Časté dotazy k Emailu


Nelze otevírat zprávy a pracovat ve schránce

Po přihlášení není možné otevírat na zprávy, není možné otevřít psaní nové zprávy či se zobrazuje informace „Hned to bude“

Řešení: Doporučujeme aktualizovat prohlížeč na podporovanou (nejlépe poslední dostupnou) verzi. Případně můžete použít i náš prohlížeč Seznam.cz.


Hlášení „Váš prohlížeč není podporovaný“

Hlášení se zobrazuje v případě, že používáte zastaralý a již nepodporovaných prohlížeč na PC nebo mobilním zařízení (tabletu či telefonu).

Řešení:



Nevím, jak se mám odhlásit / Chybí tlačítko pro odhlášení

V pravé horní části schránky chybí tlačítko pro odhlášení. Dříve tam bylo, nyní není vidět a nevíte, jak se ze schránky dohlásit?
Vysvětlení naleznete v článku Nový přihlašovací medailonek.


Ze schránky zmizely nebo opakovaně mizí zprávy

Všimnete-li si toho, že vám z webového rozhraní e-mailové schránky (Email.cz) mizí zprávy, to může mít následující důvody:
 
  • Do schránky někdo přistupuje a zprávy maže – pokud někdo zjistil vaše heslo a chce napáchat ve schránce škodu, zpravidla maže zprávy nepravidelně a spíše po jedné či občas po stránkách.
Řešení: Nastavit si bezpečnější heslo, proveďte kroky pro zabezpečení účtu, který vykazuje znaky napadení a seznamte se se zásadami bezpečného chování na internetu.
 
  • Zprávy stahuje a maže poštovní program (častěji pomocí protokolu POP3, ale výjimečně i přes IMAP) – poštovní programy mívají funkci automatického promazávání schránky – některé po 7 či 14 dnech, jiné ihned po stažení zpráv.
Řešení: Přenastavte poštovní program tak, aby zprávy nemazal nebo prodlužte interval promazávání. Návody pro úpravu nastavení POP3 účtu v programech: Microsoft Outlook 2016 a výše, Mozilla Thunderbird, Apple Mail, Gmail pro AndroidMail pro iPhone a Mail pro iPad. V případě IMAP bývá možnost v základním nastavení účtu.


Ze schránky zmizely kontakty

Automaticky ukládané časté kontakty se již ve schránce nadále nezobrazují. Nelze je ani editovat či odstranit.
Řešení: Potřebujete-li k adrese doplnit informace, vytvořte si nový záznam v Kontaktech, v nemž můžete požadované informace ke kontaktu uložit.   

Někdo má stejnou e-mailovou adresu

Chodí-li do vaší e-mailové schránky pošta, která není určena pro vás, ale odesílatel ji zaslal na vaši adresu, můžete nabýt dojmu, že někdo musí mít stejnou adresu jako vy. Nasnadě je tak otázka: jak je to možné? Proč? Vždyť zpráva zaslaná na takovou adresu musí chodit oběma uživatelům, jak by se zprávy odlišily?

Jednoduše řečeno: zprávy by se odlišit nedaly. A proto taková situace není možná. Nikdo další si nemůže založit stejnou adresu jakou vlastníte vy. Dotyčný, jehož zprávy přišly vám, může být majitelem podobné adresy, kterou někde uvedl špatně. Dokonce se setkáváme s tím, že dotyčný může uvádět e-mailovou adresu s chybou stále dokola.

Příklad: Pokud majitel schránky vesely.uzivatel89@seznam.cz omylem opomene cifry ve své adrese, zakoupí zboží v internetovém obchodě a uvede na sebe kontakt vesely.uzivatel@seznam.cz, veškerou komunikaci obchod automaticky posílá na tuto adresu. Neexistuje způsob, jak by se obchod nebo snad Seznam mohl domýšlet, že majitel této schránky nákup neprovedl a v adrese chybí číslovka 89.

Řešení: Kontaktujte odesílatele a vysvětlete mu, že zpráva neměla být pro vás. Má-li odesílatel možnost se s osobou, kterou zamýšlel kontaktovat, spojit jinak, mohou si chybu ověřit.


Nefunguje poštovní program (IMAP/POP3/SMTP) – chyba zabezpečení (SSL/TLS)

Z bezpečnostních důvodu je na službách Seznam.cz postupně ukončována podpora protokolu TLS 1.1 pro zabezpečenou komunikaci na internetu. Nadále lze využívat protokoly TLS 1.2 a TLS 1.3. V důsledku toho může přestat fungovat zabezpečená synchronizace a odeslání zpráv ve starších poštovních programech a aplikacích. Více v článku Poštovní klient se nepřipojí pomocí SSL/TLS.


