Kvalitně zadaný požadavek na založení produktu

Jak na požadavky v PDF


Název a varianta

Název produktu musí obsahovat informaci o výrobci, jméno výrobku a hodnoty klíčových parametrů, v kterých se od sebe odlišují případné varianty (barva, paměť, velikost…).
V názvu nesmí být žádné prvky specifické jen pro daný obchod – jde o obecné pojmenování výrobku z pohledu spotřebitele.

Správně: Apple iPod Touch (5. gen.) 32GB Black and Slate
Špatně: Nový černý mp3 přehrávač IPOD touch + doprava a dárek zdarma

Struktura názvu se řídí jednotnou šablonou:
 

Výrobce - Produktová řada - Produktové označení - Druh produktu - Varianta
Příklad: De'Longhi Esam 5500 W

Výjimku tvoří kategorie, kde máme definované specifikum kategorií. Jejich seznam a formu specifikace naleznete v příloze PDF.


Výrobce

  • Jedná se o název výrobce respektive brand. Pokud je obecné povědomí trhu o jeho brandu nikoli výrobci (např. Ceresit Aero 360°), bude na pozici výrobce uveden brand Ceresit, nikoli Henkel. Za výrobce nepovažujeme dodavatele.
  • Výrobce uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá
  • Pokud je výrobce obecně znám pod zkratkou, preferujeme zkratku (např. HP, D&G)
  • Zkratku uvádíme celou velkým písmem (př.: DKNY, LEGO, LG, ECG)
  • Speciální znaky &, pomlčka a jednotky definující rozměr (např. "200 x 80 cm") uvádíme s mezerami.
    Apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer.
  • Znaky pro copyright © nebo trademark ™ neuvádíme
  • V dvouslovném názvu uvádíme obě první písmena velká (př. Western Digital, David Beckham)
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iRiver, iRobot)

Produktová řada, produktové označení
 
  • Řada sjednocuje podobné produkty, je vždy určena výrobcem dle brandu. Např.: Bosch Tassimo, Barum Brillantis
  • Označení je název samotné položky bez názvu výrobce, řady, parametrů nebo produktového čísla
  • Rozšířený název definuje parametr, kterým se liší produkty s jinak stejným názvem
  • Uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá
  • Speciální znaky & a pomlčka uvádíme s mezerami
  • Speciální znaky apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer
  • Znaky pro copyright © nebo trademark ™ neuvádíme
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iPhone, iMac)
  • Nesmí obsahovat parametry

Druh produktu
 
  • Nepovinný údaj
  • Uvádíme pouze v případě, že název produktu může být více různých druhů výrobků (např. „Adidas Real Madrid Anthem kalhoty“, “Adidas Real Madrid Anthem tričko“ a „Adidas Real Madrid Anthem bunda“)
  • Nesmíme uvádět zkrácený (např.: koš prád., mikina dám.)



Popisek

  • Musí obsahovat výhradně informace o výrobku v českém jazyce.
  • Nesmí obsahovat reklamní texty a slogany týkající se internetového obchodu nebo nadměrně se opakující klíčová slova či fráze (dvakrát i vícekrát za sebou).
  • V popisku není žádoucí opakovat mimo větnou strukturu název výrobce, modelové označení výrobku, případně produktové číslo.
  • Popisek výrobku musí mít přibližně 3 věty o základní stavbě (podstatné jméno - sloveso) - nesmí jít pouze o výčet vlastností nebo parametrů.
  • Nepovolujeme nadměrnou interpunkci, použití vykřičníků, smajlíků nebo ukončení věty 3 tečkami. Za tečkami a čárkami musejí být mezery, jak je běžné v českých textech.
  • Obrázek nemusí odpovídat popisku, není proto povoleno v popisku na něj odkazovat.


Příklad vhodného popisku:

Mikrovlnná trouba De'Longhi MW 20 GP nabízí šest funkcí a bohaté příslušenství, které vám usnadní přípravu a ohřev vašich oblíbených pokrmů. Oceníte zejména speciální program a plech na přípravu té nejlepší domácí pizzy. Trouba umí i rozmrazovat a je k dostání v neobvyklém nadčasovém designu.


Obrázek

Obrázek slouží uživateli k vytvoření představy o vzhledu produktu. Abychom mu tuto možnost co nejvíce usnadnili:
  • nesmí být součástí obrázku vodoznaky, ani jiné rušivé grafické prvky. Nesmí se též jednat o technický nákres.
  • musí být ve formátu JPEG nebo PNG o minimální velikosti 425 x 440 px.
  • nesmí být na jiném než bílém pozadí. Výjimkou jsou některé kategorie Oblečení, Nábytku, Sanity, interiérových dekorací a sortimentu samostatně nezobrazitelného (např. Střešní okna či Podlahové krytiny).
  • obrázek musí zaujímat celou plochu obrázku (tzn. bez nadbytečných bílých okrajů)
  • obrázek může mít v pozadí tzv. gradient (přechod jedné barvy do bílé), nesmí ale působit na obrázku rušivě.