FAQ (často kladené dotazy) - pro internetové obchody

Kdo se může na Zboží.cz registrovat?
Je služba Zboží.cz zpoplatněná?
Kde mohu zaregistrovat svůj internetový obchod?
Proč se položky z mého obchodu po registraci nezobrazují?
Za jak dlouho po registraci se položky z mého obchodu zobrazí ve vyhledávání?
Jak si nastavím logo? Jak získám zapomenuté heslo ke správně provozovny?
Jak ze Zboží.cz odstraním svůj obchod? Jaké dopravce a výdejní místa podporujete?
Proč se můj obchod nezobrazuje po zadání kraje nebo města?
Jak se nastavuje doprava a výdejní místa? Co jsou Aukční prokliky?
Jak mohu Aukční prokliky nastavit?
Jak zjistím cenu aukčního prokliku pro první místo v detailu produktu? Jakým způsobem mohu internetový obchod ohodnotit?
Jak smažu nevhodnou recenzi?
Co znamená počet hvězdiček u e-shopu? Jakým způsobem jsou řazeny výsledky v tzv. fulltextovém vyhledávání? Jakým způsobem jsou řazeny výsledky v detailu produktu?
Proč se v detailu produktu nezobrazují položky z mého obchodu?
Proč nemáte na Zboží.cz produkty, které prodávám?
Jakým způsobem se párují nabídky k produktům? Můžete mi XML feed vytvořit?
Kde upravím URL XML feedu?
Jak nastavím v XML feedu správnou dostupnost?
Jaké jsou nejčastější chyby v XML feedech? Kde najdu statistiku kampaně internetového obchodu?
Jak nastavím Konverzní kód?
Jak nastavím finanční limit?
Jaké kategorie se zobrazují v detailu obchodu?

 

1. ZAČÍNÁME

Kdo se může na Zboží.cz registrovat?

Na Zboží.cz se mohou registrovat pouze internetové obchody.

České internetové obchody musí mít na webu uvedené:

  • IČO
  • kontaktní údaje (e-mail, sídlo či místo podnikání a telefonní kontakt)
  • nákupní košík
  • všeobecné obchodní podmínky
  • položky k prodeji

Zahraniční internetové obchody se mohou na službě Zboží.cz registrovat při splnění následujících podmínek:

  • stránky obchodu v češtině
  • ceny v Kč
  • nákupní košík
  • všeobecné obchodní podmínky
  • položky k prodeji
  • kontaktní údaje
  • reklamace
  • ceny dopravy do České republiky
  • česká pobočka

 

Je služba Zboží.cz zpoplatněná?

Ano, služba Zboží.cz je pro internetové obchody placená služba. Záleží na vás, jak vysoké vám budou vyhovovat investice v souvislosti s návštěvností stránek. Cena za proklik začíná na 0,50 Kč až 2 Kč dle výše prodejní ceny.

Produktový list a ceník služby » 

 

Kde mohu zaregistrovat svůj internetový obchod?

Registraci je možné provést prostřednictvím Klientské zóny nebo přímo v e-shopovém řešení. V obou případech pak obchod bude na Zboží.cz do dvou hodin.

Více informaci o registraci obchodu » 

Proč se položky z mého obchodu po registraci nezobrazují?

Váš obchod má buď chybný feed, nebo nulový kredit v Seznam Peněžence.

Za jak dlouho po registraci se položky z mého obchodu zobrazí ve vyhledávání?

Do dvou hodin, je-li kredit v Seznam Peněžence.

Jak si nastavím logo?

Firemní logo lze nahrát buď v rozhraní Firmy.cz, nebo nám ho můžete poslat na zbozi@firma.seznam.cz a my vám logo nahrajeme. Minimální rozměr je 140 x 140 px.

2. ZMĚNA ÚDAJŮ 

Jak získám zapomenuté heslo ke správně provozovny?

V případě ztráty hesla využijte prosím jeden z následujících možných postupů pro získání nového hesla:

  • zasláním hesla na ověřený záchranný e-mail
  • zasláním hesla na ověřené záchranné číslo
  • formulář pro získání nového čísla

Podrobnější návod na změnu hesla naleznete v nápovědě Seznam účtu. V případě, že jste přístupové údaje zapomněli a nejste registrovaný uživatel Seznamu, klikněte na přihlašovací obrazovce do administračního rozhraní Zboží.cz na odkaz "Získat zapomenuté heslo", následně vám na e-mailovou adresu zašleme odkaz na vygenerování nového hesla. Pokud nevíte, pod jakou e-mailovou adresou jste registraci prováděli, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailové adresy zbozi@firma.seznam.cz, kde vám administrátoři služby pomohou.

Jak ze Zboží.cz odstraním svůj obchod?

Zákazník může svou účast na službě Zboží.cz ukončit tím, že e-mailem požádá o odstranění své provozovny ze služby Seznam Zboží.cz. Zákazník se zavazuje uhradit všechny prokliky realizované do doby, než se přestanou zobrazovat jeho nabídky na Zboží.cz. Další možností je deaktivace kampaně.

