Webspam

Webspam jsou stránky, které neposkytují kvalitní informace ani služby a jediným jejich cílem je zisk z prodeje odkazů, reklamního prostoru, přesměrování nebo oklamání uživatele.

Mezi webspam patří:

TIP

Pokud narazíte na web, který spadá do některé z těchto kategorií, můžete nám zaslat odkaz k posouzení pomocí formuláře pro nahlášení spamu.

MFA

Stránky označované jako MFA (made for advert) nemají téměř žádný text, případně obsahují text bez větší informační hodnoty. Vyznačují se tím, že obsahují velké množství reklamy – byly vytvořeny pouze za účelem vydělávání peněz na reklamě.

Linkfarmy

Linkfarma je skupina stránek, jejichž cílem je zvýšit jedné nebo více konkrétním stránkám hodnotu ranku získávaného ze zpětných odkazů. Jednotlivé stránky z linkfarmy odkazují na jednu nebo více konkrétních stránek klientů, kteří z existence těchto odkazů profitují.

SEO PR

Stránky, na kterých jsou publikovány placené články s cílem manipulovat s ranky. Jedná se o podkategorii linkfarem. Články obvykle nespojuje žádné společné téma a mají minimální informační hodnotu.

SEO katalogy

SEO katalogy na první pohled připomínají běžné katalogy, na rozdíl od nich ale jejich hlavním cílem není poskytovat informace, ale generovat zpětné odkazy a tím manipulovat s ranky.

Doorway

Doorway je skupina stránek, které obsahují odkazy na jeden konkrétní web. Často též mají duplicitní obsah. Jejich účelem je umístit se na širokou škálu dotazů na jakékoliv pozici a získat tak potenciální návštěvníky pro web, na který odkazují.

Skrytá přesměrování

Stránky, které se během krátkého času po načtení automaticky přesměrovávají a zvyšují tak návštěvnost cílového webu. Nejčastěji se používá přesměrování pomocí JavaScriptu. Robot takové přesměrování nemusí správně interpretovat.

Phishing

Stránky, které využívají sociálního inženýrství s cílem oklamat nebo jinak zmanipulovat uživatele a vymámit z nich citlivé údaje nebo rovnou peníze.

POZOR

Stránky porušující zákony platné v České republice se vystavují riziku postihu.

Obsahové farmy

Cílem obsahových farem je umístění ve výsledcích vyhledávání na co největší množství dotazů pomocí generování neužitečného obsahu. To může být motivováno jak ziskem z prodeje reklamy či odkazů (tedy v kombinaci s MFA/linkfarmou), tak zviditelněním vlastního webu mezi konkurencí.

Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás