality. Stačí si upravit URL firmy v administraci na admin.firmy.cz.
 

Příklad 3:

Uživatel potřebuje opět opravit auto. Začne hledáním fráze "servis Alfa Romeo" na www.seznam.czdostane ve výsledku hledání upoutávku se 3 firmami z www.firmy.cz. Uživatele zaujme odkaz "servis alfa romeo v profilech firem » Firmy.cz", kliká na něj a dostává se na stránku https://www.firmy.cz/?q=servis+alfa+romeo. Tady si vybere první firmu ve výpisu - "Srba servis, s.r.o." (tato společnost byla zobrazena i v upoutávce na www.seznam.cz) na adrese https://www.firmy.cz/detail/147394-srba-servis-jiloviste.html.
 
V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
  • ##TYP## - "hledani"
  • ##NAZEV## - "servis Alfa Romeo"
  • ##ZDROJ## - "firmy.cz" (protože uživatel hledal na firmy.cz a nevybral si firmu v upoutávce v hledání na seznam.cz)
  • ##ID## - "212802"

 

Příklad 4:

Uživatel chce jít na sushi. Na firmy.cz si najde kategorii "Restaurační a pohostinné služby" a v této kategorii vyhledá "sushi". Vybere si první výsledek "SUSHI Úvaly" a klikne na URL adresu přímo ve výpisu vyhledaných firem.
 
 
V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
  • ##TYP## - "hledani-v-kategorii"
  • ##NAZEV## - "Restaurační a pohostinné služby : sushi"
  • ##ZDROJ## - "firmy.cz"
  • ##ID## - "2150936"

 

Příklad 5:

Uživatel potřebuje opravit počítač. Na firmy.cz má ve svém účtu uložené oblíbené firmy. Přihlásí se do svého účtu, a v sekci Oblíbené si vybere svou firmu "HumboldTec" a zobrazí si její detail.
 
V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
  • ##TYP## - "(nic)" (tj. výchozí hodnota)
  • ##NAZEV## - "(nic)" (tj. výchozí hodnota)
  • ##ZDROJ## - "firmy.cz"
  • ##ID## - "469178"

 

Příklad 6:

Uživatel chce koupit květiny, aby doma ženě udělal radost. Na firmy.cz si najde kategorii "Květinářství (Prodej květin)". Vybere si nejbližší květinářství "Kytka TREND" a zobrazí si detail firmy.
 
V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
  • ##TYP## - "kategorie"
  • ##NAZEV## - "Prodej květin"
  • ##ZDROJ## - "firmy.cz"
  • ##ID## - "12810995"