3. DOPRAVA A VÝDEJNÍ MÍSTA

Jaké dopravce a výdejní místa podporujete?

Kromě vašich poboček, na kterých je možné objednané zboží vyzvednout, podporujeme také výdejní místa ze sítí Zásilkovna, Uloženka, Česká pošta ad. Z dopravců podporujeme např. DPD, PPL, Geis ad. Kompletní seznam podporovaných dopravců a sítí výdejních míst je vypsaný zde. Pokud mezi podporovanými sítěmi výdejních míst postrádáte nějakou další, napište nám na zbozi@firma.seznam.cz. Podmínkou pro přidání sítě výdejních míst je, aby působila na celém území České republiky. Přidat je též možné nového dopravce, za stejné podmínky celostátní působnosti.

Proč se můj obchod nezobrazuje po zadání kraje nebo města?

Při použití regionálního filtru se zobrazují pouze obchody, které mají ve vybraném kraji nebo městě výdejní místo.

Jak se nastavuje doprava a výdejní místa?

Zboží.cz umožňuje uvádět možnosti dopravy dvěma způsoby – prostřednictvím XML feedu nebo administrace. Detailní návod najdete zde.

4. Aukční prokliky 

Co jsou Aukční prokliky?

Aukční prokliky umožňují nabídnutím vyšší ceny za proklik dosáhnout vyšší pozice obchodu při výchozím typu řazení. Odhadovanou pozici při nabídnutí určité ceny za konkrétní položku lze zobrazit v administračním rozhraní Zboží.cz v záložce Provozovna –> Nastavení aukce –> Plánování kampaně nebo Plánování kampaně – vyhledávání položek

Prezentace k Aukčním proklikům (prezentace ve formátu PDF)»

 

Jak mohu Aukční prokliky nastavit?

Aukční prokliky lze nastavit v XML feedu, nebo prostřednictvím administračního rozhraní Zboží.cz jedním z následujících způsobů:

Pro jednotlivé položky

 

Provozovna –> Nastavení aukce –> Nastavení položek hromadně
  • v XML feedu pomocí tagu MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH
  • přes administrační rozhraní (export/import CSV souboru)
(aktivní může být pouze 1 způsob)

 

Pro kategorie

 

Provozovna –> Nastavení aukce –> Nastavení pro kategorie
Pouze pro nastavení MAX_CPC u produktů (export/import CSV souboru).

 

Podle prodejní ceny položky

 

Provozovna –> Nastavení aukce –> Nastavení pro cenové rozsahy

Jak zjistím cenu aukčního prokliku pro první místo v detailu produktu?

Orientační pozici a aukční cenu za pozici lze vyzkoušet v administračním rozhraní Zboží.cz v záložce Provozovna –> Nastavení aukce –> Plánování kampaně nebo Plánování kampaně – vyhledávání položek.

5. HODNOCENÍ OBCHODŮ

Jakým způsobem mohou zákazníci ohodnotit internetový obchod

Internetové obchody je možné hodnotit 2 způsoby:

Po provedení nákupu v příslušném internetovém obchodě (tzv. "ověřený zákazník")

Výzva k ohodnocení se zobrazí 7. kalendářní den při vstupu na službu Zboží.cz (vyžadováno umístění tzv. Konverzního kódu na stránkách internetového obchodu).


Po přihlášení uživatelským účtem Seznam.cz na službě Zboží.cz

Tímto způsobem lze obchod hodnotit pouze jednou, ale hodnocení je možné kdykoliv aktualizovat. Více informací o Hodnocení obchodů » 

Lze smazat nevhodnou recenzi internetového obchodu?

Mazání recenzí je výhradně v kompetenci provozovatele služby Zboží.cz. Pokud recenze neodporují dobrým mravům, zásadně je nemažeme.

Správce daného obchodu má možnost na recenze reagovat v administračním rozhraní Zboží.cz v záložce Provozovna – Správa recenzí.

Více informací o reakcích na uživatelská hodnocení » 

Co znamená počet hvězdiček u obchodu?

Celkové hodnocení (tzv. skóre) obchodu je počítáno jako celkový průměr ze všech uživatelských hodnocení a zobrazuje se formou hvězdiček v počtu 1 - 5 v rámci výpisu nabídek. Podrobný výpis jednotlivých uživatelských hodnocení se zobrazí po rozkliknutí hvězdiček u daného subjektu. Skóre obchodu se zobrazuje po zadání alespoň 4 hodnocení.

Více hodnocení můžete získat, pokud na stránky svého obchodu vložíte ikonky Zboží.cz.

6. VYHLEDÁVÁNÍ V NABÍDKÁCH

Jakým způsobem jsou řazeny výsledky v tzv. fulltextovém vyhledávání?

Pořadí samostatných nabídek jednotlivých internetových obchodů při výchozím způsobu řazení ovlivňuje:

  • maximální nabídnutá cena za proklik
  • CTR položky konkrétního internetového obchodu
  • relevance na zadané klíčové slovo – dotaz

 

7. VYHLEDÁVÁNÍ V PRODUKTECH

Jakým způsobem jsou řazeny výsledky v detailu produktu?