Nefunguje odesílání z tiskárny na e-mail

Zkontrolujte v nastavení tiskárny či používané aplikace údaje pro SMTP. Jsou-li správné, problém bývá v podpoře bezpečnostních protokolů (podobně jako v odstavci výše u poštovních klientů).

Řešení: Aby tiskárna mohla odesílat přes server smtp.seznam.cz, musí podporovat komunikační protokoly TLS 1.2 nebo 1.3. Zda je tomu tak u vaší tiskárny si ověřte u jejího výrobce nebo vydavatele firmware.

Tip: Vyzkoušejte v nastavení vyplnit nesprávné heslo. Vypíše-li tiskárna chybu související s heslem/přihlášením/autorizací, je tím ověřeno, že funguje spojení se SMTP serverem. Ukazuje-li tiskárna i nadále chybu spojení/komunikace („nelze se spojit se serverem“), jedná se o problém na lokální síti nebo tiskárna nepodporuje potřebné verze TLS (1.2 a 1.3).


Přišla mi zpráva z mé vlastní adresy

Může se stát, že vám do e-mailové schránky dorazí zpráva, která má v poli Odesílatel vaši vlastní e-mailovou adresu. Jedná se o poměrně běžný druh podvodné zprávy. Více se dočtete v článku Nevyžádaná pošta a SPAM, v němž jsme se tomuto typu spamu věnovali.


Výhružný e-mail s požadavkem na zaslání bitcoinů

Na popularitě získává tzv. bitcoin spam. Ve zprávě vás útočník zkouší přesvědčit, že obdržel kompromitující materiál k vaší osobě (video z webkamery, vaše hesla apod.) a požaduje zaslání bitcoinů, jinak video zveřejní. Více se dočtete v článku Nevyžádaná pošta a SPAM.


Zprávy z fotopastí – blokuje se schránka

Čím dál více uživatelů se na nás obrací s tím, že si do své e-mailové schránky nechávají posílat fotografie z fotopasti, ale schránka se jim automaticky blokuje. Situace nastává, pokud do schránky proudí podezřele velké množství zpráv. Nastavení krátkého intervalu odesílání (= nízká tolerance čidel fotopasti) může tento problém lehce vyvolat.

Řešení: Upravte četnost zasíláných fotografií, to znamená nastavte delší časový interval nebo editujte toleranci pohybových čidel příp. jiných spouštěčů. Žádaným důsledkem úpravy je nižší množství odesílaných zpráv pod hranici, kterou považujeme za podezřelou. Potřebujete-li, aby fotopast zasílala fotografie často, nebude k tomu možné využít freemailové schránky na Email.cz. Zvažte přechod k některému poskytovateli nabízejícímu placené řešení, kde vám mohou limity navyšovat individuálně dle potřeby.


Anglické či nesprávné názvy složek (IMAP a Outlook)

Synchronizujete-li si poštu do poštovního programu Microsoft Outlook, můžete se setkat s tím, že složky v programu uvidíte anglicky. To znamená, namísto názvu Doručená bude v levém menu složka pod názven inbox, Odeslaná bude pojmenovaná jako sent, Koš jako trash, Archiv bude pod názvem archive atd.

Řešení: Zkuste přenastavit mapování IMAP a lokálních složek v poštovním programu. Návod najdete na konci článku Nastavení IMAP v Microsoft Outlook 2016. V Outlooku verze 2013 jde o relativně známý problém u všech neanglických verzí programu, tedy včetně té české. V něm se nemusí podařit problém zcela vyřešit. Nicméně můžete zkusit kroky, které doporučuje podpora spol. Microsoft v návodu Folder names are incorrect or displayed in an incorrect language in Outlook (anglicky).


Chci zrušit a vypnout e-mailovou schránku

E-mailovou schránku samotnou zrušit nelze, stejně jako ostatní služby pod uživatelským účtem je součástí celého vašeho účtu. Pokud tedy schránku nadále nechcete používat, stačí se do ní jednoduše nadále nepřihlašovat a nestahovat z ní příchozí zprávy.

Řešení: Sepsali jsme však seznam několika kroků, které by mohly v takovémto případě napomoci v požadovaném chování schránky.


Kontaktujte nás