IMAP nastavení pro iPhone

Nastavení výchozího poštovního klienta iPhone pro příjem a odesílání pošty pomocí IMAP připojení provedete dle následujícího návodu:

Nejprve ve své emailové schránce zkontrolujte, zda je v Nastavení > Propojení schránek zatržena volba "povolit protokol IMAP".

  • V iPhonu přejděte do  NastaveníPošta, kontakty, kalendáře a přidejte nový účet (ve výběru možnost "Jiný > Poštovní účet").
  • Doplňte své jméno, emailovou adresu, přístupové heslo a popis nastaveného účtu.
  • Zvolte "IMAP" a dokončete nastavení pomocí následujících informací:

    Příchozí hostitel: imap.seznam.cz
    Odchozí hostitel: smtp.seznam.cz
    Uživatel: vaše uživatelské jméno (pokud adresa končí @email.cz nebo @post.cz, uveďte celou e-mailovou adresu) 

Je návod příliš stručný? Zobrazte si podrobnou obrázkovou nápovědu.


  • Ve své emailové schránce přejděte v pravém horním rohu do nabídky "Nastavení".
  • Zde v části "Propojení schránek" u položky "IMAP" zatrhněte volbu "povolit protokol IMAP".



  • V mobilním zařízení přejděte do "Nastavení".



  • Poté přejděte do části "Pošta, kontakty, kalendáře".



  • V části "Účty" zvolte "Přidat účet..." a v nabídce následně vyberte "Jiný".

     

  • V části "Pošta" znovu vyberte "Přidat poštovní účet".



  • Zobrazí se základní nastavení. Do pole "Jméno" zadejte vaše jméno, které se bude zobrazovat příjemcům.
  • Do pole "E-mail" zadejte svou e-mailovou adresu (vždy ve tvaru - uzivatelskejmeno@seznam.cz nebo uzivatelskejmeno@email.cz nebo uzivatelskejmeno@post.cz).
  • Do pole "Heslo" zadejte své přístupové heslo.
  • A jako "Popis" zadejte libovolný název nově nastaveného účtu.
  • Pokračujte tlačítkem "Dále" v pravé horní části okna.



  • V horní části zvolte tlačítko "IMAP" (modře se podbarví).
  • Překontrolujte správnost dříve zadaných informací Jméno, E-mail a Popis.

  • Pro "Server příchozí pošty" jako "Hostitele" zadejte "imap.seznam.cz".
  • Do pole "Uživatel" zadejte své uživatelské jméno. Pokud máte adresu končící @email.cz nebo @post.cz uveďte své uživatelské jméno ve tvaru celé e-mailové adresy (například: vesely.uzivatel@email.cz nebo vesely.uzivatel@post.cz)
  • Zadejte své přístupové heslo do pole "Heslo".

  • Pro "Server odchozí pošty" jako "Hostitele" zadejte "smtp.seznam.cz".
  • Do pole "Uživatel" zadejte své uživatelské jméno. Pokud máte adresu končící @email.cz nebo @post.cz uveďte své uživatelské jméno ve tvaru celé e-mailové adresy (například: vesely.uzivatel@email.cz nebo vesely.uzivatel@post.cz)
  • Zadejte své přístupové heslo do pole "Heslo".
    (Poznámka: Uvedení uživatelského jména a hesla pro SMTP je povinné!)
  • Pokračujte tlačítkem "Uložit" v pravé horní části okna.

  • Po ověření nastavení se zobrazí další obrazovka. V pravé horní části okna zvolte tlačítko "Uložit".



  • Po ověření se nastavený účet zobrazí v seznamu všech účtů v iPhonu. Nicméně před prvním stažením zpráv je třeba ještě upravit další nastavení. Ťapněte tedy na nově vytvořený účet.  



  • V poli "Účet" ťapněte na vaši e-mailovou adresu.



  • Na další obrazovce přejděte na konci k nastavení SMTP, otevřete jej a zvolte svůj používaný "Primární server".

     

  • Zde překontrolujte a upravte nastavení tak, aby:
    - přepínač "Použít SSL" byl v zelené poloze
    - "Ověření totožnosti" bylo nastaveno na "Heslo"
    - nastavený "Port serveru" byl "465"
  • Nastavení potvrďte tlačítkem "Hotovo" v pravé horní části okna.



  • Nacházíte se zpět v nastaveném účtu. Vyberte poslední nabídku "Ostatní".



  • V části "Chování schránky" se po první synchronizaci zpráv zobrazí složky na serveru, odpovídající složkám v iPhonu. Při špatném nastavení se nebudou správně synchronizovat zprávy v iPhonu s emailovou schránkou:
    - schránce Koncepty by měla odpovídat vzdálená složka drafts
    - schránce Odeslané by měla odpovídat vzdálená složka sent
    - schránce Smazané by měla odpovídat vzdálená složka trash
    - Archivní schránce by měla odpovídat vzdálená složka archive
  • V části "Smazané zprávy" lze nastavit, za jak dlouho se mají v iPhonu smazané zprávy automaticky odstranit. Nastavení zvolte takové, které vám nejvíce vyhovuje.
  • V části "Nastavení příchozí pošty" překontrolujte a upravte nastavení tak, aby:
    - přepínač "Použít SSL" byl v zelené poloze
    - "Ověření totožnosti" bylo nastaveno na "Heslo"
    - volba "Předpona cesty IMAP" zůstala prázdná
    - nastavený "Port serveru" byl "993"

  • Přejděte zpět pomocí tlačítka "Účet" v levé horní části okna.

  • Účet je nyní nastavený, můžete přijímat i odesílat zprávy.



Pomohl Vám tento článek? Ne

Kontaktujte nás