Pořadí nabídek jednotlivých internetových obchodů při výchozím způsobu řazení ovlivňuje:

  • maximální nabídnutá cena za proklik
  • skladová dostupnost
  • průměrná cena
  • hodnocení obchodu
  • doprava zdarma

Proč se v detailu produktu nezobrazují položky z mého obchodu?

Jestliže se vaše nabídka nezobrazuje v detailu produktu, je to některou z uvedených příčin:

  • nedostatečný kredit v Seznam peněžence
  • položka nesplňuje podmínky pro správné napárování (viz: Párování položek) nebo je to nová položka, která zatím nebyla spárována

Proč nemáte na Zboží.cz produkty, které prodávám?

Na rozšiřování interní produktové databáze neustále pracujeme. O založení nového produktu můžete požádat na adrese zbozi@firma.seznam.cz nebo můžete využít párovací nástroj.

Jakým způsobem se párují nabídky k produktům?

Bližší informace k párování položek naleznete zde.
 

8. XML FEED 

Můžete mi XML feed vytvořit?

Nikoliv. Pro vytvoření XML feedu doporučujeme oslovit webmastera, nebo poskytovatele e-shopového řešení. XML feed je třeba vytvořit dle Specifikace Zboží.cz..

Kde upravím URL XML feedu?

Pokud potřebujete u registrovaného obchodu změnit adresu vstupního datového XML souboru, změnu provedete v administračním rozhraní Zboží.cz v záložce Feed a Editace URL feedu.

Jak nastavím v XML feedu správnou dostupnost?

Dostupnost nastavíte pomocí tagu DELIVERY_DATE.

 

  • skladem
  • do 3 dnů
  • do týdne
  • více jak týden
  • na dotaz
  • předobjednávka
  • neznámá dostupnost

 

Hodnota DELIVERY_DATE Přípustná vyjádření na stránkách obchodu
Skladem
(hodnota 0)
  • skladem
  • skladem u dodavatele, expedice do 24 hodin
  • skladem v expedičním skladu, expedice do 24 hodin
  • skladem na prodejně
  • ihned (k odběru)
  • expedice do 24 hodin
  • počet kusů > 0
Do 3 dnů
(hodnoty 1-3)
  • skladem (expedice do 3 pracovních dnů
  • obvykle skladem
  • skladem u dodavatele
  • obvykle do 3 dnů
  • 1-3 dny
Do týdne
(hodnota 4-7)
  • skladem, dodání do 4-7 pracovních dnů
  • do 7 dnů
  • skladem (expedice do týdne)
  • obvykle skladem
  • obvykle expedujeme do 7 dnů
  • 4-7 dnů
  • do týdne
Více jak týden
(hodnoty 8-30)
  • 8 a více dní
  • na objednávku
  • do 30 dní
Na dotaz
(hodnota 31 a více)
  • na dotaz
  • pro informace o dostupnosti nás kontaktujte
Předobjednávka
(datum ve formátu RRRR-MM-DD)
  • předobjednávka + datum uvedení na trh
  • připravujeme + datum uvedení na trh
  • vychází + datum uvedení na trh
Neznámá dostupnost
(hodnota -1)
  • neuvedená dostupnost v detailu produktu
  • neznámá

 

Jaké jsou nejčastější chyby v XML feedech?

Přehled nejčastějších chyb naleznete ve Specifikaci XML.

9. OSTATNÍ DOTAZY 

Kde najdu statistiku kampaně internetového obchodu?

V administraci Zboží.cz naleznete několik možností sledování statistik:

Statistiky provozovny– zde můžete sledovat statistiky za celou historii vaší provozovny na Zboží.cz, doporučujeme využívat především podrobné statistiky položek. K dispozici jsou stručné statistiky v grafickém zobrazení či podrobné statistiky ve formátu CSV ke stažení.

Statistiky ke kampani– zde můžete sledovat statistiky právě aktivní kampaně.

Jak nastavím Konverzní kód?

Konverzní kód, který je potřeba umístit na stránku, potvrzující odeslání zákazníkovy objednávky, najdete v administračním rozhraní v záložce Provozovna –> Správa provozovny –> Měření konverzí. Lze použít základní i pokročilé měření.

Jak nastavím finanční limit?

Finanční limit je třeba nastavit v administračním rozhraní Zboží.cz v záložce – Provozovna –> Správa provozovny –> Správa kampaně. Limit můžete nastavit týdenní, měsíční nebo neomezený. Výše limitu závisí pouze na vašem uvážení. Ve službě Seznam Peněženka doporučujeme nastavit zasílání e-mailového upozornění na pokles kreditu.

Jaké kategorie se zobrazují v detailu obchodu?

První dvě jsou ty kategorie, ve kterých má obchod největší počet nabídek (napárovaných v produktech). Zbylé jsou náhodně vybrané podle toho, kde má obchod napárované nabídky.