Známé překážky (FAQ) v aplikaci Mapy.cz pro Android

Na každé cestě se nachází nějaké překážky. V některých případech se však nacházejí již při používání aplikace Mapy.cz. A my na jejich nápravě stále pracujeme.

Níže naleznete seznam těch nejčastějších známých překážek při používání aplikace Mapy.cz.

 

Podporuje aplikace Mapy.cz Android Auto?

Ano, podporuje, od verze 9.0.0. Více informací ohledně Android Auto a známých překážek.

 

Aplikace nekomunikuje - nejde stahovat offline mapy, aktualizace, nehledá standardní dotazy (Chybová hláška - něco se pokazilo)

Mobilní zařízení je připojeno k domácí wi-fi, přesto aplikace Mapy.cz odmítá komunikovat se servery seznamu a nestahuje offline mapy, aktualizace offline map, nehledá standardní dotazy online, neplánuje online, nejde odeslat hlášení chyby či fotografie.

Řešení: Přenastavili jsme síťové nastavení Seznamu, přesto u některých uživatelů může tento problém přetrvávat. Pokud ale uživatel přejde na jinou wifi, či na mobilní data - vše funguje standardně. Vše je tedy spojeno s jeho domácí wi-fi.

Mohlo by pomoci s řešením:

  1.  Restartovat wi-fi, případně přenastavení připojení k telefonu (zapomenutí síťě a její znovu připojení)
  2.  Restart wifi routeru u vás doma
  3.  Reinstalace aplikace
  4. Použít jinou wi-fi či mobilní data.
  5. Pokud nic z toho nezabírá, je možné provést hard reset zařízení.

 

 

Záznam stopaře nekopíruje mojí reálnou trasu, záznam obsahuje chyby, aplikace špatně běží na pozadí (Xiaomi, Huawei, Honor, Samsung)

Na některých zařízeních je třeba pro správný chod aplikace povolit v systémovém nastavení práva pro běh aplikace na pozadí a přístupu k GPS. Pokud není povoleno, aplikace může být na pozadí ukončována, případně nezaznamenává trasu ve Stopaři, protože nemá přístup k GPS. Mohou se vyskytnout i pády aplikace.
Je třeba v Nastavení mobilu povolit aplikaci běh na pozadí. Umístění v Nastavení se liší dle výrobce a systému Android.

Pro zařízení Xiaomi, Huawei, Honor – povolení běhu na pozadí:

 
  • XIAOMI
    Pro správný běh aplikace na pozadí vypněte ve spořiči baterie omezení pro Mapy.cz a povolte možnost automatického spuštění.
    Nastavení > Baterie a výkon > Spořič baterie - Vybrat aplikace > Mapy.cz > Žádné omezení
    Nastavení > Povolení > Automatické spuštění > Mapy.cz > Povolit

  • HUAWEI / HONOR s EMUI <8

Pro správný běh aplikace na pozadí označte Mapy.cz ve správci baterie jako chráněnou aplikaci.
Nastavení > Rozšířené nastavení > Správce baterie > Chráněné aplikace > Chráněno

  • HUAWEI / HONOR s EMUI 8+

V nastavení baterie je třeba přepnout spouštění aplikace Mapy.cz z automatického na ruční a zapnout volbu "Ponechat aplikaci spuštěnou na pozadí".
Nastavení > Baterie > Spuštění > Mapy.cz > Spravovat ručně

 

Nepřesné výšky v aktivitě ze Stopaře

Výškový profil v záznamu aktivity ve Stopaři je počítán přímo z reálných dat z vaší GPS. Velmi tedy záleží na její přesnosti a mnoha dalších okolnostech jako počasí, odrazy signálu v krajině, umístění telefonu na vašem těle apod. Data tak mohou být různě zkreslena. I když všechna data filtrujeme a dále zpracováváme, může i tak dojít k tomu, že výšková data nejsou správná. 



Offline mapy se nedaří uložit na SD kartu (Android)

  1. Restartujte prosím zařízení a zkuste to znovu.
  2. Může také pomoci nepřesouvat aplikaci ve správci aplikací na kartu. Nejlépe aplikaci nechte v interní paměti zařízení(aplikace) a data aplikace (mapy) si vyberete a uložíte na kartu.
  3. Případně v Nastavení mobilního zařízení > správce aplikací > Mapy.cz > oprávění > přidělit oprávění k úložišti.
  4. Pokud nic nepomůže, pak prosím v Nastavení mobilu > správce aplikací > Mapy.cz > vymazat data aplikace. Následně jít do aplikace a tam zkusit mapy stáhnout znovu.
  5. Uložení na SD kartu se nabízí při stažení první offline mapy. Pokud chcete změnit úložiště, mapy smažte a znovu vyberte kam mapy ukládat.
  6. Data aplikace najdete v úložišti na cestě - Android/data/cz.seznam.mapy/files


Moje aktuální pozice z GPS je nepřesná, navigace hlásí "Čekám na signál GPS" (Android)

  1. Přesnost pozice ovlivníte pouze vy v nastavení svého mobilního zařízení > Nastavení určování polohy > Vysoká přesnost. Případně pohybem v místech, kde je dobrý GPS signál.
  2. Jelikož je GPS poloha určována pomocí spuštěné služby Google Play services, zkontrolujte si, zda má tato aplikace povolen přístup k GPS a je aktuální:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&hl=cs
  3. Nastavení času v zařízení. Je třeba nastavený "čas od operátora" (v jiném UI např. "čas automaticky").
  4. Občas pomůže i jen samotný restart vašeho zařízení.
     


 

Navigace mlčí nebo mluví potichu (Android)

  1. Nastavit hlasitost tlačítky na mobilu -  (pozor není to hlasitost zvonění, ale zvukový kanál média)
  2. Připojí se v autě k Bluetooth a nefunguje to - Pustit navigaci > Menu > Nastavení - vybrat správnou volbu pro hlasový výstup (jsou tam 3 možnosti)
  • A - výstup přes Bluetooth - pokud je např. v autě na rádiu zvolen výstup (AUX) - přehrává pokyny
  • B - jen z reproduktoru - i po připojení BT hraje stále jen přes reproduktor
  • C - jako telefonní hovor - v autě po připojení přes BT hlásí povely i přes hrající rádio
  •  
3. Zkusit zvolit jiný hlas - Pustit navigaci - Menu - Nastavení -  zkusit vybrat jiný hlas (Janek CZ a Koko CZ)
4. Není stažen český hlas TTS (Text to speech) - Nastavení mobilu - Jazyky a zadávání - Převod textu na řeč - Stáhnout a vybrat češtinu. Aplikace zdarma ke stažení:

Navigace mluví potichu

  1. Modul TTS neumí větší hlasitost - Pustit navigaci > Menu > Nastavení vybrat jiný hlas (Janek CZ nebo Koko CZ) - tyto hlasy dovolují vyšší hlasitos

Navigace mluví jen chvíli, pak mlčí

Modul TTS není pravděpodobně stažen do offline, proto blízko wifi, vám načte prvních pár povelů, ale jakmile jste již offline nemluví. Řešením je stažení TTS modulu pro offline použití v Nastavení vašeho telefonu.
 

Navigace mluví velmi rychle

Je třeba v Nastavení TTS (viz. výše) snížit rychlost řeči.

 

Jaké hlasy je možné mít v navigaci? (Android)

Janek CZ - hlas je namluvený, neumí všechny možné kombinace povelů, mluví spíše pomaleji

Koko - hlas je namluvený, neumí všechny možné kombinace povelů, mluví středně rychle

čeština - syntetický hlas, umí vyslovit všechny kominace povelů včetně směrů na návěstích, mluví středně rychle. Pokud se v aplikaci nenabízí, je třeba ho stáhnout.  Převod textu na řeč - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tts&hl=cs

Janek EN - hlas je namluvený, neumí všechny možné kombinace povelů, mluví spíše pomaleji

angličtina, němčina, španělština, francouzština, polština, ruština, slovenština, turečtina, italština - syntetický hlas, umí vyslovit všechny kominace povelů včetně směrů na návěstích, mluví středně rychle. Pokud ho v telefonu nemáte, je třeba stáhnout  Převod textu na řeč - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tts&hl=cs

 

Nefunguje synchronizace v Moje mapy, nesynchronizují se mi některá data, aplikace hlásí chybu synchronizace, nedaří se sdílet položku z Moje mapy (Android)

1. Pokud jste delší dobu nic nesynchronizovali, pak sychronizace může chvíli trvat, než se podaří všechny data přenést.
2. Synchronizaci je možné vyvolat i ručně, tlačítkem Synchronizace vpravo nahoře v Moje mapy.
3. Pokud aplikace přesto hlásí chybu synchronizace zkuste se prosím v aplikaci odhlásit a znovu přihlásit.
4. Pokud se nedaří synhronizovat nějaká položka - zkuste ji prosím přejmenovat (vynutí se tím také nová synchronizace).

Pozor:

Reinstalací aplikace můžete přijít o všechna nesynchronizovaná data. Jaká data jsou synchronizovaná uvidíte na www.mapy.cz po přihlášení v sekci Moje mapy. Aplikace aktuálně neumí zobrazit trasy obsahující plánování MHD.


Kompas (šipečka u mojí polohy) ukazuje špatně (Android)

Řešení:

Může pomoci udělat několik osmiček s telefonem v ruce, aby došlo ke kalibraci.

Tento problém také může způsobovat kryt mobilu, který obsahuje magnet. Ten pak ruší digitální magnetický kompas v telefonu. 


 

Jak přepnout jazyk a jednotky aplikace?

 V Nastavení aplikace je možné si nastavit libovolný jazyk i jednotky. 

 

Podporuje aplikace import a export .gpx?

Aplikace plně podporuje export do .gpx (trasy, aktivity)

Trasy ve formátu .gpx je možné importovat na webu. Následně trasu uložit do Moje mapy. Po přihlášení pod stejným účtem v aplikaci se vám pak naimportované trasy synchronizují do mobilního zařízení, kde je zase najdete v sekci Moje mapy

 

V aplikaci mám starší verzi map než vidím na webu Mapy.cz?

Zatímco ve webové verzi Mapy.cz aktualizujeme mapový podklad přibližně jednou týdně, nové offline mapy pro mobilní aplikaci Mapy.cz vydáváme méně často. Proto je možné, že je mapa ve vaší mobilní aplikaci mírně starší, než je k vidění na webu www.mapy.cz.

Nezapomeňte si proto stáhnout aktualizaci offline map, až vám ji mobilní aplikace bude nabízet.
 

Odkazy na Mapy.cz se mi neotevírají v aplikaci, ale na webu? (Android)

Kliknutím na odkaz na www.mapy.cz ve vašem zařízení dostanete na výběr v jaké aplikaci, chcete ten odkaz otevřít. Po výběru Mapy.cz aplikace se budou všechny odkazy v aplikaci otevírat. Pokud vyberete jinou aplikaci případně prohlížeč, budou se otevírat tam. Pokud chcete toto rozhodnutí změnit, je třeba vymazat výchozí aplikace - ideálně tu ve které daný odkaz vidíte a budete na něj klikat (např. email). Jak vymazat výchozí aplikace

Dalším možným řešením je zkopírovaní daného url do hledání v aplikaci. Aplikace pak na dané url vždy zareaguje.
  

Doporučení ohledně offline map

1) Aktualizace offline map v rámci aplikace nejsou povinné, nemusíte je stahovat pokud nemáte dostatečné připojení!!!
2) Nemusíte mít stažených 30GB map, stačí mít oblast kterou potřebujete, kdykoliv si můžete dotáhnout cokoliv - aktualizace budou pružnější rychlejší!
3) Nová instalace ze Storu má v sobě nějakou verzi offline map, kterou zná. Doporučujeme nechat chvíli aplikaci na wifi, aby zjistila zda není něco nového. 
4) Offline mapy nejsou po zmáčknutí updatu dostupné, nastává v případě, že update je nekompatibilní a není možná kombinace, kdy máte část nových a část starých offline map. Proto platí bod 1) nestahujte update offline map, když nemáte stabilní a jisté připojení.

 

Baterie na zařízení se rychle vybíjí

Povětšinou to souvisí s aktuálním rozpoložením vašeho zařízení. Doporučujeme restart zařízení. Pokud problémy přetrvávají, je možná i reinstalace aplikace či hard reset zařízení.

Obecně co nejvíce spotřebovává baterii:

1) Nejvíce spotřebovává displej - snížit spotřebu je možné vypnutím displeje a poslouchat navigaci jen hlasem, případně rozsvítit až před křižovatkou
2) Mobilní připojení - stále se měnící připojení v přírodě (4G-2G-nic-4G) spotřebovává velmi mnoho baterie - snížit spotřebu je možné stažením offline map (přenáší se méně dat, případně úplným vypnutím internetového připojení. Není vhodné vypínat pro navigaci autem, připravíte se o aktuální dopravní situaci.
3) GPS - samotné určení polohy si něco vezme
4) Spotřeba aplikace - nejmenší spotřebu má samotná aplikace - za předpokladu, že máte stažení offline mapy a nestahuje je např. během výletu :-)

Očekávané hodnoty (předpoklad jsou stažené offline mapy dané oblasti - v opačném případě hodnoty budou nižší, protože se musí přes internet do načítat mapa)

- navigace, rozsvícený displej - 25% baterie na hodinu
- puštěný stopař, vypnutý displej - 5% baterie za hodinu


 

Chci se stát betatesterem aplikací Mapy.cz (Android) 

Android: Navštivte prosím stránku https://play.google.com/apps/testing/cz.seznam.mapy, zde se můžete stát Betatesterem. Pokud bude k dispozici beta verze aplikace, nabídne se vám ke stažení.

Jak se vrátit k produkční verzi:
Přímo na Google play, na detailu aplikace je možné odvolat souhlas s betatestováním - https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.seznam.mapy  


Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás