Spam a Hromadné

Spam a Hromadné
 
Jste-li odesílatelem zpráv na uživatele u Seznam.cz, tento rozcestník je určen pro vás. Najdete zde přehled nástrojů, které pomohou zlepšit doručitelnost vašich zpráv. Ať už chcete preventivně zvýšit validitu odesílaných reklamních kampaní, transakčních zpráv i osobní pošty, nebo se již potýkáte s tím, že jsou vaše zprávy na Seznam.cz vyhodnocovány za spam či hromadné.


Co mám dělat, když mé zprávy padají do Spamu?

Padají-li vaše zprávy u příjemců do spamu, doporučujeme zaměřit na následující faktory:
 
  • Rozesílejte na relevantní příjemce, kteří se k odběru novinek a obchodních sdělení přihlásili.
  • Nezískávejte odběratele neeticky – nákupem či převzetím od jiných subjektů, vyhledáváním adres na internetu, generátorem adres aj. Příjemce musí udělit souhlas se zasíláním přímo vám.
  • Udržujte databázi příjemců čistou, mažte příjemce, kteří vyjádří nesouhlas se zasíláním či dodatečně odhlásí odběr, odstraňujte i neexistující adresy či takové, na které se vrátí permanentní chyba.
  • Umožněte jendnoduché odhlášení příjemcům, kteří o vaše zprávy nadále nemají zájem. Nejlepší je odkaz pro odhlášení přímo ve zprávě. 
  • Implementujte moderní mechanismy pro zlepšení doručitelnosti a pokročilý monitoring zpráv – DMARC, DKIM, SPF, FBL. Tyto mechanismy, využíváte-li je efektivně, výrazně zlepšují doručitelnost zpráv na Seznamu. Přečtěte si více o validačních technologiích DMARC, DKIM, SPF a službě FBL (Feedback loop) pro reportování zpráv označených za spam.
  • Posílejte zprávy, které mají hlavu a patu. Přehledné, srozumitelné, bez zbytečného balastu. Vyhněte se předmětu psanému kapitálkami, přehnanému množství emoji, rozumně zvolte délku předmětu i zprávy. Všechny odkazy ve zprávě by měly být funkční a nevést na podezřelé domény. Vyvarujte se nadbytečného skytého obsahu. Povolené jsou skryté trackovací obrázky.
  • Nezasílejte příiš mnoho zpráv, aby se nestaly pro příjemce obtěžujícími. To, jak s vašimi zprávami příjemci nakládají, používáme jako jeden z parametrů při vyhodnocování zpráv. Není ve vašem zájmu, aby naši uživatelé zprávy hromadně označovali za spam nebo mazali bez otevření.
  • Monitorujte reputaci IP adres odchozích serverů. Volte spolehlivé externí partnery pro zasílání e-mailingu. Roli může hrát i to, co dalšího proudí z poštovních serverů vašeho externího partnera, tj. zda jiný subjekt nesnižuje reputaci serverů.

Pravidla najdete přehledně sepsána třeba na stránce Dobryemail.cz a stránce věnované FBL.

Končí-li u příjemců ve složce Spam transakční zprávy (tj. registrační e-maily, obnova hesla, potvrzení objednávek, zakoupený digitální obsah, komunikace zákaznické podpory) a dospěli jste k názoru, že body výše byly naplněny, kontaktujte naši technickou podporu.

Co mám dělat, když mé zprávy padají do Hromadné?

Padají-li vaše hromadná sdělení, kupříklad obchodní sdělení, newslettery, oběžníky aj., do Hromadné, vězte, že je to tak správně. Tato složka vznikla za účelem umožnit uživatelům lépe třídit došlou poštu, oddělit opravdu důležité osobní zprávy (ty doručujeme do složky Doručené) od zpráv masového charakteru (řadíme do Hromadné). 

Končí-li u příjemců ve složce Hromadné transakční zprávy (tj. registrační e-maily, obnova hesla, potvrzení objednávek, zakoupený digitální obsah, komunikace zákaznické podpory), kontaktujte naši technickou podporu.



Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás